اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۴۲۰۸
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۲
تجمع سکوت معلمان خوزستانی
 پنج شنبه هفته ای که گذشت جمعی از معلمان خوزستانی همگام با معلمان سایر شهرهای کشور تجمعی بدون شعار در اعتراض به مشکلات معیشتی معلمان برگزار کردند. این تجمع ساعت 9 و نیم صبح و با شرکت حدود 100 معلم در مقابل اداره آموزش و پرورش آبادان برگزار شد. در خرمشهر هم تجمع اعتراضی معلمان برگزار شده است. همچنین تجمع اعتراضی معلمان اهوازی بشکل خودجوش در مقابل ساختمان اداره کل آموزش و پرورش شکل گرفت و فرهنگیان با تاکید بر پیروی از رهنمودهای مقام معظم رهبری و دفاع از آرمان های نظام اسلامی خواهان رسیدگی به مشکلات صنفی بویژه رفع تبعیض روا شده در متن بودجه کل کشور در سال ۱۳۹۴ از سوی مجلس شورای اسلامی شدند.معلمان معترض اهوازی گفته‌اند که دلیل اعتراض آنان تبعیض‌های صورت گرفته در سیستم آموزش کشور و اجرانشدن بندهایی از قانون خدمات کشوری مرتبط با کارکنان دولت و همچنین مفاد بودجه سال ۱۳۹۴  است.

از استرس هواپیما تا شرکت در  تشییع جنازه قاسم الهایی
باز هم سيدشريف حسيني براي استان و مردم استان درخشيد و در جريان نقص فني هواپيماي يكي از مسافران هواپيما سيدشريف حسيني نماينده اهواز بود. از سه نماينده شهر اهواز تنها وی براي حضور در تشيع جنازه مرحوم حاج قاسم الهايي يكي از شهرداران فعال مناطق اهوازراهي ديار شده بود و اما حضور سید شریف در هواپيما و روحيه خندان و اميدواري به مسافران در هوا طبق اذعان خود مسافرين استرس را در ميان شهروندان و مسافرين كاهش داد گويي كه مسافرين اينجا هم به جد سيد شريف روي آورده و التماس دعا كردند كه خوشبختانه به سلامت به مقصد رسيدند.

ایدنی هم به جمع مخالفین مهران مدیری پیوست !
پس از واکنش و انتقاد پزشکان خوزستانی از مجموعه طنز " در حاشیه " که مسائل حوزه سلامت و بیمارستان ها را زیر ذره بین طنز برده ، سکاندار و رییس دانشگاه علوم پزشکی نیز همگام با سازمان نظام پزشکی کشور ، به مخالفین مهران مدیری پیوست. دکتر اسماعیل ایدنی  در این باره به ذره بین گفت که  يكي از مسيرهاي نقد در هر جامعه اي استفاده از طنز است و هيچ مشكلي در اين باره وجود ندارد چرا که يكي از ابزارهاي نقد اين است كه رفتارهايي كه ناشايست تلقي مي شود را مي توان به وسیله طنز به نقد كشيد تا مردم آگاه شوند.
وی این را هم گفت که از طرف ديگر، این امر کمک می کند تا فردی كه رفتار مذمومی در جامعه از خود نشان مي دهد، بداند كه انجام اين رفتار در زندگی اجتماعی خود، برایش هزينه دارد. ولي باید بدانیم مرز بين طنز و هجو نزديك است، در هجو شاهد توهين مي شويم و كسي كه واقعا هنرمند است بايد بتواند به طور دقيق مرز بين هجو و طنز را بشناسد.
ایدنی " در حاشیه" مهران مدیری  به باد انتقاد گرفت و گفت که تصور اين است كه اين برنامه بيش از اينكه طنز باشد، هجو است. وقتي قرار است موضوعي را مورد نقد قرار دهيم بايد ببينيم كه مخاطبان ما چه كساني هستند، نقد بايد به گونه اي انجام شود كه برای مخاطب بيشترين سودمندي و بهره مندی را داشته باشد، بنابراين اگر بخواهيم يك پديده اجتماعي را نقد كنيم باید به شدت مراقبت کنیم تا موجب بي اعتمادي مردم و خدمات گيرندگان آن حوزه نشويم. سريال "در حاشیه" بار هنري بالايي ندارد و قضاوت در این مورد با خود مردم است.
ایدنی در پایان گفت که تصور كنيد اگر اين ترديدها در دل بيمار موجب شود در دريافت خدمات و درمان به موقع،  دچار تردید شده و این سبب تأخير و پیشرفت بيماري او شود، چه كسي ضرر مي كند و چه كسي پاسخگوي اين سلب اعتماد جامعه از پزشکانی است که بالاخره آنها نیز انسان هستند و مانند تمام انسان ها از خطا مصون نیستند ولی این خطا درصد بسیار پایینی از کار آنها را تشکیل میدهد و در اکثر قریب به اتفاق مداخلات درمانی ماحصل کار، بهبود بیماری است.
 
محمد مالی سکاندار  انجمن نمایش خوزستان شد
از سال قبل حرف و حدیث های مختلفی در رابطه با مدیریت انجمن نمایش خوزستان و گزینه های پیش روی آن مطرح شد و سرانجام مدیریت آن در سال جدید به محمد مالی روزنامه نگار خوش فکر و مشاور شهردار اهواز سپرده شد تا از این باید منتظر تحولات و تغییرات مناسبی نسبت به جامعه هنری استان در این بخش باشیم. 
در مراسم معارفه محمد مالی ، ناصر چنانی معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان حضور یافت و گفت که سال گذشته سال بسیار سختی بود. به دلیل کمبود اعتبار برای انجام فعالیت های فرهنگی و هنری دغدغه های بسیاری داشتیم اما امیدواریم این دغدغه ها در سال جاری کمتر شوند. وی ضمن سپاسگزاری از سعید بهروزی رییس سابق انجمن نمایش گفت که امید است بخش عمده ای از مشکلاتی که سال گذشته داشتیم حل شوند و سال جاری شاهد این مشکلات نباشیم. محمد مالی رییس جدید انجمن نمایش استان نیز در این مراسم گفت که برای توسعه و شکوفایی فرهنگ و هنر این استان راهی نیست جز این که به اقتصاد هنر توجه شود. هیچ دلیل و توجیهی وجود ندارد که از هنرمندان غیر بومی استفاده شود. پیشنهاد ما به استاندار خوزستان این است که همانطور که با ابلاغ خرید از تولیدکنندگان استان تحول جدی در این بخش ایجاد کردند، از همین روش نیز برای رونق بخش فرهنگ و هنر نیز استفاده کنند.م

افزایش نمایندگان خوزستان  در خبرگان رهبری
هفته گذشته جلسه هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری با حضور حضرات آیت الله یزدی، هاشمی شاهرودی، بوشهری، خاتمی و رئیسی برگزار شد و آیت الله سیداحمد خاتمی عضو هیت رئیسه مجلس خبرگان رهبری مصوبات این جلسه را تشریح کرد. مهمترین مصوبه این جلسه افزایش تعداد نمایندگان مجلس خبرگان رهبری بود که به تصویب اعضا رسید. بر این اساس مصوب شد 13 نفر به اعضای کنونی مجلس خبرگان رهبری افزوده شود. از این رو تعداد نمایندگان استان آذربایجان غربی از 3 به 4 نفر، استان اصفهان از 5 به 6 نفر، استان تهران از 16 به 20 نفر، استان خراسان رضوی از 6 به 7 نفر، استان خوزستان از 6 به 7، استان سیستان و بلوچستان از 2 به 3 نفر، استان فارس از 5 به 6 نفر، استان کرمان از 3 به 4 نفر و استان البرز پس از جدا شدن از استان تهران 2 نماینده در مجلس خبرگان رهبری خواهد داشت.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار