اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۴۸۲۳
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۰
دکتر مخمل زاده در آخرین روزی کاری خود در منصب معاونت دانشگاه:
مخمل زاده خطاب به خبرنگاران گفت: رسانه های استان باید در خصوص مخاطرات، آلایندگی های موجود و تصمیماتی که باید در استان برای رفع آنها اتخاذ شود، مطالبه گری کنند.
معاون غذا و داروی خوزستان از کسب مقام اول این معاونت در سطح کشور در بین سایر استانهای کشور خبر داد.

 بهزاد شریف مخمل زاده پیش از ظهر امروز در نشست خبری اظهار کرد: تمام تلاشمان این است که از سلامت مردم حفاظت کرده و بر تدارک و توزیع دارو نظارت داشته باشیم. همچنین پیگیری سلامت غذایی و رفع مخاطرات این حوزه و مواردی که امنیت غذایی را به خطر می اندازد بر عهده این معاونت است.

وی افزود: بر اساس آخرین بررسی هایی که در سازمان غذا و داروی کشور در چند روز اخیر انجام شد؛ معاونت غذا و دارو به لحاظ عملکرد مقام اول کشور را کسب کرد.

معاون غذا و داروی خوزستان تصریح کرد: امیدوارم کسب مقام اول این معاونت در کشور محرکی باشد تا همه با هم کمک کنیم که غذای سالم در سفره مردم قرار گرفته و بار بیماری ها را کاهش بدهیم. دانشگاه علوم پزشکی اهواز موفق شد بالغ بر ۹۱ درصد از کل امتیازهای سازمان غذا و داروی کشور را کسب کند.

مخمل زاده یادآور شد: آزمایشگاه کنترل کیفیت این معاونت رتبه اول کشور و سه زیرمجموعه دیگر نیز رتبه های اول تا سوم کشوری را کسب کردند. محور اصلی تمام این برنامه های اجرایی شناسایی مشکلات موجود و طراحی فرآیندهای لازم برای حل این مشکلات است.

وی بیان کرد: هنوز هم برنامه ها و کارهای بسیاری برای انجام دادن باقی مانده است اما باید درک موقعیت موجود را در نظر بگیریم. برای درک شرایط مجبور به ثبت اطلاعات بودیم بنابراین از سال ۸۹ یک جنبش ثبت اطلاعاتی را در این معاونت ایجاد کردیم.
ثبت مشکلات زیست محیطی
معاون غذا و داروی خوزستان ادامه داد: امروزه تنها دانشگاه علوم پزشکی کشور که چنین حجم اطلاعاتی را به ثبت رسانده دانشگاه علوم پزشکی اهواز است. در حقیقت مشکلات زیست محیطی و وضعیت ابتلای به بیماری ها را در تمامی مناطق به ثبت رسانده ایم.

مخمل زاده عنوان کرد: این اطلاعات ثبت شده دانشگاه علوم پزشکی را در مدیریت و حل مشکلات یاری کرده و خوشبختانه سبب شده تا سایر دانشگاه ها نیز به تبعیت از اهواز نسبت به ثبت اطلاعات و استفاده از سیستم نرم افزاری اقدام کنند.

وی تاکید کرد: ورود و توزیع دارو و بار بیماری های خاص را در این اطلاعات جمع آوری کرده و همین امر باعث شد تا با وجود اینکه در سال ۹۱ کل کشور با بحران و کمبود دارو مواجه بود اما در خوزستان مشکلی نداشته باشیم.

معاون غذا و داروی خوزستان گفت: سبد غذایی اصلی مردم و آلایندگی های استان را شناسایی کرده ایم. در بخش آرد، نان، گندم، برنج، آب آشامیدنی، محصولات لبنی و گوشتی بررسی های زیادی داشته و طرح هایی را نیز ارائه داده ایم.

مخمل زاده خطاب به خبرنگاران گفت: رسانه های استان باید در خصوص مخاطرات، آلایندگی های موجود و تصمیماتی که باید در استان برای رفع آنها اتخاذ شود، مطالبه گری کنند.

وی افزود: آزمایشگاه کنترل کیفی این معاونت بسیار پیشرفته بوده و دانشگاه علوم پزشکی اهواز نیز به واسطه همین آزمایشگاه در زمینه مجهزترین آزمایشگاه به دلیل کشف مخاطرات رتبه اول کشور را کسب کرد.

معاون غذا و داروی خوزستان تصریح کرد: تا جایی که اطلاع داشته باشیم از ورود غذای نا سالیم به سبد غذایی مردم جلوگیری کرده و خوشبختانه این معاونت توانسته است ۹۱ درصد از اهداف مورد نظر سازمان غذا و داروی کشور را پوشش دهد.

مخمل زاده بیان کرد: قطعا اهداف بلند مدت دیگری نیز در این معاونت برنامه ریزی شده ولی در صورت همکاری مردم می توانیم شاهد تحقق این اهداف باشیم. برای جلب مشارکت مردمی با خود نیازمند به فرهنگ سازی رسانه ها در این راستا هستیم.

وی در پایان گفت: برخی از موازی کاری ها باید حذف شده به نحوی که وارد کنندگان و تولیدکنندگان محصولات مختلف تنها از یک مرجع مجوز بگیرند. به عنوان مثال معاونت غذا و دارو هر دو در یک راستا فعالیت می کنند بنابراین با تجمیع سازمان هایی که حول یک محور فعالیت می کنند می توانیم شاهد برخوردهای قاطع تر در زمینه مخاطرات غذایی که یکی از چالش های موجود است، باشیم. سامانه مدیریت بحران های غذایی و آلایندگی های دارویی نیز در آینده ای نزدیک در استان راه اندازی می شود.

 مخمل زاده در این نشست از آخرین روز کاری خود در منصب معاونت غذا و داروی استان خبر داد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار