اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۴۲۱۱
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۹
در مراسم افتتاح انجمن اسلامی دانشجویی دانشگاه چمران
جنبش دانشجویی برای تحول، پیشرفت و بهروزی مردم تلاش می‌کند.
نماینده دوره ششم مجلس شورای اسلامی گفت: حق‌طلبی و آرمان‌خواهی دانشجویان همچنان وجود دارد و جنبش دانشجویی دارای این ویژگی‌ها است. این ویژگی‌ها و حق‌طلبی‌ها باید مطابق شرایط جامعه باشد تا به نتیجه مطلوب برسد.
 
به گزارش ایسنا،  الهه کولایی در مراسم افتتاحیه انجمن اسلامی دانشجویی (تحکیم وحدت سابق) در دانشگاه شهید چمران اهواز که امروز (29 فروردین) در این دانشگاه برگزار شد، اظهارکرد: دانشجویان همیشه در تاریخ نقش تاثیرگذاری داشته‌اند.
 
وی افزود: جنبش دانشجویی در بطن تحولات کشور و تاریخ طولانی تحولات جامعه نقش داشته که لازم است مورد ارزیابی قرار بگیرد.
 
این استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران تصریح کرد: جنبش مجموعه‌ای از تقاضا و خواسته‌ها برای تغییر است. جنبش دانشجویی همچنان در کشور وجود دارد که انتظار می‌رود تغییراتی این شرایط جامعه به‌وجود آید.
 
کولایی ادامه‌داد: البته این انتظار برآورده نخواهد شد مگر آن‌که این شور تبدیل به شعور شود و با درک واقعیت و شرایط موجود ارتباط پیدا کند. تاریخ نشان می‌دهد که اگر انگیزه‌ها و خواسته‌ها با درک عمیق از شرایط داخلی و خارجی همراه نباشد، به نتیجه نمی‌رسد.
 
وی با بیان این که اگر این درک نباشد همان وضعیت همیشگی تکرار می‌شود، گفت: از زمانی که دانشگاه تهران در قرن بیستم تاسیس شد، تقاضا و خواسته‌ها برای تغییر وجود داشت و این جنبش‌ دانشجویی هم مربوط به زمانی است که ایرانیان به عنوان دانشجو به اروپا سفر کرده بودند از همان زمان انگیزه تغییر به وجود آمده بود.
 
این نماینده سابق مجلس افزود: انگیزه تغییر و خارج کردن ایران از عقب‌ماندگی همچنان ادامه دارد و این مسیر همواره تکرار می‌شود. دانشجویان زمانی که وارد دانشگاه می‌شوند انگیزه‌های متعالی دارند.
 
وی بیان کرد: جنبش دانشجویی ایران در دهه‌های 20 و 30 شمسی گرایش‌های چپ و کمونیستی داشت و بعد از دهه 40 به ارزش‌های اسلامی روی آورد و یک هویت دینی ‌گرفت.
 
کولایی با اشاره به این‌که جنبش دانشجویی در پیروزی انقلاب اسلامی ایران نقش بسیاری داشته است، گفت: بعد از انقلاب اسلامی جنبش دانشجویی آرمان‌های خود را تغییر دا‌د زیرا حق‌طلبی و خواسته‌های خود را در انقلاب اسلامی می‌دید و اعتقاد داشت که فرایند دمکرات شدن در انقلاب اسلامی تکامل پیدا می‌کند.
 
وی بیان کرد: در دوران اصلاحات برای نهادینه شدن خواسته‌های جنبش دانشجویی تلاش می‌شد و در آن زمان به دانشجویان گوشزد می‌کردیم که تغییر اجتماعی نیاز به زمان دارد.
 
این استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران ادامه‌داد: آرمان‌هایی که از آن صحبت می‌شود به این مفهوم نیست که قابلیت اجرایی داشته باشند بلکه برای اجرایی شدن آن‌ها باید تلاش کرد. این فرایند نیاز به زمان و دمکرات‌سازی دارد.
 
کولایی اظهارکرد: جنبش دانشجویی برای تحول، پیشرفت و بهروزی مردم تلاش می‌کند. این آرمان‌خواهی را باید با واقعیت‌ها مرتبط کنیم و منتظر منجی و قهرمان نباشیم.
 
وی ادامه داد: امروزه شبکه‌های اجتماعی امکان بیان خواسته‌ها و مطالبات جنبش دانشجویی را فراهم کرده است که با استفاده درست می‌توان ضعف جنبش دانشجویی را برطرف کرد.
 
نماینده سابق مجلس در پاسخ سوال دانشجویی که از وی در مورد ممنوعیت رسانه‌ای رییس دولت اصلاحات پرسیده بود، گفت: مردم ایران نشان داده‌اند که قدردان زحمات‌های رییس دولت اصلاحات هستند و این‌گونه بخش‌نامه‌ها نمی‌تواند در محبت مردم به شخصی اثر داشته باشند.
 
همچنین کلاه‌کج، نماینده انجمن اسلامی دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز در این مراسم گفت: انجمن اسلامی دانشجویی در مسیر آرمان‌های جنبش دانشجویی هزینه‌های بسیاری متحمل شده است. این انجمن خود را در برابر استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی مسئول دانسته و اعتقاد دارد که پرسش و پاسخ حق هر دانشجو است.
 
وی افزود: انجمن اسلامی دانشجویی ادامه‌دهنده جنبش دانشجویی در دانشگاه شهید چمران اهواز خواهد بود و بر اجرای قانون اساسی، آزادی بیان، بهبود فضای اخلاقی دانشگاه، ایستادگی بر اصول انقلاب اسلامی و پافشاری بر جمهوریت نظام تلاش و تاکید می‌کند.
 
به گزارش خبرنگار ایسنا، حضور تعداد زیاد دانشجویان همراه با تصویر رییس دولت اصلاحات و همچنین تصویر دکتر مصدق و آیت‌الله طالقانی در سالن شهید مطهری دانشکده علوم دانشگاه شهید چمران اهواز قابل توجه بود.
 
دانشجویان در نوبت‌های مختلف با دادن شعار و در دست داشتن نوشته‌هایی، حمایت‌های خود از جنبش دانشجویی در دانشگاه شهید چمران ابراز کردند.
 
در ابتدای این مراسم کولایی به عنوان مشاور رییس‌جمهور معرفی شد که وی در این‌باره گفت: نه مشاور رییس‌جمهور بوده‌ام و نخواهم بود.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار