اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۵۵۱۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۷
آهن جان :
شهرداری اهواز در سال 94 اجرای پروژه های ماندگار و خدمت رسانی به مناطق محروم را درسرلوحه کارهای خود قرار داده است که دراین رویکرد زیرساختهای مورد نیاز شهر اهواز در دستورکار قرار داده است
 امیر آهن جان معاون اموراجتماعی وفرهنگی شهرداری اهواز به مناسبت 14 تیرماه و روز شهرداری ها به نمایندگی از مجموعه شهرداری اهواز سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه اهواز بود.

 به گزارش سایت شهرداری اهواز ، آهن جان معاون شهردار اهواز ضمن تبریک به مناسبت میلاد امام حسن (ع) و آرزوی دعا برای ظهور آقا امام زمان(عج) و در شبهای قدر و طول عمر مقام معظم رهبری ، در گزارشی ، چکیده ای از اقدامات شهرداری اهواز را عنوان نمود.

وی با اشاره به بودجه سال 94 شهرداری ها گفت: امسال بودجه شهرداری بالغ بر 1239 میلیارد تومان است که نسبت به سال قبل 21 درصد رشد داشته است.از این میزان 340 میلیارد تومان یعنی 27درصد بودجه جاری و مبلغ 899میلیارد تومان یعنی 73درصد از بودجه به کارهای عمرانی اختصاص داده شده است. از این میزان بیش از 200 میلیارد هزینه نگهداری شهر است که شامل نظافت ، نگهداری فضای سبز و ... می شود که نیمی از هزینه جاری شهر اهواز را شامل می شود و سرانه تقریبی هر شهروند 200 هزار تومان می باشدکه این امر در سالی که با درایت مقام معظم رهبری با نام « دولت و ملت ، همدلی و همزبانی»نامیده شده ، همراهی همه شهروندان در امور شهری می طلبد. هنگامی که همه ما شهر ومدیریت شهری را متعلق به خود بدانیم شهر ما به سوی تعالی پیش خواهد رفت.

آهن جان اضافه کرد : ما هم به عنوان شهرداری که رابطه ای همه جانبه و مستمر با مردم داریم وظیفه داریم نسبت به رفع مشکلات مردم و نسبت به افزایش رضایتمندی شان اهتمام جدی داشته باشیم و در کنار همه دستگاهها در مسائل گوناگون اهتمام و هماهنگی و هم افزایی داشته و نسبت به خدمت رسانی به شهروندان که در اصل ولی نعمتان ما هستند ، کمر همت را بسته و یادمان باشد با این تلاش خواهیم توانست محیط شهری را مملو از نشاط و آماده پیشرفت نماییم.

مجموعه مدیریت شهری اهواز در سال جاری با شناسایی مشکلات ، نقاط قوت و ضعف ، برنامه دوم توسعه شهر اهواز را باهمکاری دانشگاه شهید چمران که از دانشگاه ما در استان میباشد در دست تدوین دارد که امیدواریم با رویکرد استراتژیکی که در این برنامه مدنظر است همسو با سیاستهای بالادستی و به سمت توسعه ای همه جانبه پایدار گام برداریم.

معاون شهردار اهواز که به عنوان نماینده شهرداری سخن می گفت ، افزود: شهرداری اهواز در سال 94 اجرای پروژه های ماندگار و خدمت رسانی به مناطق محروم را درسرلوحه کارهای خود قرار داده است که دراین رویکرد زیرساختهای مورد نیاز شهر اهواز در دستورکار قرار داده است مانند تعریض پل سوم  که عزمی جهادی در مدیریت شهری اهواز را اثبات کرد. سایر پروژه ها و اقدامات نیز در راستای ایجاد زیر ساختهای شهری و افزایش سطح کیفیت زندگی در شهر خواهند بود از جمله این پروژه ها می توان به تقاطع چندسطحی میدان شهید بندر با 58 میلیارد تومان بودجه که بزرگترین تقاطع چند سطحی جنوب کشور خواهد بود اشاره کرد. همچنین با درایت شهردار محترم و مساعدت و همکاری ویژه ایشان و اعضاء محترم شورای شهر پروژه های مهمی در سال 94 به شرح ذیل به انجام خواهد رسید:

-    احداث و تکمیل 5 فرهنگسرا ، 11 سرای محله و 7 خانه سلامت 

-     تکمیل روگذر ولایت (اتصال بلوار نفت به روگذر شهید هاشمی)

-   تقاطع غیر همسطح جواد الائمه(ع)

-   زیرگذر شریعتی

- تقاطع غیر همسطح توحید-چمران

-  تقاطع غیرهمسطح مسیر پل ششم و خیابان امام(ره)در مجاورت بازار آهن

-  تقاطع غیرهمسطح جاده خرمشهر و 68متری علوی

-  تقاطع غیرهمسطح 32متری کیانشهر وبلوار مدرس

-   تقاطع غیرهمسطح خیابان رفیش وبلوار گلستان

- تقاطع غیرهمسطح مسیرپل ششم و جاده ساحلی غربی

-  پل دوطبقه بلوار آیت ا... بهبهانی

-   تکمیل پارکینگ طالقانی و شروع عملیات احداث یک پارکینگ جدید

-   احداث و تکمیل پارک ها و بازارچه ها در محلات شهر اهواز

-   اجرای یک میلیون و سیصدو هفتاد هزار متر طول خط کشی معابر ، عابر پیاده در خیابان های سطح شهر

-   اجرای زیر سازی آسفالت در خیابان های اصلی و فرعی سطح شهر

-   تجهیز و نوسازی ناوگان اتوبوسرانی و آتش نشانی

-     احداث و تکمیل ایستگاه معمولی و مکانیزه اتوبوس و تاکسی

-   اجرای خط اتوبوس ویژه و BRTدر مسیر بلوار آیت ا... بهبهانی و پاسداران

-    احداث و تکمیل زمینهای چمن مصنوعی و مجتمع های ورزشی و ایمن سازی وبازسازی آنها

-    احداث و تکمیل و نگهداری کمربند فضای سبز در شمال و غرب اهواز و تلاش شهرداری در رساندن سطح فضای سبز اهواز به سطح استاندارد

-   احداث هتل پنج ستاره و مجتمع تجاری و اداری و مسکونی ویژه بصورت مشارکتی

-    احداث و تکمیل دومین پارک بانوان در محل پارک شهروند که بانوان بتوانند با طیب خاطر ورزش نموده و اوقات فراغت خود را بگذرانند.

آهن جان پس از ارائه این گزارش در خصوص مسائل فرهنگی شهر اهواز گفت: در مسائل فرهنگی آنگونه که مقام معظم رهبری فرمودندباید در کنار کالبد شهر ،  به روح شهر و مسائل فرهنگی توجه ویژه ای داشته باشیم . همچنین اهواز پایتخت دفاع مقدس و مرکز استان خوزستان است که این استان دروازه ورود تشیع به ایران اسلامی است ما باید به این موضوع توجه ویژه ای داشته باشیم و باید در نظر داشت که فرهنگ ما فرهنگ انقلاب اسلامی و ارزشهای دینی است.

معاون شهردار اهواز در ادامه افزود: همانگونه که اطلاع دارید شهرداری به عنوان نهادی اجتماعی در تلاش است که ساز و کارهای مدیریت شهری را به سمت شهروند مداری به پیش ببرد و برای این امر نهادینه ساختن مشارکت شهروندان در مدیریت شهری را باید مدنظر داشت. آنچه که ما دربرخورد نزدیک با شهروندان میبینیم افزایش تعلق خاطر به شهر اهواز ، افزایش سطح فرهنگ شهروندی و در یک کلام جامعه ای پویاتر است همه تلاش ما و همکارانم در معاونت فرهنگی شهرداری ایفای نقش مهم در افزایش فرهنگ شهروندی و ارتقای فرهنگ عمومی مبتنی بر ارزش های انقلاب اسلامی و آموزه های دین مبین اسلام است . امروز مفتخریم که بگوییم شهرداری اهواز یکی از اصلی ترین بازیگران عرصه فرهنگی در شهر اهواز می باشد و کمتر برنامه فرهنگی ، اجتماعی ، ورزشی و آموزش شهروندی را سراغ دارید که شهرداری در آن نقش پررنگی ایفا نکند.

مردم اهواز تغییر در شهر و توسعه همه جانبه آن را می خواهند و هرگامی از سوی مدیریت شهری را رصد کرده و با تشویق های خودشان ما را به خدمت رسانی بیشتر دلگرم می کنند و شما مردم ولایتمدار اهواز بی شک نقش اصلی را در پیمودن این راه دارید و ما دست نیازمان را به سوی شما دراز می کنیم و با توکل از درگاه احدیت و به حق این ایام عزیز از خدا می خواهیم که توفیق خدمت گذاری را به ما عطا فرماید و ما را از دعاهایتان در این ماه از یاد نبرید. 
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
شهروند اهوازی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۱
comment
0
0
comment تهران برای اجرای پروژهاش چندین خیابان تملک میکند ولی شهر ما توان تملک چند پلاک را نداردبنابرین پروژه به آثار باستانی تبدیل میشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار