اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۵۸۸۰
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۴
سید رسول موسوی

توافق جامع یاهمان برنامه جامع اقدام مشترک که در 23 تیرماه  94 به امضای ایران و 1+5 رسید ، توافقی است که در نوع خود نه تنها ایران از ذیل فصل 7 منشور سازمان ملل درآورده ، بلکه برنامه صلح آمیز هسته ای ایران را به رسمیت شناخت و منجر به لغو تحریم های ظالمانه بطور یک جانبه علیه مردم ایران شد . این توافق دست آورده های بسیار بزرگ  در ابعاد مختلف برای ایران دارد که در زیر به بخشی از آنها اشاره خواهد شد :  

الف : در بعد سیاسی و امور داخلی :

1- در بعد امور داخلی با به نتیجه رسیدن برنامهمهم دولت ، راه برای طرح سایر مطالبات مردم و جامعه مدنی در زمینه های سیاسی و فرهنگی و    اجتماعی نیز آماده تر شده است و البته انتظار مردم از دولت نیز همین است.

2- در بعد سیاسی بعد از این توافق در عرصه سیاسی کشور افراط گرایی افول پیدا کرده و جریانهای معتدل و قانونگرا و اصلاح طلب در مسیر رشد قرار گرفت زیرا که بخشی از مطالبات اصلاح طلبان که همواره بر ضرورت تنش زدائی و تعامل با جهان گفتگو می کردند مهیا تر شده است . 

3- امکان الگوگیری ازمذاکره 1+5 جهانی در داخل کشور برای مذاکره وتعامل سازنده میان جریانات داخلی با همان استراتژی و تاکتیک برد ، برد . با این هدف که تنش های داخلی کاهش یابد ، بدون اینکه هچ طرفی احساس باخت در صحنه سیاسی بکند .
ب: در بعد اقتصادی : ایجاد گشایش های اقتصادی 

1- با فروش نفت و چند برابر شدن در آمدهای ارزی کشور
2- با آزاد شدن پولهای بلوکه شده در خارج از کشور 
3- آسان سازی و سهولت مقابله با مفاسد اقتصادی و البته با شفافیت در فضای اقتصادی کشور 
4- با تقویت وتوسعه راه جلب و جذب سرمایه گذاری های خارجی و داخلی
5- با ساماندهی مبادلات تجاری آسانتر با جهان ورونق بازار داخلی 
ج: در بعد روابط بین الملل و سیاست خارجی :
1- آغاز جریان عادی سازی روابط ایران با جهان غرب و برقراری تعاملات سازنده و دوستانه با آنان برای ایجاد ظرفیت های همکاری بین المللی ومنطقه ای که برای توسعه  و پیشرفت کشور بطور قطعی لازم وضروری است .
2- آغاز و شروع رفع تحریم های ظالمانه وکمر شکن اقتصادی و سیاسی سازمان ملل ، اتحادیه اروپا ، دولت و کنگره آمریکا 
3- بطور مسلم رفع خطر جنگ از کشور (چراکه تا بحال تمام کشورهایی که زیر فصل 7 قطعنامه شورای امنیت قرار گرفته اند کارشان به جنگ و اشغال نظامی کشیده شد .)
4- تثبیت و رسمیت یافتن حق انرژی صلح آمیز هسته ای و غنی سازی صنعتی در داخل کشور ، مطالبه و خواسته اصلی مردم ( انرژی هسته ای حق مسلم ماست)
5- پایان یافتن بزرگترین اختلاف و مناقشه بین المللی تاریخ ایران و جهان غرب 

سید رسول موسوی



نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار