اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۵۵۰۷
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۷
جمعی از مراجعه کنندگان به مرکزمدیریت سامد استانداری خوزستان درگفت وگو با روابط عمومی این استانداری نسبت به پیگیری ها و حل مشکلات شخصی و نیز محل سکونت خود اظهاررضایت کردند.

سامانه ارتباطی مردم و دولت دراستانداری خوزستان  ( سامد ) در دولت تدبیرو امید محل آمدو شد روزانه بسیاری از شهروندانی شده است که به امید حل مشکلات شخصی , شهرنشینی و روستاهای محل سکونت خود به آن مراجعه می کنند.

 جمعی از مراجعه کنندگان به مرکزمدیریت سامد استانداری خوزستان درگفت وگو با روابط عمومی این استانداری نسبت به پیگیری ها و حل مشکلات شخصی و نیز محل سکونت خود  اظهاررضایت کردند.

   آنان ازاستاندارخوزستان , مرکزمدیریت سامد و نیز دولت تدبیرو امید بخاطراهتمام به مردم و تلاش برای حل مشکلات آنان قدردانی کردند.

   بهرام محبی بازنشسته یکی از ارگان های نظامی ودارای 8 سرعایله و نیز قربانعلی نجفی بیرگانی بازنشسته شهرداری  ازساکنین منطقه  فاز3 شهرداری اهواز ( کوی منبع آب)   ازجمله کسانی بودند که برای حل مشکلات محله به مرکزمدیریت سامد مراجعه کرده بودند.

 محبی و نجفی عمده ترین مشکلات منبع آب اهواز که حدود 8 هزارخانوارساکن منطقه درگیرکرده بود  خطرتصادف خودروها درمیدان پیچ کارون , نبود سرویس های بهداشتی و وضو خانه درمسجد سید الشهدا , عدم روشنایی معابرمنطقه منبع آب , مشکلات روشنایی برق و بروز خاموشی های متعدد , شکستگی شبکه های آب شرب و هدررفت آب , عدم جمع آوری زباله های خانگی و غیره اعلام کردند که به گفته آنان , با پیگیری های مرکزسامد درسال گذشته این مشکلات رفع شده است .

   محبی گفت : خوشبختانه با پیگیری های مجدانه ایشان با ادارات مربوطه , و نیز اهتمام فرمانداراهواز, مشکلات شهرنشینی حدود 8 هزار خانوارساکن منطقه ازکوی رمضان گرفته تا منبع آب اهواز حل شده است که جای قدردانی دارد.

  وی افزود: هم اکنون تقاطع پیچ کارون به منبع آب اهواز با نصب چراغ راهنمایی و روشنایی معابر و بسترسازی لازم ازخطرتصادف رفع شده است . سرویس بهداشتی و وضو خانه مردانه درمسجد سید الشهدای فاز3 شهرداری احداث شد , روشنایی معابر کوی رمضان تا منبع آب نصب و شبکه برق منطقه که ازازدحام جمعیت روبروست تقویت گردید.

 این ا رباب رجوع به مرکزسامد استانداری خوزستان ادامه داد : شکستگی لوله های شبکه آب شرب منطقه ترمیم و ازهدر رفت آب شرب لوله ها که خاطرم هست به مدت 2 سال آب آن شبانه روز هدرمی رفت , جلوگیری بعمل آمد . همچنین پشت مدرسه 15 خرداد که محل انباشت زباله های خانگی بود پاکسازی گردید.

   قربانعلی نجفی که  ساکن منطقه فاز3 شهرداری ( منبع آب ) نیز گفت : ساکنین انتهای خیابان 20 متری منبع آب بخاطر عدم کشش و فشارپایین آب , سالها با مشکل کمبود آب شرب مواجه بودند.

  وی افزود: خوشبختانه با پیگیری های مرکزسامد اخیرا پمپ آبی درمنطقه با همت شرکت آب و فاضلاب اهواز نصب گردید و هر4 ساعت روشن و فعال است و مردم می توانند براحتی از آب شرب شهری بهره مند گردند.

    این دو شهروند درپایان از اهتمام آقای مقتدایی استاندارمحبوب و همه مسوولان پایین دستی ایشان که برای حل مشکلات مردم استان و شهرستان اهواز شبانه روز تلاش می کنند قدردانی کردند.

  غلام عباس قنبرزاده  فرزند شهید ازشهرستان حمیدیه نیز ازدیگرمراجعه کنندگان به مرکزسامد استانداری خوزستان است .

  وی می گوید: مشکل سند قطعه زمینی به متراژ250 مترمربع درمنطقه باهنر اهواز داشتم که اداره کل راه و شهرسازی وقت خوزستان درقبال اهداء 30 هزارمترمربع زمین کشاورزی ورثه شهید قنبرزاده ( پدرم ) برای احداث اتوبان اهواز به حمیدیه , به ما اختصاص یافته بود.

 قنبرزاده که دارای 4 سرعایله است , افزود: برای اخذ سند این قطعه زمین به اهواز مراجعه می کردم و بخاطراینکه ارزش مالی زمین درمنطقه باهنر بالا رفته بود خواستند معوض آن دریک منطقه دیگراهواز به من بدهند که قبول نکردم .

قنبرزاده ادامه داد :  برای  استیفای حقوق خود و خانواده شهید به ادارات مختلف ومرکزسامد مراجعه کردم که با پیگیری های بعمل آمده خوشبختانه توانستم سند زمین باهنر را اخذ کنم .

    الیاس آبرون ساکن منطقه کوی رمضان اهواز یکی دیگرازمراجعه کنندگان به مرکزسامد استانداری خوزستان بود. وی با 7 سرعایله , زمانی راننده کامیون دربیابان ها بود اما امروز ازکارافتاده شده است .

    آبرون برای تظلم خواهی و اقامه دعوا علیه یک شرکت حمل و نقل برای حل مشکل بیمه بازنشستگی و ازکارافتادگی خود به مرکزمدیریت سامد استانداری خوزستان مراجعه کرده بود.

 وی گفت : کارفرمای بنده که یک شرکت حمل و نقل است حدود 4 سال بیمه ام را درشعبه 3 تامین اجتماعی اهواز واریزنکرده و زیربارهم نمی رود.

   این شهروند خوزستان ادامه داد : هم اکنون با 45 هزارتومان یارانه دریافت می کنم و اگر کمک مالی فرزندانم نباشد قادر به گذران زندگی حتی زیرخط فقر هم نیستم .

آبرون امید داشت که مرکزمدیریت سامد حقوقش را استیفا خواهد کرد.

کیامرث حاجی زاده مدیرمرکزسامد استانداری خوزستان که ازخرداد ماه سال 93 سکان مدیریت این مرکز را برعهده گرفت , گزارشی از عملکرد این مرکز طی یک سال گذشته ارایه داد.

به گفته وی درطی یک سال گذشته  117 مدیر استانی با 1654 نفر از مردم به صورت حضوری درمرکزسامد  ملاقات داشته و مشکلات مردم را رسیدگی کرده اند .

  علاوه بر این , مدیریت سامانه نیز  به صورت منظم و هفتگی دیدارهایی با مردم داشته است که براساس آمارموجود تعداد آن به  2102 مورد می رسد که بنابه اظهارات حاجی زاده تاکنون به بیش از 50 درصد آنها رسیدگی و به  نتیجه رسیده است .

  حاجی زاده گفت :  در راستای سیاست  های دولت تدبیر و امید و اهتمام استاندار محترم استان و تلاش های این مدیریت و کارکنان زحمتکش، در جهت فعال نمودن هرچه بیشتر سامانه سامد استان و افزایش رضایتمندی مردم و در جهت گسترش ارتباطات الکترونیکی سامد , اقدامات ذیل طی یکسال گذشته در این مرکز صورت پذیرفته است:

*  بازگشایی و رسیدگی مجدد نامه های سفر استانی

نظر به اهمیت رسیدگی به نامه های مردمی سفر ریاست محترم جمهور و با هماهنگی مدیرکل محترم سفرهای نهاد ریاست جمهوری، این مرکز اقدام به بررسی مجدد نامه های مردمی در بهمن  ماه سال 93 نمود و ضمن استفاده از ظرفیت های کارشناسان ادارات استان، نسبت به بازگشایی، شمارش، تفکیک، برقراری تماس تلفنی و ثبت نامه های مردمی اقدام لازم معمول و هم اکنون در مراحل پایانی کار می باشد. لازم به ذکر است که از 128120 نامه موجود 91800 مورد دارای شماره تماس (جهت دریافت کدملی و ثبت در سامانه) بوده و مابقی به علت فقدان شماره تماس اجبارا بایگانی گردیده است. ضمنا طی این مدت  تعداد 49390 ثبت، 3623 ارجاع، 224 ثبت خدمت و مجموعاً 2171 مورد درخواست توسط ادارات پاسخگویی شده است. همچنین تعداد 200 نفر از افرادی که متقاضی وام قرض الحسنه ضروری بوده اند و تعداد 400 نفر متقاضی وام خوداشتغالی به صندوق کارآفرینی امید معرفی شدند که بخشی وام خود را دریافت نموده اند و مابقی درحال انجام می باشد.

 

*  برگزاری جلسات مدیران کل دستگاه های اجرائی با مردمی که با 111 تماس گرفتند

پس از تغییر و تحولات مدیریتی در سامانه و به منظور ایجاد ارتباط دوسویه مردم و دولت و فراهم نمودن بستری مناسب جهت حل مشکلات مردمی، ملاقات های عمومی مدیران کل ادارات با مردم شریف استان در سامانه ارتباط مردمی (سامد) برقرار گردیده و این موضوع منجر به رفع مشکل بسیاری از ارباب رجوع شده است. در این مدت 117 مدیر استانی با 1654 نفر از مردم به صورت حضوری ملاقات داشته و مشکلات خود را مطرح نموده اند. علاوه بر این  ملاقات های عمومی، ملاقات مدیریت سامانه به صورت منظم و هفتگی برگزار می گردد که طی یک سال گذشته تعداد 2102 نفر با ایشان دیدار داشته اند که تاکنون بیش از بیش از 50 درصد آن به نتیجه رسیده است .

*  برگزاری جلسات با مدیران دستگاه های اجرایی و فرمانداران

مدیریت سامانه به صورت مستمر و طی جلسات مکرر  با مدیران استانی و فرمانداران، نسبت به اهمیت پاسخگویی دقیق  و تسریع در جوابگویی به درخواست ها و شکایات ارسالی از طریق سامانه سامد موارد لازم را متذکر گردیده و پیگیری های ویژه ای را صورت داده است که این موضوع، افزایش رضایت مردمی را به دنبال داشته است. برای نمونه، در آغاز کار این مدیریت، تعداد 11 هزار درخواست مردمی در کارتابل بانک کشاورزی استان باقی مانده بود و درخواست های در دست اقدام سایر ادارات نیز 7586 بوده است که با هماهنگی صورت گرفته نسبت به پاسخگویی درخواست ها اقدام به عمل آمد که مورد توجه و تشویق استاندار محترم قرار گرفت.

* تجهیز سامانه سامد از سوله ای ابتدائی به سایتی مدرن و فراهم نمودن امکانات مناسب جهت پرسنل سامانه

قبل از شروع به کار این مدیریت، مرکز سامد در سالنی که سابقا محل استقرار فروشگاه تعاونی کارکنان استانداری خوزستان  بود قرار داشت  و وجود مشکلات سرمایشی و گرمایشی،  نارضایتی پرسنل و ارباب رجوع را موجب گردیده بود. این مدیریت، با پیگیری  واختصاص مبلغ یک میلیارد ریال به دستور استاندار محترم و از محل اعتبارات عمرانی، نسبت به زیباسازی، تجهیز و گسترش فضای اداری سامد اقدام نمود . همچنین ضمن هماهنگی های صورت گرفته با  شهرداری  اهواز  و با نظارت دفتر فنی استانداری، محوطه ی بیرونی ساختمان سامد جهت تسهیل  در ورود و خروج  مردم و با اعتبار اختصاص یافته از سوی شهرداری اهواز ساماندهی و نماکاری گردید.

*  معرفی سامانه 111 در شورای اداری استان

 مدیریت سامد در جلسات مختلف شورای اداری به معرفی سامانه 111 و خدماتی که در این مرکز ارائه داده  می شود پرداخته اند. همچنین استاندار محترم در یک برنامه زنده تلویزیونی شبکه استانی، از مدیریت این سامانه به پاس خدمات ارزنده و دلسوزانه  تشکر نمودند.

*تعامل با دستگاه های اجرائی استان و حل مشکلات مردم توسط منابع مالی دستگاه ها

ارتباط مناسب و تعامل مطلوب سامانه سامد و دستگاه های استانی موجب گردیده است تا از این طریق نسبت به رفع مشکل بسیاری از شهروندان اقدام لازم صورت پذیرد. به عنوان نمونه می توان از وام های ضروری اعطائی به مددجویان کمیته امداد و بهزیستی، وام های قرض الحسنه  صندوق کارآفرینی امید و سایر بانک های دولتی نام برد. همچنین مبلغ 30 میلیون ریال کمک شخصی توسط استاندار محترم و 20 میلیون ریال کمک مدیریت سامانه و سایر خیرین در جهت پرداخت به مراجعین بی بضاعت سامد اختصاص و تقدیم قشر ضعیف مردمی گردیده است.

*تقویت رابطین سامد در ادارات

از آنجایی که پاسخگویی به درخواست های مردمی، پس از ارجاع از سامانه به ادارات زیربط، نیازمند پیگیری های  درون سازمانی می باشد، تقویت رابطین سامانه سامد ادارات کل استان در دستور کار این مدیریت قرار گرفته و آموزش های حضوری و تلفنی مستمر توسط کارشناسان سامد به ایشان داده  شده است.

*برگزاری ملاقات های فرمانداران

فعال نمودن سامانه سامد در فرمانداری های تابعه استان و پیگیری درخواست های مردم از طریق فرمانداری هر شهرستان و همچنین برگزاری ملاقات های فرمانداران همراه با مدیران ادارات تابعه هر شهرستان در محل فرمانداری با مردم.





نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار