اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۴۸۶۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۴
کشاورزی خوزستان در حساس ترین شرایط تاریخی است. اگر امروز فردی با کفایت و دلسوز و آشنا با معضلات بخش کشاورزی استان خوزستان در راس این کمیسیون قرار نگیرد و در برابر نابودی کشاورزی خوزستان نایستد فردا قطعا دیر است.
 سال پایانی مجلس، آخرین فرصت پیش رو در برابر نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی است تا با اتخاذ تصمیمی مهم و صحیح به نفع مردم استان خصوصا کشاورزان
نجیب و زحتکش بتوانند خاطره خوبی را در حافظه سیاسی و اقتصادی مردم خوزستان رقم بزنند.
 
مجلسی که در اواخر یک دولت و اوایل آغاز به کار دولتی فعالیت می کند به طور معمول شرایط سختی از سر می گذراند. زیرا دولتی که در حال رفتن است از یکسال قبل به دنبال جمع کردن عملکرد خود و دولتی که تازه سکان مدیریت اجرایی کشور را به دست گرفته به دنبال تثبیت خود است و به همین دلیل مجلسیان حدود دو سال از عمر دو دولت را درگیر جابجایی در دولت ها هستند و البته این یک عارضه سیاسی در نظام پارلمانی ایرانی است که مجالس مستقر شده پس از آرایش جدید دولت ها تا حد زیادی متاثر از فضای دولت و یا دولت ساخته می شوند.
 
به هر روی مجلس نهم علاوه بر جرقه های ناشی از تلاش و خلاقیت فردی برخی نمایندگان در حوزه رفتار جمعی و گروهی اقدامات و عملکرد قابل قبولی نیز دارند که از جمله آن می توان به اجرایی شدن طرح 550 هزار هکتاری کشاورزی ، انتقال آب غدیر به اهواز ، کمک و حمایت از استاندار برای آزادسازی خودروهای اروندی در استان ، حل استخدام پذیرفته شدگان نفت و استانداری ، جلوگیری از انقال حتی یک قطره از آب کارون در سه سال گذشته ، کلنگ زنی دوریله نمودن خط راه آهن اهواز – بندر امام و اهواز – اندیمشک ، نهایی نمودن احداث راه آهن اهواز – اصفهان و آزاد راه اهواز – اندیمشک و دهها پروژه مهم استانی که در این مجال نمی گنجد. لیکن تا نقطه ی مطلوب و حل مشکلات اساسی استان راه زیادی پیش رو داریم.
 
استان خوزستان بیشترین تعداد نماینده را پس از استان تهران ، اصفهان ، فارس و
آذربایجان به خود اختصاص داده است. بنابراین اگر اتحاد لازم و هم آهنگی حداقلی در بین نمایندگان استان وجود داشت مانند برخی دوره ها مثل مجلس هفتم باید شاهد تصاحب چند ریاست کمیسیون در سطح مجلس می بودیم.
 
اصولا به لحاظ تاریخی و بر اساس واقعیت های اجتماعی می توان گفت که مجلس برای اعطای کرسی ریاست کمیسیون های انرژی و کشاورزی به فرزندان خوزستان آمادگی دارد. چرا که این خوزستان است که از دهه ها پیش تا کنون قطب انرژی و کشاورزی در کشور عزیز ما ایران به شمار می رود.
 
حال آن که در همین مجلس هم شاهد بیشترین حضور نمایندگان استان در کمیسیون کشاورزی هستیم.
 
آیا مایه تاسف نیست، آیا دردناک نیست که نمایندگان خوزی با دریافت عناوین ناچیزی چون دبیر یا نایب کمیسیونی؛ عنوان با ارزش ریاست کمیسیون را که می تواند برسیاست های کلی وزارتخانه سیاستگذار کشاورزی به ثمن بخس ببخشند.

آیا این نمایندگان به قضاوت مردم خوزستان درباره خود اندیشیده اند؟
 
ریاست بر کمیسیون کشاورزی مجلس حق استان خوزستان است که هفت عضو در این کمیسیون دارد.
 
کشاورزی خوزستان در حساس ترین شرایط تاریخی است. اگر امروز فردی با کفایت و دلسوز و آشنا با معضلات بخش کشاورزی استان خوزستان در راس این کمیسیون قرار نگیرد و در برابر نابودی کشاورزی خوزستان نایستد فردا قطعا دیر است.
 
آقایان نماینده خوزستانی عضو در کمیسیون کشاورزی مجلس، خوزستانی ها یک چشم به حق آبه، یک چشم به سیاست های دولت و یک چشم به تصمیم شجاعانه شما دوخته اند.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۲
comment
comment
پسر اهواز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۳
comment
0
0
comment امتحان پس دادند مردود شدند ...
comment
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
comment
0
0
comment البته وضعیت مدیریتی سازمان جهادکشاورزی استان نیز دست کمی از وضعیت کشاورزی ندارد و باید فکری به حال مدیریت سازمان جهادکشاورزی و بدنه مدیریت آن کرد
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار