اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۵۸۵۴
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۴
 معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهید چمران گفت: همایش بین المللی گرد و غبار از 12 تا 14 اسفند در دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار می شود.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی دانشگاه شهید چمران اهواز دکتر ابراهیم حاجی دولو افزود: تدوین راهبرد و چشم انداز جامع کنترل رخدادهای گرد و غبار بویژه در خاورمیانه، از اهداف برگزاری این همایش است.

وی گفت:شناسایی راهکارهای بومی و شاخص های کنترل کننده گرد و غبار با استفاده از فناوری نوین و بومی،شناسایی منبع و دلایل بروز طوفان های گرد و غبار، بررسی پیامد طوفان های گرد و غبار در جوامع غبار خیز و غبار پذیر از جمله دیگر اهداف برگزاری این همایش بین المللی است.

وی افزود: این همایش فرصتی است تا با ارایه داده ها، دانسته ها و تبادل ایده های نوین از سوی پژوهشگران، راهکارهایی در زمینه پایش و کنترل طوفان های گرد و غبار ارایه شود.

حاجی دولو گفت: ارایه راهکارهای کنترل منابع ایجاد طوفان های گرد و غبار، راهکارهای مقابله با پیامدهای زیست محیطی رخدادهای گردو غبار، راهکارهای مقابله با پیامدهای گرد و غبار بر صنایع و تعیین ناهنجاری های زیستی ناشی از بروز رخدادهای گرد وغبار در جوامع انسانی و راهکارهای کاهش اثرات آن برسلامت انسان از محورهای این همایش است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز ادامه داد: از دیگر محورهای همایش بین المللی گرد و غبار، راهکارهای کاهش پیامدهای وقوع طوفان های گرد و غبار در کشاورزی، راهکارهای مقابله با اثر فعالیت های عمرانی در ایجاد گردو غبار، ارتباط طوفان های گردو غبار و تغییرات اقلیمی در مقیاس محلی و منطقه ای، کاربرد فناوری های نوین و پیشرفته نظارت ،پایش و کنترل رخدادهای گردو غبار است.

وی اضافه کرد: در حاشیه این همایش بین المللی کارگاه های آموزشی فناوری های نوین در تولید انواع مالچ و پردازش های هواشناسی رخدادهای گرد و غبار برگزار می شود و علاقه مندان به برگزاری کارگاه های آموزشی نیز می توانند عنوان های مورد نظر خود را به دبیرخانه همایش اعلام کنند.

وی اظهار کرد: نحوه پذیرش مقالات در این همایش به صورت شفاهی و پوستر است که ارسال مقالات از 30 خرداد امسال آغاز شده و تا 30مهر ادامه دارد و 30 آذر امسال نیز نتایج داوری این بخش اعلام می شود.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: علاقه مندان می توانند از طریق پایگاه اطلاع رسانی به آدرس www.ICD2016.ir و یا از طریق آدرس ایمیل Email:info@ICD2016 .ir و همچنین شماره تلفن 061-33333915 با دبیرخانه نخستین همایش بین المللی گرد و غبار در دانشگاه شهید چمران اهواز در ارتباط باشند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار