اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۵۸۸۲
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۵
مدیر عامل شرکت کشت و صنعت نیشکر امام خمینی (ره)
ناصر مجدی گفت: امسال ما از نظر استحصال قند رکوردهایی را به دست آوردیم که در تاریخ صنعت نیشکر ایران واقعا بی سابقه است و آن استحصال 5/11 تن شکر از هر 100 تن نیشکر بود.
ناصر مجدی مدیر عامل شرکت کشت و صنعت نیشکر امام خمینی (ره) گفت: امسال ما از نظر استحصال قند رکوردهایی را به دست آوردیم که در تاریخ صنعت نیشکر ایران واقعا بی سابقه است و آن استحصال 5/11 تن شکر از هر 100 تن نیشکر بود.

وی افزود: در تمام دنیا تا حالا نشده است که از هر 100 تن نیشکر 5/11 تن شکر استحصال شود که این رکورد در شرکت کشت و صنعت امام خمینی اتفاق افتاده است.

مجدی بیان کرد: ما امسال موفق شدیم از مقدار 770 هزار تن نیشکر حدود 87 هزار تن شکر تولید کنیم که این رقم تولید شکر از این مقدار نیشکر هم در ایران و هم در دنیا برای سال ها خواهد ماند.

مدیر عامل شرکت کشت و صنعت نیشکر امام خمینی اظهار کرد: این رکوردها نشان می دهد که زمین های خوزستان واقعا مستعد تولید نیشکر است که با هیچ یک از محصولات کشاورزی قابل مقایسه نیست.

مجدی بیان کرد: ما امسال از هر هکتار نیشکر 9 تن شکر به دست آوردیم. این را مقایسه کنید با گندم که در منطقه حداکثر متوسط آن 4 تا 5/4 تن در هکتار است که با در نظر گرفتن قیمت شکر میزان درآمد حاصل از تولید نیشکر حداقل سه برابر درآمد حاصل از گندم است و این نشان دهنده استعداد خوزستان در تولید شکر است. 

مدیر عامل شرکت کشت و صنعت نیشکر امام خمینی خاطرنشان کرد: این شرایط نشان می دهد که ما به احتمال بسیار قوی برای سال آینده بیش از 100 تن نیشکر در هکتار خواهیم داشت و فرض کنید اگر ما 11 درصد قند گیری را هم داشته باشیم سال آینده امیدوار هستیم 11 تن شکر از هر هکتار نیشکر برداشت کنیم.

مجدی گفت: ما در شرکت توسعه نیشکر نیز بالای 500 هزار تن شکر تولید خواهیم داشت و در کشت و صنعت های کارون و هفت تپه و میان آب هم انشالا حدود 220 هزار تن شکر تولید خواهد شدکه امیدواریم تولید شکر در استان خوزستان امسال از مرز 700 هزار تن تجاوز بکند که این امر نشان دهنده این است که ما بیش از 50 درصد شکر تولیدی در کشور را در اختیار داریم که این مزیت خوبی برای استان خوزستان است.

شرکت کشت و صنعت نیشکر امام خمینی از جمله واحدهای هفتگانه شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی می باشد که در 30 کیلومتری جنوب شوشتر واقع شده است و توانسته رکوردهای قابل توجهی را در سطح ملی و جهانی بدست آورد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار