اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۴۳۹۹
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۹
مدیرکل راه آهن جنوب گفت: دو هزار و 400 میلیارد ریال اعتبار برای خط آهن دوم اهواز - اندیمشک اختصاص یافت.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، عبدالکریم درویش زاده امروز با اشاره به شروع عملیات زیرسازی این مسیر 140 کیلومتری از سمت ایستگاه سبزآب به هفت تپه و از هفت تپه به سمت اهواز در مرحله اول گفت: دو کارگاه یکی در مسیر اهواز - اندیمشک و دیگری ایستگاه آهودشت به این منظور فعالیت خواهند داشت که هم اینک کارگاه سبزآب در سه بلاک (فاصله بین دو ایستگاه) کار خود را شروع کرد و ایستگاه دیگر هم در مرحله تجهیز قرار دارد.
وی افزود: این عملیات دو ساله است و با احداث این خط ظرفیت جابجایی مسافر و بار در محور ریلی اهواز - اندیمشک دو برابر خواهد شد.
مدیرکل راه آهن جنوب گفت: عملیات دو خطه کردن خط آهن اهواز - اندیمشک تا پایان سال 1395 به پایان می رسد و در مرحله نخست عملیات دو خطه کردن اهواز - بندر امام ، از سال 1393 آغاز شد و سایر مسیرها هم در مراحل بعدی و به تدریج دو خطه می شود.
وی گفت: در خط نخست این محور هم اینک پنج قطار مسافری در رفت و پنج رام دیگر در برگشت مسافر جابجا می کنند که ظرفیت جابجایی روزانه آن به همراه چهار رام قطار ریل باس افزون بر هشت هزار نفر است.
مدیرکل راه آهن جنوب از جمله کالاها و اقلامی که در این مسیر جابجا می شود به مازوت ، پودر سنگ ، سنگ آهن ، گندم ، جو ، ذرت ، ورق آهن و لوله اشاره کرد و افزود: 10رام قطار باری هم در این مسیر تردد دارند که روزانه به طور متوسط 30 هزار تن بار را جابجا می کنند.
طول خطوط اصلی راه آهن در محور جنوب 618 و طول خطوط فرعی آن240کیلومتر است.
خوزستان 6 درصد شبکه ریلی کشور را در خود جای داده است و از نظر طول خط ، رتبه هشت کشور را به خود اختصاص می دهد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار