اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۵۵۱۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۸
سیدشریف حسینی:
نماینده مردم اهواز در مجلس ادامه داد: اقتصاد مقاومتی سپری برای کشور است و باید توسط دولتمردان بدون نگاه به مذاکرات هسته‌ای در دستورکارقرار گیرد. البته قوای سه گانه و همه کارگزاران نظام باید در این راستا قدم بردارند.
 یک عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت که نتیجه مذاکرات هسته‌ای ایران و1+5 چه در صورت دستیابی و چه در صورت عدم دستیابی به توافق برای ایران برد خواهد بود.

سیدشریف حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا)، اظهار کرد: مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5‌ چه به توافق نهایی مورد خواست دو طرف برسد یا نه به اعتقاد من برای ایران برد محسوب می‌شود. البته همه ما امیدواریم که یک توافق خوب انجام شود ، تحریم ها برداشته شود و شرایط موجود تغییر کند.

وی افزود: اگر توافقی که جمهوری اسلامی آن را قبول داشته باشد حاصل نشود برد کشور ما از این منظر است که امپراتوری دروغ‌پراکنی رسانه های غربی و آمریکا درهم می ریزد، آنها تا پیش از مذاکرات این طور القاء می کردند که ایران به دلیل نگاه اش به تروریسم اصلا حاضر به مذاکره نیست و جمهوری اسلامی را در افکار عمومی به سمت طرفداران تروریسم و کسانی که به دنبال آرامش منطقه نیستند سوق می دادند اما جمهوری اسلامی با رفتن پای میز مذاکره تا لحظات آخر نشان داد بر خلاف طرف مقابل به دنبال آرامش، ثبات منطقه و ایجاد یک هم زیستی مسالمت آمیز در منطقه است.

نماینده مردم اهواز در مجلس ادامه داد: رفتن ایران پای میز مذاکره تمامی شایعات و دروغ پردازی غربی ها را نقش بر آب کرد و حالا اگر ایران حتی به توافق هم دست پیدا نکند آنچه غربی ها در افکار عمومی جهان تزریق کرده بودند از ذهن آزادی خواهان و کسانی که نگاه واقع بینانه ای نسبت به کشورها دارند، پاک خواهد شد.

حسینی با بیان اینکه مقام معظم رهبری ضمن حمایت تمام قد از تیم مذاکره کننده هسته‌ای نقشه راه و مسیر حرکت را برای این تیم مشخص کرده اند، تصریح کرد: ایشان این تیم را قابل اعتماد، مومن، شجاع،‌غیور ، متدین و فرزندان انقلابی نامیدند که در میدان مذاکره عرق می ریزند و تلاش می‌کنند. این ادبیات پشت گرمی تیم مذاکره کننده است ضمن اینکه خطوط قرمز نظام هم تعریف شده و ایشان فرمودند آنچه در جلسات خصوصی می گوییم در جلسات عام هم همان را به مردم می گوییم، این مسأله نشانگر شفافیت مسئولین جمهوری اسلامی ایران است.

این عضو هیأت رئیسه مجلس ضمن قدردانی از تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان یادآور شد:‌ آن‌ها در این ماراتن سنگین زحمات زیادی را متحمل شدند و اکنون حمایت هفتاد و اندی میلیون نفر جمعیت ایران را پشت سر خود دارند به نحوی که همه مردم برای این تیم دعا می‌کنند و قدردان تلاش هایشان هستند. امیدواریم زحمات و تلاش های آن‌ها بی نتیجه نماند و شاهد توافق خوب در وین باشیم.

وی اضافه کرد:‌ شرایطی که تا به امروز در مسیر مذاکره ایجاد شده جزو هدایت،‌راهنمایی و تدبیر رهبری به اینجا نمی رسید و ما امیدواریم همانندگذشته در مسیر و چارچوب های مشخص خطوط قرمز نظام یعنی عزت ، اقتدار ،‌مصلحت و استقلال حرکت کنیم تا نام جمهوری اسلامی ایران مثل گذشته پر آوازه باشد.

حسینی با تاکید بر اینکه الگوی اقتصاد مقاومتی باید چه در زمان تحریم و چه غیر از آن وجود داشته باشد، گفت: این الگوی اقتصادی در واقع یک ورژن ایرانی اسلامی از اقتصادی است که می خواهد از غرب فاصله بگیرد. این الگو باعث می‌شود قطع وابستگی از سیستم های اقتصادی غرب داشته باشیم و سایر کشورها هم الگو برداری کنند.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: اقتصاد مقاومتی سپری برای کشور است و باید توسط دولتمردان بدون نگاه به مذاکرات هسته‌ای در دستورکارقرار گیرد. البته قوای سه گانه و همه کارگزاران نظام باید در این راستا قدم بردارند.

وی در پایان با بیان اینکه دولتمردان باید صرفه نظر از مذاکرات هسته‌ای ، اقتصاد مقاومتی را در دستورکار قرار دهند، افزود: اقتصاد مقاومتی نه به عنوان یک شعار بلکه به عنوان برنامه ای لازم الاجرا باید مدنظر قرار گیرد تا شاهد این باشیم که با اجرای آن سپر کشور در مقابل فشارهای خارجی قوی تر شده ، وضع اقتصاد داخلی به ثبات برسد و مشکل معیشتی مردم هم کم شود.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۵
comment
1
0
comment سلام بر سيدشريف چهره ملي استان خوزستان
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار