اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۵۴۶۶
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۱
در هویزه برای اولین بار پرورش بلدرچین با هدف ایجاد اشتغال خانگی آموزش داده می شود.

سرپرست آموزش فنی و حرفه ای شهرستان هویزه با اعلام خبرفوق افزود: با همکاری سازمان بسیج سازندگی استان، اولین دوره آموزشی پرورش بلدرچین برای مرکز خواهران در این شهرستان برگزار می شود.

عبدالنبی باوی خاطرنشان کرد: از سوی سازمان بسیج سازندگی به  کارآموزانی که موفق به کسب گواهینامه پایان دوره آموزشی شوند مبلغ 15میلیون تومان وام پرداخت خواهد شد.
وی طول دوره را یک ماهه عنوان کرد و ادامه داد: پرورش بلدرچین از جمله آموزش هایی است که منجر به اشتغال زایی در خانه می شود.

نصره سیاحی مربی رشته های کشاورزی در خصوص آموزش پرورش بلدرچین گفت: تخم بلدرچین با گذشت 17 روز در دستگاه جوجه کشی تبدیل به جوجه شده و سپس با اخذ مبلغی بسیار کمتر از تعاون، در اختیار کارآموز قرار می گیرد.

وی اظهارداشت: کارآموزان مهارت دیده در این حوزه، از ابتدا تا زمان بازاریابی و ارائه محصول، از کار کارشناسی مرکز فنی و حرفه ای برخوردار خواهند بود.

سیاحی همچنین به اشاره به پرورش گیاهان دارویی و تب سنتی در مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان هویزه، بیان کرد: به کارآموزانی که گواهی نامه مربوطه را دریافت می کنند از سوی سازمان بسیج سازندگی استان مبلغ 30میلیون تومان وام اعطا می شود.

به گفته وی، تجهیزات مورد نیاز و طولانی بودن دوره، از جمله مشکلاتی است که در پرورش گیاهان دارویی و تب سنتی با آن روبرو هستند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار