اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۵۵۳۷
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۹
اخلاق محمدیان:
۱۴ هزار نفر در شهرک‌های صنعتی سراسر خوزستان مشغول به کار هستند.
 مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان گفت: ۱۴ هزار نفر در شهرک‌های صنعتی سراسر خوزستان مشغول به کار هستند.

 اخلاق محمدیان پیش از ظهر امروز یکشنبه در حاشیه افتتاح نمایشگاه طرح ۵۵۰ هزار هکتاری استان خوزستان در محل نمایشگاه بین‌المللی اهواز در جمع خبرنگاران اظهار کرد:‌ با توجه به تأکید استاندار مبنی بر استفاده از محصولات تولید داخلی، از سال گذشته در قالب ۱۷ بازدیدی که از طرح ۵۵۰ هکتاری داشتیم نیازهای آنها را شناسایی و تصمیم گرفتیم برای ایجاد ارتباط بین آنها، این نمایشگاه را برپا کنیم.

وی افزود: در این نمایشگاه از ظرفیت ۳۲ واحد صنعتی استفاده شده که از این تعداد سه واحد خارج از شهرک صنعتی و مابقی درون آن حضور دارند که البته دستگاه‌های اجرایی به این نمایشگاه دعوت شده‌اند و در این میان صنایع غذایی و سیستم‌های خنک‌کننده نیز در نمایشگاه به عرضه تولیدات خود پرداخته‌اند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان تصریح کرد: عمده طرح‌های سرمایه‌گذاری که وارد استان می‌شوند در شهرک‌های صنعتی قرار داشته و خود صنعتگران هم به دنبال سرمایه‌گذاری در شهرک ما هستند.

محمدیان بیان کرد: دو هزار و ۳۱۷ فقره انعقاد قرارداد واگذاری زمین داشتیم که هزار و ۱۳۷ واحد هم به بهره‌برداری رسیده و ۷۰۰ واحد فعال در شهرک‌های صنعتی فعال بوده و ۱۴ هزار نفر اشتغال‌زایی دارند.

وی عنوان کرد: عمده سرمایه‌گذاری شهرک‌های صنعتی در بحث ساخت تجهیزات نفتی بوده و ۴۰۰ واحد در این حوزه فعالیت دارند به طوریکه شهرک صنعتی شماره یک، ۹۵ درصد و شهرک صنعتی شماره سه با ۹۰ درصد در این بخش فعالیت دارند و شهرک‌های صنعتی دزفول و آبادان نیز در این بخش فعالیت دارند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان یادآور شد: در سال ۸۳ فقط ۲۰۰ واحد حجم عمده‌ای از تولید بخش نفت را به خود اختصاص داده بودند ولی اکنون دو برابر شده‌اند و تقاضا در خصوص ساخت تجهیزات نفت و گاز زیاد بوده و عمده واحدهای فعال در شهرک‌های صنعتی خوزستان با حفاری و نفت قرارداد دارند ولی انتظار داریم که این امر افزایش بیشتری پیدا کند و بیشتر تأمین نیاز خود را به درون استان اختصاص دهند.

محمدیان اضافه کرد: در حال حاضر سازمان مدیریت برنامه‌ریزی خوزستان در حال تدوین سند آمایش صنعتی استان بوده به‌طور معمول سرمایه‌گذارها در بخش صنایع کوچک خود اقدام به سرمایه‌گذاری می‌کنند، بنابراین کاربرد این سند در بخش صنایع بزرگ خواهد بود و در آینده بعد از تدوین این سند اولویت‌های سرمایه‌گذاری در خوزستان بر اساس آن برنامه‌ریزی خواهد شد.

وی در پایان در ارتباط با زمان برگزاری نمایشگاه گفت: مهلت این نمایشگاه تا پایان وقت اداری امروز پیش بینی شده ولی تلاش می‌کنیم تا سه روز آینده تمدید شود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار