اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۴۸۲۴
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۰
رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز:
رئیس شورای عالی نظام پزشکی کشور گفت:در بعد درمان تحول نظام سلامت، موفقیتهای چشمگیری در کشور حاصل نمود به طوری که نزدیک به 20 درصد کاهش در پرداختی از جیب مردم در کل کشور هم در بخش خصوصی و هم دولتی اتفاق افتاده است
اولین جلسه ستاد اجرایی طرح تحول نظام سلامت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در سال 94 در تاریخ 30 اردیبهشت 94 و با حضور دکتر اسماعیل ایدنی رئیس دانشگاه، دکتر ایرج نظری معاون درمان، دکتر شکراله سلمان زاده سرپرست معاونت بهداشت، مهندس مرادی دبیر اجرایی طرح تحول دانشگاه، دکتر داریوش پناهی زاده مدیر درمان سازمان، تامین اجتماعی، دکتر جابر زاده مدیر کل بیمه سلامت استان و روسا و مدیران بیمارستان ها و شبکه های بهداشت و درمان تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در سالن جلسات حوزه ریاست دانشگاه برگزار گردید.

 به گزارش خبرنگار وب دا خوزستان، دکتر اسماعیل ایدنی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اظهار داشت: افزایش طول عمر با کیفیت آحاد مردم از مهمترین اهداف نظام سلامت است و تحقق این هدف جز با همیاری و همکاری تمام ارکان تاثیرگذار در این امر محقق نمی گردد.

ایدنی گفت: طرح تحول نظام سلامت بازیگران مختلفی دارد که مهمترین مقوله در برنامه طرح تحول نظام سلامت ارائه دهندگان خدمت که جامعه پزشکی، جامعه پرستاری و کارکنان در حوزه درمان و در فازهای بعدی در حوزه بهداشت خواهند بود و رضایتمندی و صاحب فرآیند بودن آنها می طلبد که به نحوی برنامه ریزی کنیم تا همراهی آنان را داشته باشیم و بتوان به کیفیت نهایی و نیل به اهداف مد نظر، دست یافت.

 وی افزود: بخش دیگری از این بازیگران، پرداخت کنندگان هزینه های سلامت هستند؛این خریداران خدمت ما در درجه اول سازمانهای بیمه گر می باشند که به نمایندگی و در جهت حمایت مالی مردم این خدمات را ارائه می دهند و هرگونه عدم هماهنگی که بین پرداخت کنندگان هزینه های سلامت و ارائه دهندگان به وجود بیاید باعث اختلال در زنجیره خدمت رسانی خواهد شد.

رئیس دانشگاه اظهار داشت: برخلاف تصور بسیاری از منتقدین و ناظرین بیرونی که نگران ناپایداری منابع طرح تحول نظام سلامت و یا منابعی که جهت کاهش فرانشیز به وزارت بهداشت پرداخت می شود، هستند، امروزه این دغدغه حاکم نیست، بلکه بخشی از این مسئله این است که چون قسمت اعظمی از هزینه ها را سازمانهای بیمه گر پرداخت می کنند، اگر به هر دلیلی تامین منبع برای این سازمانها دچار خدشه شود و از طرفی عدم تامین به موقع به بیمارستانها تسری پیدا کند، باعث نارضایتی افراد و عدم موفقیت و یا حتی شکست در برنامه را حاصل می گردد.

ایدنی خاطر نشان کرد: از دیگر بازیگران این برنامه وزارت بهداشت است و تهیه کنندگان و توزیع کنندگان دارو، ملزومات و تجهیزات پزشکی نیز از دیگر بازیگران این برنامه می باشند.

رئیس شورای عالی نظام پزشکی کشور گفت:در بعد درمان تحول نظام سلامت، موفقیتهای چشمگیری در کشور حاصل نمود به طوری که نزدیک به 20 درصد کاهش در پرداختی از جیب مردم در کل کشور هم در بخش خصوصی و هم دولتی اتفاق افتاده است، همچنین با اجرای این طرح میزان انجام زایمان طبیعی به میزان 9 درصد در استان خوزستان افزایش داشته است، در زمینه هتلیتگ نیز بیمارستانها به نحو قابل مشاهده ای تغییر یافته اند و در بررسی هایی که وزارت بهداشت داشته از جمله استانهای موفق در این مقوله بوده ایم.

وی همچنین به ارتقاء کیفیت ویزیت در دانشگاه که جبران خوبی برای ویزیت های استاندارد می باشد اشاره کرد و ادامه داد: برنامه حفاظت مالی از بیماران صعب العلاج با وجود اینکه به ما ابلاغ نشده بود اما در دانشگاه تا حدود زیادی این امر به اجرا درآمد.

ایدنی گفت:برنامه طرح تحول نظام سلامت با اینکه یک برنامه ملی بود اما با توجه به شرایط بومی هر استان چالش های خاص خود را در برداشت که از جمله آنها عوامل اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، جغرافیایی و اقلیمی موثر بر سلامت در استان خوزستان است.

رئیس دانشگاه گفت: برای کسب موفقیت باید برنامه محور باشیم به همین خاطر باید بر برنامه تحول نظام سلامت و اسناد بالا دستی که در این زمینه وجود دارد کاملا تسلط داشته، منطقه خود را بشناسیم و نظارت و ارزشیابی دقیقی بر فرآیند ها داشته باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: پس از گذشت یک سال از اجرای برنامه تحول در نظام سلامت، آسیب شناسی برنامه های اجرایی، ما را به مداخلات جدی تری در اجرا طرح وادار می سازد.

ایدنی در پایان گفت: خدمت صادقانه و بی منت را سرلوحه کار خود قرار داده و با نظارت مفید، موثر و مستمر اقدامات انجام شده را تعمیق خواهیم بخشید.

دکتر ایرج نظری نیز در این جلسه اظهار داشت: بیش از یکسال از اجرای طرح تحول نظام سلامت میگذرد و در این مدت اقدمات بسیار مناسبی در حوزه درمان و تجهیز بیمارستان ها انجام شده است.

نظری اظهار داشت: امسال، سال تعمیق بخشیدن به اقدامات سال 93 در طرح تحول نظام سلامت است و باید بدانیم در سال گذشته به چه دستاوردهایی رسیده ایم و آنها را تقویت کنیم.

معاون درمان دانشگاه با بیان اینکه برای شناسایی وضعیت کنونی، آنالیز اطلاعات سال گذشته میتواند بسیار مفید باشد گفت: بخش عمده طرح تحول نظام سلامت را گیرندگان خدمت تشکیل میدهند که خوشبختانه رضایتمندی بسیار بالایی  در بین آنها ایجاد شده است.

نظری گفت: در سال جدید برای بخش های اورژانس، ای سی یو،  زایشگاه ها، کلینیک های ویژه و مراکز تشخیصی درمانی سرپایی سرطان تصمیمات و برنامه هایی برای شهرهای مختلف اتخاذ شده که ما باید تا پایان سال 94 این برنامه ها را اجرایی کنیم.

معاون درمان دانشگاه در پایان گفت: سازمان های بیمه گر نیز باید در این زمینه یاریگر دانشگاه باشند زیرا هر خدمتی که به مردم ارائه شود مربوط به کل استان خوزستان است و انتظار میرود که رسیدگی به اسناد با سرعت بیشتری صورت گیرد.

گفتنی است در ادامه این جلسه، مدیران بیمه های پایه و همچنین روسای بیمارستان ها و شبکه های بهداشت و درمان تابعه دانشگاه گزارشی از اقدامات یکساله اجرای طرح تحول نظام سلامت در واحدهای زیرمجموعه خود را ارائه کردند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار