اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۴۹۷۰
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۵
 چهاردهم و پانزدهم خرداد ماه هر سال، یاد آور آغاز دورۀ جدید از نهضت اسلامی علیه رژیم پهلوی در سال 1342 و سالگرد ارتحال رهبر و امامی است که توانست کانون همگرایی همه نیروهای انقلابی و مردمی علیه رژیمی شود که با محروم کردن شهروندان از حقوق سیاسی خویش، راه هر گونه اصلاح و بهبودی امور کشور را بسته بود.

 آری حضرت امام خمینی (ره)، با جان بخشیدن به نیروی خفته مردم و اهتمام ورزیدن به نقش بی مانند آنان در تحولات جامعه، موجب گردید تا پس از برپایی نظام جمهوری اسلامی،"اصل جمهوریت"، یعنی توجه به حقوق مردم در انتخاب و تعیین سرنوشت خویش؛ به عنوان یکی از ارکان نظام، به رسمیت شناخته شود. بر پایه همین رکن است که در مواد مختلفی از قانون اساسی، اموری چون انتخاب نمایندگان مجلس شورای اسلامی، رئیس جمهور، اعضای مجلس خبرگان رهبری و همه پرسی پیرامون مسائل مهم کشوری، با رای مستقیم مردم صورت می گیرد.

 در سالگشت رحلت جانسوز آن امام و اسطورۀ مبارزه با استبداد و استعمار، انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه شهید چمران اهواز ضمن عرض تسلیت به تمام دوستداران و رهروان ایشان، یادآوری می نماید که حفظ میراث بزرگی که از رهگذر کوشش ها و جانفشانی های همه نیروهای انقلابی به دست آمده است؛ در گرو پاسداشت حقوق مردم و خودداری از محدود کردن این حق قانونی است.

 بی گمان، تقویت حضور مردم و نظارت احزاب سیاسی بر روند اداره کشور در تمام سطوح و صیانت از رای و احترام به نظرهای ایشان در امور مهم، می تواند موجب استواری پایه های اقتصادی، اخلاقی، سیاسی، اجتماعی و علمی نظام جمهوری اسلامی و بی اثر و کم اثر شدن دسیسه های دشمنان و بد خواهان شود.

انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه شهید چمران اهواز
خرداد 1394
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار