اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۴۹۱۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۶
خدایش رحمت کند شهید محراب آیت اله مدنی یک بار در خطبه نمازجمعه تبریز گفت: مسئولین را دست بسته به آب می اندازند و می گویند لطفا شنا کنید!

 حال و روز دولت یازدهم همین است  با این خواص...

یکی از نشریات محلی اخیرا مطلبی آورده بود که تحت این عنوان چرا رییس جمهور امسال (سوم خرداد) به خرمشهر نیامد؟ و در پاسخ این سوال نوشته بود شاید به این علت که دولت نتوانسته است به وعده های خود در قبال مردم خرمشهر عمل کند.

خوب این موضوع که دیگر واضح و مبرهن است که بعضی از خواص جامعه ما انصافشان نم کشیده است و از این دولت دست بسته انتظار شنا کردن دارند!

اما خدا را هزار مرتبه شکر که عوام جامعه با تکیه بر همان عقل فطری و دل بی غل و غش خود به خوبی می فهمند که حدود انتظارشان از دولت گرفتار آمده در حلقه بی سابقه ترین تحریم ها! تا چه اندازه باید باشد.

ما اگر غرق در درآمدهای نفتی و غیرنفتی بودیم و همه را به پای مردم خرمشهر و آبادان و دیگر شهرهای ستم دیده بلاکشیده در جنگ تحمیلی نثار می کردیم باز هم در مقابل کوه مصائب آنان چیزی نبود. چه رسد به اینکه یکی دو قول به آنها داده باشیم که حتی اگر عمل هم کرده باشیم نباید بر زبان آوریم.

اما چون هر هایی یک هوئی به دنبال دارد و لا اله بدون الا الله ظلم عظیم است لذا چاره ای نداریم جز اینکه پاسخ آن نشریه را که اتفاقا از نشریات خوش نام استان هست بگوییم کسی چه می داند شاید خدا خواسته در این گفتگو خیری باشد و مردم پاسخ برخی از سوالات خود را بشنوند


و اما وعده های رییس جمهور 

جناب آقای روحانی در سفر خود در اواخر سال 1392 قول هایی به مردم آبادان و خرمشهر دادند که به طور اختصار به آنها اشاره می کنیم.

1- لایروبی اروند رود: می دانید که رودخانه اروند رود (شط العرب ) که حدفاصل میان کشورمان و کشور عراق است بین ما و آنها مشترک است و مرز ما در میان آن قرار دارد.

 لذا هر تصمیمی در مورد آن که هزینه ای را به دنبال دارد می بایستی با رضایت دولت عراق صورت بگیرد. و هیچ ایرانی نمی پذیرد که کل هزینه  لایروبی این رودخانه را ما بر عهده بگیریم و عراقی ها حظ آن را ببرند.

در این مورد در طول سال گذشته مذاکراتی با مقامات عراق صورت گرفته که همچنان در حال پیگیری است . اما در عین حال اقدامات عملی هم در مورد خروج کشتی های مغروقه از آب انجام شده است و همچنان در حال انجام است.

2- گسترش محدوده  منطقه آزاد اروند: دقیقا از سوم خرداد سال گذشته اعلام شد که خرمشهر در محدود منطقه آزاد اروند قرار گرفته است و حدود و مرز این منطقه آزاد روی نقشه مشخص گردید.

بنابراین این قول رییس جمهور محترم که خرمشهر در محدود منطقه آزاد اروند قرار گیرد نیز محقق شده است.

3- خط راه آهن خرمشهر - بصره : یکی دیگر از وعده های جنابب آقای دکتر روحانی اتصال ریلی بندرخرمشهر ایران به بندر بصره عراق بود که در سفر وزیر محترم راه و شهرسازی در اردیبهشت سال جاری به عراق تفاهم نامه ای میان دو کشور به امضا رسید و کلنگ شروع عملیات اجرایی آن به زمین زده و آغاز شد.

مزید اطلاع عزیزان اینکه مقرر شد پل متحرکی با پیچیده ترین سازها توسط ایران بر اروند رود (شطالعرب) احداث گردد. ساختمان پل به گونه ای خواهد بود که هنگام عبور کشتی از هم گشوده می شود و مجددا به هم متصل می گردد. اما تعهد عراقی ها نیز 34 کیلومتر خط ریل بصره به نجف اشرف است.

4- موضوع طرح آبرسانی غدیر و بهره مندی مردم خرمشهر از آب رودخانه کرخه برای شرب: این طرح نیز با موفقیت کامل به اتمام رسیده و هم اکنون 86400 متر معکب آب در شبانه روز برای شرب مردم محترم خرمشهر در لوله های شهر جریان دارد. لذا از جهت تامین آب وعده دولت عملی شده است. هر چند شبکه توزیع آب با مشکل روبرو است که باید برای آن نیز تصمیمات مقتضی اتخاذ شود.

سربلند باشید- جمال درویش - خرداد 1394
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۲
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۶
comment
0
1
comment آقاي درويش طرح غدير أصلاً محقق نشد چون نياز به تصفيه دارد كه نشده ثانياً از انتقال آب هم بد نبود سخن ميگفتيد اين وعده را كه همه ميبينيم چه گافي بود مهمترين خواسته مردم خوزستان جلوگيري از انتقال آب بود ولي دولت يك بودجه هنگفت براي انتقال آب كارون تخصيص داد
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
comment
0
1
comment سلام جناب آقای درویش ، چرابا منتقدان منصف ودلسوز جنابعالی وآقای استاندار اینطور برخوردمیکنند مردم حق دارند که از دستاوردهای دولت اگاه شوند ... نگران نباش مجلس دهم همچون مجلس ... پاسخ تان را خواهدداد .
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار