اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۵۵۸۳
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۸
اولین آئین تجلیل و تقدیر از هیات نمایندگان ادوار گذشته اتاق بازرگانی اهواز برگزار شد،
رییس اتاق بازرگانی،صنایع،معادن و کشاورزی اهواز در این آئين گفت: این مراسم به پاس حضور و خدمات ارزشمند افردی است که در راه اعتلاء ، رشد و شکوفایی خوزستان و تبلور کارهای بخش خصوصی قدم هاي ماندگاري برداشته اند، برگزار شده است.
طی مراسمی باشکوه از هیات نمایندگان ادوار گذشته اتاق بازرگانی اهواز تجلیل و تقدیر به عمل آمد.

این مراسم به همت اتاق بازرگاني اهواز و در محل هتل پارس اهواز و با حضور ایت الله کعبی نمایندگاه مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری،حاجتی ریيس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان و هيات رئيسه اتاق هاي آبادان و خرمشهرجمع کثیری از هیات نمایندگان ادوارگذشته و فعلی و فعالان اقتصادی استان برگزارشد.

رییس اتاق بازرگانی،صنایع،معادن و کشاورزی اهواز در این آئين گفت: این مراسم به پاس حضور و خدمات ارزشمند افردی است که در راه اعتلاء ، رشد و شکوفایی خوزستان و تبلور کارهای بخش خصوصی قدم هاي ماندگاري برداشته اند، برگزار شده است.

شهلا عموری با بیان اینکه اتاق بازرگانی محل خدمت است نه قدرت ادامه داد: این مراسم در طول تاریخ تاسیس اتاق بازرگانی اهواز که 83 سال عمر دارد براي اولين بار برگزار میشود که امیدواریم حداقل پاسخگوی گوشه ی کوچک از زحمات افرادی باشیم که در راه توسعه اتاق بازرگانی اهواز از هیچ تلاش و کوششی دریغ نکرده اند.

وی با اشاره به اینکه اتاق بازرگانی اهواز در سال 1310 بنا به ضرورت و نیاز امین التجار هایی تشکیل گردید که صاحب نظر بوده اند و با قاطعیت و دوراندیشی توانسته اند زمینه توسعه بخش خصوصی را در راستای اهداف تجاری خوزستان پایه گذاری کنند،ادامه داد: امروز جایگاه اتاق بازرگانی در کل کشور مسند قدرت و حکمرانی نیست بلکه جایگاه خدمت است. خدمتی که ریشه در تعامل وهمدلی برپایه اعتماد و دانش حرفه ای افراد نهادینه شده است.

وي با تاكيد براينكه آن روز اتاق تجارت ناصري به همت مرداني بزرگ همچون سيداحمدمرتضوي،عبدالرحيم عطارزاده،ابوالقاسم بهبهاني و ساير دلسوزان ديگر بنا شده ادامه داد: زنده ياد مرحوم مجدي،حجت نژاد،و ذاكر پدران اقتصاد خوزستان زحمات زيادي را متحمل شده اند تا ثابت كنند در خوزستاني كه مهد تجارت،آزادگي،غيرت و دروازه اقتصادي كشور است با پشتوانه بر دانش و تخصص مي توان اقصاد خوزستان را دوچندان كرد.

رییس اتاق اهواز با بیان اینکه در این مراسم از 27 نفر از هیات نمایندگان ادوار گذشته و همچنین مو سپیدان این عرضه تجلیل و تقدیر میشود خاطر نشان کرد: خدمات افرادی در هیات نمایندگان ادوار گذشته بوده اند لاکن متاسفانه هم اکنون در قید حیات نیستند و از خانواده های آنها به نمایندگی تجلیل خواهد شد.

عموری باتاکید براینکه امیدواریم در اجرای برنامه های راهبردی اقتصادی خوزستان موفق شویم ادامه داد: هیات نمایندگان دوره هشتم به گرمی و دوستی دست مسولان و افرادی که در راستای توسعه و آبادانی خوزستان قدم برمیدارند را می فشارد.

ایت الله کعبی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری:
حمایت از بخش خصوصی زمینه ساز توسعه و پيشرفت را به همراه دارد
در این مراسم نیز ایت الله کعبی  نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری توسعه و حمایت از بخش خصوصی را زمینه ساز توسعه در هر نقطه عنوان کرد و افزود: کسب درآمد از راه های حلال و شرعی در اسلام یک فضیلت مثبت است و در روایت آمده است که انسان های کامل، اهل تجارت، تولید و بازرگانی هستند ولی این کار نباید آنها از وظایف دینی و معنوی باز دارد.
وی با اشاره به اینکه مام علی(ع) در فرمان مشهور خود به مالک اشتر، وی را نسبت به حمایت از تجار و صنعتگران و تولیدکنندگان سفارش می کند ادامه داد: این رواین به معنی آن است که در هر جایی که تاجر و بازرگان با مشکل روبه رو شد حاکم اسلامی باید از آن حمایت و حفاظت کند.

وی گفت: حمایت از تولیدکنندگان از نگاه امام علی(ع)، قطعا با رانت خواری و ویژه خواری متفاوت است زیرا به عقیده این امام، وظیفه اصلی ایجاد رونق اقتصادی در جامعه به عهده تولید کنندگان، تاجران و صنعتگران است و کار آنها به نوعی خدمت به مردم است.

وی افزود: در خوزستان نیز می توان با تقویت بخش خصوصی با محوریت اتاق بازرگانی به رونق اقتصادی دست یافت. خوزستان استان فرصت های بی نظیر است و می توان با اتکا به بخش خصوص به یک توسعه آرمانی است یافت.

وی اتاق بازرگانی را بهترین مکان برای توسعه و افزایش فعالیت های  و رونق اقتصادی  نام برد و خاطر نشان کرد: عملیاتی کردن بخش وسیعی از اصل 44،اقتصاد مقاومتی و همچنین برنامه ششم توسعه که چند روز قبل توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شد به عهده بخش خصوصی است که امیدواریم همت این بخش در کنار تلاش های مسولان امر رشد و توسعه همه جانبه به همراه داشته باشد.
 
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان:
با اتکا به فعالیت های اتاق هاي بازرگاني، مي توان مشکلات موجود در کشور و استان خوزستان را حل کرد.
ریيس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان گفت: خوزستان پتانسيل و جايگاه خوبي در اقتصاد كشور دارد و اميدواريم بتوانيم از اين ظرفيت ها در ايجاد اشتغال استفاده كنيم.

امید جاجتی که در اولین آیین تجلیل و تقدیر ازهیات نمایندگان ادوار گذشته اتاق بازرگانی اهواز اهواز سخن می گفت ادامه داد: اصل 44 به صراحت تاکید دارد که بدنه دولت باید کوچک تر شود و زمام امور به بخش خصوصی واگذار شود.

وی باتاکید براینکه بهترین مکان برای اجرای سیاست های اقتصادی اتاق بازرگانی است ادامه داد: اتاق های بازرگانی در کشور نقش مهمی دارند به گونه ای که می توان با اتکا به فعالیت های اين اتاق ها، بسیاری از مشکلات موجود در کشور و استان خوزستان را حل کرد.

وی وجود سه اتاق بازرگانی در خوزستان را یك مزید فوق العاده عنوان کرد و کفت: در بررسی های خود متوجه شدیم خوزستانی که از لحاظ تولید ناخالص ملی و همچنین ارزش افزوده در رده دوم کشور است متاسفانه در نرخ بیکاری بعد از استان سیستان و بلوچستان نیز در رده دوم کشور قرار دارد و این دو با هم مطابقت ندارند.

وی دلیل اصلی بررسی فوق را اینگونه بیان کرد و گفت: هم اکنون  ۶۵ درصد اقتصاد خوزستان در بخش های نفت، گاز و پتروشیمی خلاصه می شود و اینها ماموریت ملی دارند یعنی در راستای اهداف توسعه ای استان حرکت نمی کنند؛ ضمن اینکه اثرات مخرب زیست محیطی فراوانی هم ایجاد می کنند که بیان آنها باید به شدت با احتیاط انجام شود.

وی با تاکید براینکه از اعضای اتاق های بازرگانی و تعاون و تمامی فعالان اقتصادی استان دعوت می کنم که ما را در این شرایط یاری کنند و به نوعی شرایط مطالبه گری خود را افزایش دهند گفت: قطعا ما نیز آمادگی داریم در تمامی کارگروه های تصمیم ساز استان، اعضای اتاق بازرگانی را مشارکت دهیم و همچنین در تفاهم نامه هایی که با استان های مختلف عراق منعقد کرده ایم نقش اتاق های بازرگانی استان را پر رنگ تر کنیم.

وی اضافه کرد: در چشم انداز توسعه ای استان بازنگری ایجاد کردیم تا مشکلات را به صورت ریشه ای و اساسی حل کنیم. در این چشم انداز ماموریت های ویژه ای برای بخش خصوصی تعریف کردیم تا آنها بتوانند اقتصاد استان را از این وضع نامناسب نجات دهند.

 در این مراسم نیز پیام آیت الله دکتر حیدری نماینده مردم خوزستان  در مجلس خبرگان رهبري نیز توسط نماینده وی در این مراسم قرائت شد.

این مراسم با اهداء لوح و هدیه به رسم یادبود به هیات نمایندگان ادوار گذشته  و ضيافت افطار به به پایان رسید.








نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار