اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۴۹۵۲
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۰
مديركل نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس خوزستان
رضايي: بسياري از فضاهاي موجود در استان مستحكم و در شأن مردم اين استان نيست.
مديركل نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس خوزستان از بهرهبرداري 65 فضاي آموزشي جديد در استان خبر داد. رضا رضايي در نشست خبري اظهار كرد: در استان خوزستان بيش از 400 پروژه آموزشي، پرورشي و ورزشي در قالب 1700 کلاس با اعتبار 900 ميليارد ريال در حال اجرا است. 

وي افزود : با برنامه ريزي هاي انجام شده تا پايان سال جاري 150 فضاي آموزشي به بهرهبرداري خواهد رسيد و تحويل آموزش و پرورش داده ميشود. مديركل نوسازي توسعه و تجهيز مدارس خوزستان گفت: روز پنجشنبه (7 خرداد)، همزمان با برگزاري جشنواره خيرين مدرسه ساز خوزستان با حضور وزير آموزش و پرورش 65 فضاي آموزشي افتتاح و به بهرهبرداري ميرسد. اين پروژه ها با هزينه 440 ميليارد تومان از اعتبارات ملي، استاني و خيرين انجام شده است.

 رضايي تصريح كرد : تا مهرماه و آغاز سال تحصيلي 50 پروژه ديگر نيز به بهره برداري مي رسد. در حال حاضر 100 پروژه در خوزستان توسط خيرين مدرسه ساز و يا با مشاركت آن‌ها در دست اجرا است.

وي به هفدهمين جشنواره خيرين مدرسه ساز خوزستان اشاره و بيان كرد: هر ساله از اسفندماه تا ارديبهشت ماه جشنواره خيرين مدرسه ساز در سراسر كشور برگزار ميشود. امسال نیز در استان بيش از 40 جشنواره برگزار شده كه تعهدات بسيار خوبي از سوي خيرين مدرسهساز نسبت به ساخت و تجهیز مدارس بوده است.

 مديركل اداره نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس خوزستان عنوان كرد: هدف از برپايي جشنواره خيرين مدرسه ساز، تكريم و تجليل از خيرين مدرسهساز، ترويج اين كار خير، بيان مشكلات و کمبودها در زمینه فضاي آموزشي موجود و حضور خيرين براي كمك و مشاركت در امر مدرسه سازي است.

 رضايي با بيان اينكه دولت قادر به حل مشكلات فضاي آموزشي نيست، اظهار كرد : هنوز در فضاي آموزشي مشكلاتي داريم. بسياري از فضاهاي موجود در استان مستحكم و در شأن مردم اين استان نيست.

همچنين زيبا صالحپور، عضو شوراي شهر اهواز و رييس ستاد بانوان خير مدرسهساز در اين نشست خبري با اشاره به اهميت نقش رسانه در موضوع خيرين مدرسه ساز گفت: تيتري كه توسط خبرنگاران و روزنامهنگار زده و به مخاطب منتقل ميشود، موجب برداشته شدن قدمي براي يك كار خير میشود و اين كار بسيار بزرگ است. وي افزود: انجام کار خير ريشه در باورهاي ديني و ملي ما دارد. خيرين مدرسهساز به يك فرهنگ تبديل شده است که براي بخشهاي ديگر الگو تلقي ميشود.

 صالحپور با تأكيد بر نقش بانوان در امر خيرين مدرسه ساز بيان كرد: زماني كه زندگينامه خيرين مدرسه ساز و انگيزه ورود آنها را مطالعه می‌كنيم، حضور پررنگ بانوان را ميبينيم. عضو شوراي شهر اهواز با بيان اينكه مسايل اقتصادي و ركود آن بر فعاليت‌هاي خيرين مدرسهساز تأثير گذاشته است، اظهار كرد : جشنواره خيرين مدرسهساز به مناسبت نكوداشت اين عمل نیکو برگزار ميشود؛ هر چند كه هر كسي كه این كار خير را انجام می‌دهد با آگاهي وارد شده و نیازی به تقدیر ندارد، اما تلاش ميشود با تقدير از این افراد، اين عمل خیر ترويج و سبب ورود خيرين ديگر باشد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار