اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۴۳۹۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۱
رییس انجمن نمایش خوزستان:
مالی گفت:اهواز جزو معدود کلانشهرهایی است که فاقد تئاتر شهر است
 رییس انجمن هنرهای نمایشی خوزستان گفت: واگذاری دو تالار آفتاب و آینه اهواز به بخش خصوصی ، مرگ قطعی تئاتر این استان را به دنبال دارد.

محمد مالی اظهار کرد: چشم و پیشانی هنر و فرهنگ خوزستان کلانشهر اهواز است که متاسفانه بضاعت کلانشهر اهواز در حوزه سخت افزاری فرهنگی از استانداردهای پذیرفته شده و حتی کشور بسیاری پایین تر است.

وی افزود: اهواز جزو معدود کلانشهرهایی است که فاقد تئاتر شهر است و برای تامین نیاز فرهنگی یک کلانشهر بالای یک میلیون نفر جمعیت، مجموعه ای با داشتن محیطی فرهنگی و چندین پلاتو (محل تمرین تئاتر) و صحنه عرضه نمایش نیاز است.

مالی با بیان اینکه امروز در شهر اهواز حتی یک سرسرای استاندارد ویژه نمایش وجود ندارد، گفت: محیط مناسب اجرای نمایش های خیابانی در اهواز وجود ندارد.

وی افزود: تلاش خواهیم کرد با انعقاد تفاهم نامه هایی با ادارات دولتی دارای سرسراهای اجرای نمایش، از ظرفیت آنها برای تئاتر اهواز استفاده کنیم و در گام بعدی شهرداری اهواز را که می تواند نقش بزرگی در تامین فضاهای عمومی فرهنگی داشته باشد، متقاعد کنیم تا احداث مجموعه ای برای تئاتر شهر اهواز را آغاز کند.

رییس انجمن هنرهای نمایشی خوزستان ادامه داد: تالار آفتاب و آینه به لحاظ جانمایی و موقعیت جغرافیایی در نقاط محروم شهر اهواز و معمولا هنرمند خیز و کانون های پرورش فرهنگی قرار دارند.

وی گفت: تالار آفتاب اهواز، چشمه زاینده تولید هنرمند و فرهنگ بوده گرچه معتقدم که تالار آفتاب و آینه در پنج سال گذشته به دلیل بی توجهی بطور کامل متروک و غیرقابل استفاده هستند و در شرایط فعلی به لحاظ بهداشتی، سلامت و حتی امنیت مکان مناسبی برای استفاده هنرمندان در شرایط کنونی نیستند.

وی افزود: انتظار می رود متولیان فرهنگی خوزستان این دو تالار را که تنها بضاعت هنر نمایش خوزستان و اهواز است را بازسازی و در چرخه استفاده هنر و فرهنگ شهر اهواز قرار دهند.

مالی بیان کرد: ورود دو تالار آفتاب و آینه به فضای اقتصادی ضربه جبران ناپذیری به هنر و هنرمندان شهر اهواز و خوزستان است.

وی گفت: در این باره نشست های با برخی مسوولان استان از جمله استاندار خوزستان برگزار شده که استاندار خوزستان در نشستی اعلام کرد در صورتی که انجمن نمایش استان وارد فضای رقابتی دو تالار شود، استانداری هزینه های آن را متقبل خواهد شد.

وی ادامه داد: دغدغه انجمن نمایش خوزستان این است که ماهیت دو تالار آفتاب و آینه فرهنگی است و در همه جای دنیا دولت به تئاتر به عنوان یک هنر مستقل کمک می کند، بنابراین انتظار ما این است که به تئاتر به عنوان یک هنر اقتصادی نگاه نشود.

مالی افزود: ورود دستگاه های اقتصادی به هنر نمایش مرگ قطعی تئاتر خوزستان را به دنبال دارد زیرا تئاتر این استان به لحاظ سخت افزاری نفس های آخر خود را می کشد.

تالار آفتاب و تالار آیینه اهواز به ترتیب هر کدام گنجایش 350 و 200 نفر تماشاچی را دارند.

فرآیند مزایده این دو تالار از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در حال انجام است.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
تاتر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۱
comment
0
0
comment باسلام من خیلی وقته نمایش های اهوازرودنبال میکنم ولی هیچ کدومشون به قشنگی نمایش اقای بهمن تقی پوربه نام چریکه مارال نبود واقعا همه بازیگرهای این نمایش حرفه ای بودن حتی بازیگرهای فرم این نمایش مخصوصاکسی که زیرطابوت هست ومیخوان باماربکشنش واقعا ترس توی چهرش رو نشون میده واقعا همشون حرفه ای بازی کردن مخصوصا خودبهمن تقی پورکه واقعا عالی بودبه امیدموفقیت کارگردان خوش اخلاقمون بهمن تقی پوروکادرهنریش.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار