اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۵۴۹۹
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۷
موسوی لاری در ضیافت افطاری اصلاح طلبان خوزستان:
در دولت نهم و دهم بسیاری از نهادهای تصمیم ساز در کشور تعطیل شدند. انحلال سازمان مدیریت و برنامه ریزی در دولت نهم از همان ابتدا مشخص بود که چه تبعات جبران ناپذیری را خواهد داشت.
شوشان- علیرضا عبدالله نژاد:  نخستین اجتماع تشکیلاتی اصلاح طلبان استان خوزستان با موضوع انتخاب اعضای شورای راهبردی این اجتماع در سالن اجتماعات کتابخانه مرکزی اهواز برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین عبدالواحد موسوی لاری وزیر کشور دولت اصلاحات در این نشست طی سخنانی به تشریح راهبردهای جریان اصلاحات در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی پرداخت.

وزیرکشور دولت اصلاحات  در سخنان خود، راهبردهای اصلاح طلبان برای حضور در عرصه فعالیت های سیاسی و حرکت آنها در چارچوب قانون و حاکمیت باتوجه به شرایط داخلی و خارجی و همچنین فضایی که در سایه دولت تدبیر و امید را تبیین کرد.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی لاری به شکاف های جدید میان اصولگرایان و اصلاح طلبان اشاره کرد و گفت: در شرایط کنونی دیگر اختلافات میان این دو جناج کشور به مسائلی مانند اقتصاد دولتی و یا اقتصادسرمایه ای و آزاد بر نمی گردد و مسائلی مهم تری منشا اختلافات شده است.

موسوی لاری ادامه داد: در شرایط کنونی میزان پایبندی هر دو جناح به رای مردم منشا چالش های جدید شده است. 

عضو مجمع روحانیون مبارز به نهادهای حاکمیتی در کشور اشاره کرد و گفت: نهادهای حاکمیتی در کشور به همه آحاد جامعه تعلق دارد . این نهادها به گروه ، دسته و یا جناح خاصی تعلق ندارند. باید جایگاه خود را به عنوان یک نهاد ملی و حاکمیتی حفظ کنند. به طور مثال صداوسیمای جمهوری اسلامی متعلق به همه مردم است و نمی تواند بلندگوی یک جریان خاص باشد و یا تربیون های نمازجمعه نیز باید محل دعوت همه مردم به رعایت تقوی الهی باشد و برقراری عدالت اجتماعی و سیاسی را سرلوحه کار خود قرار دهد. 

وزیر کشور دولت اصلاحات ادامه داد: اگر تربیون های نمازجمعه مدام مسیری را انتخاب کنند که در جهت تقویت یک جریان و تضعیف و یا منکوب کردن جریان دیگری در کشور از آن تلقی شود مسیر اشتباهی است و باید اصلاح شود.

موسوی لاری بیان داشت: در دهه 90 شاخص تشخیص جریانات اصلاح طلبی و اصولگرایی پایبندی به اصل رای مردم است.باید نهادهای حاکمیتی از جهت گیری به یک جریان خاص امتناع کند. جریان های و گروه های اصلاح طلب باید بتوانند در آنچه به مصلحت جامعه است شریک شوند.

وی گفت:جریان اصلاح طلبی باید خود را در متن نظام تعریف می کند. این جریان بر این باور است که در مسیر اداره جامعه باید از روشی غیر از روشی که در دولت نهم و دهم اجرایی شد را دنبال کند. باید در سیاست خارجی ، مدیریت داخلی کشور ، حوزه اقتصاد و حوزه رسانه و اخلاق روش ها و متدهای جدید را برگزید و اجرا کرد.

موسوی لاری یادآورشد: در دولت های نهم و دهم جریان اصولگرایی همه ارکان قدرت را در اختیار داشت. در این دوران اتفاقات غیرقابل توجیهی در حوزه های مختلف به وقوع پیوست. بحث اشخاص به هیچ وجه مطرح نیست. بحث روش ها و متدهاست. 

وی تصریح کرد: در دولت نهم و دهم بسیاری از نهادهای تصمیم ساز در کشور به محاق رفته و تعطیل شدند. انحلال سازمان مدیریت و برنامه ریزی در دولت نهم از همان ابتدا مشخص بود که چه تبعات جبران ناپذیری را خواهد داشت.

موسوی لاری ادامه داد: انحلال اینگونه سازمان های کارشناسی و علمی بود که موجب بلبشوی اقتصادی و باعث اختلاس های نجومی در کشور شد. جریان اصلاح طلبی در کشور بدنبال اصلاح این رویه و شیوه غلط اداره کشور در چارچوب قانون اساسی است.

وزیرکشور دولت اصلاحات گفت: اگر مجلسی که اکثریت آن در اختیار جریان اصولگراست نظارت خود را دقیق تر انجام می داد شاهد این تخلفات بزرگ اقتصادی نبودیم. اصلاح رفتارها در درون جامعه زیر چتر قانون اساسی باهدف تحکیم ارکان نظام هدف غایی اصلاح طلبی در کشور است.

عضو کابینه دولت هشتم ادامه داد: باید با استفاده از عقل و خرد جمعی و دانش در چارچوب قانون اساسی به این مهم دست یافت. در این راه دو تابلو پیش رو ماست. تابلوی 84 و 92 .

وی ادامه داد: انتخابات 84 و انتخابات 92 هر دو برای ما درس های آموزنده ای داشت.در اولی نتوانستیم به تفاهم برسیم و در 92 این مهم به وقوع پیوست. آنچه اصلاح طلبان در انتخابات 92 انجام دادند در جهت جلوگیری از رفتن جامعه به سمت غیرقابل جبران و برگشت بود. در دولت نهم و دهم در حوزه مناسبات اخلاقی شاهد ایپدمی ارائه آمارهای کذب بودیم. در سال 92 اصلاح طلبان مشی خردورزی را در دستور کار خود قرار دادند. 

موسوی لاری گفت: جریان اصلاح طلبی بر این باور است که مسیر اداره کشور دچار نواقصی است و باید آن را اصلاح کرد. هر روز شاهد کشف اختلاس های چندهزارمیلیاردی در دولت گذشته هستیم که باور آن برای همه ما سخت شده است. جریان اصلاح طلبی باید اختلافات را کنار بگذارد و تابلوی 92 را به عنوان شاخص قرار دهد.

وی ادامه داد: مجموعه ای از نمایندگان اصلاح طلب ادوار مجلس ، نمایندگان احزاب ، فعالان سیاسی ، لیدرهای اجتماعی اصلاح طلب همه با هم به طور منسجم و سازمان دهی شده برای انتخابات مجلس دهم به تفاهم برسند.باید برای رسیدن به تفاهم و ائتلاف بزرگ ، منیت های را کنار گذاشت. 

موسوی لاری بر ضرورت تشکیل شورای مشورتی اصلاح طلبان در استان خوزستان جهت حل و فصل و داوری میان احزاب و کاندیداهای اصلاح طلب تاکید کرد.در این مسیر باید منافع گروهی را بر منافع شخصی ترجیح داد تا حاصل آن بهبود وضعیت فعلی جامعه باشد. 

محمد کیانوش راد عضو شورای عالی بنیاد باران و نماینده پیشین مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست در سخنانی به تشریح رویکرد اصلاح طلبان در انتخابات آینده و چگونگی حضور آنان در عرصه رقابت ها پرداخت.

وی اسلام گرایی، انسان محوری و ملی گرایی را سه شاخصه اصلاح طلبان برشمرد.

پس از آن رای گیری برای انتخاب شورای حکمیت (راهبردی) اصلاح طلبان برای انتخابات مجلس دهم صورت گرفت.

در این انتخابات، 80 نفر خود را برای نامزدی شورای مشورتی اصلاح طلبان خوزستان معرفی کردند که پس از برگزاری انتخابات و شمارش آرا، 30 نفر به عنوان اعضای اصلی و علی البدل شورای راهبردی اصلاح طلبان استان انتخاب شدند.

در این نشست، فعالان سیاسی اصلاح طلب و نمایندگان احزاب سیاسی نظیر حزب اسلامی کار، حزب کارگزاران سازندگی، انجمن اسلامی معلمان و تشکل های سیاسی اصلاح طلب، اعضای ستاد دکتر روحانی در خوزستان و فعالان اصلاح طلب شهرستان های استان خوزستان حضور داشتند.

شایان ذکر است که هفت عضو نیز از سوی شورای هماهنگی احزاب اصلاح طلب شاخه خوزستان به این ترکیب اضافه می شوند

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار