اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۵۹۶۸
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۲
سالمی گفت: صنایع دستی با پیشینیه طولانی،غنی وارزشمند خود، تجلی گاه هنر در زندگی روزمره مردم و پایه و اساس اُنس والفت آنان با هنر می باشد و اساسآ تجلی فرهنگ وهنر اصیل ایران اسلامی در جامعه از طریق پرداختن به مقوله صنایع دستی محقق خواهد شد.

داود سالمی رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان کارون گفت:نخستین دوره آموزشی صنایع دستی شهرستان کارون بر اساس استانداردهای ملی با اعطاء گواهینامه معتبر ملی از طرف صنایع دستی استان برگزار می گردد .

مهندس سالمی گفت: صنایع دستی با پیشینیه طولانی،غنی وارزشمند خود، تجلی گاه هنر در زندگی روزمره مردم و پایه و اساس اُنس والفت آنان با هنر می باشد و اساسآ تجلی فرهنگ وهنر اصیل ایران اسلامی در جامعه از طریق پرداختن به مقوله صنایع دستی محقق خواهد شد. 

سالمی اظهار داشت : پرداختن به امر مهم و استراژیک آموزش،که موجب ارتقاء سطح آگاهی وبعنوان شالوده و بنیان اصلی فرهنگ سازی در جامعه به حساب می آید از سیاسیت های و اولویت های کاری ما در میراث کارون می باشد که طلیعه برنامه های آموزشی با برگزاری کارگاه میراث فرهنگی با عنوان باززنده سازی معماری ایران اسلامی دربافت شهری ویژه روسای ادارات کارون در ابتدای سال انجام  شد و اکنون با دوره های آموزش صنایع دستی ادامه خواهد یافت.

سالمی خاطر نشان کرد: سه هدف عمده و اساسی را در برگزاری این دوره آموزشی و تاثیر گزار را دنبال می کنیم . بسترسازی مناسب جهت ایجاد و توسعه مشاغل خانگی در راستای اشتغال زایی جوانان و قشرهای مختلف اجتماعی که منجر رونق اقتصادی شهرستان خواهد شد و ارتقاء سطح فرهنگ عمومی جامعه توسط این ابزار مؤثر هنری و همچنین غنی سازی اوقات فراغت جوانان از اهداف برگزاری این دوره می باشد.

وی گفت: از اساتید مجرب استانی جهت آموزش رشته های مختلف صنایع دستی استفاده خواهد شد علاوه بر هنرجویان شهرستان کارون،ظرفیت حضور هنرجو از اهواز هم دیده شده است. 

مکان برگزاری و ثبت نام دوره در فرهنگسرای کوتعبدالله می باشد و از تاریخ 10/5/94 لغایت 20/5/94 ثبت نام انجام خواهد شد که این تاریخ نسبت به استقبال هنرجویان  قابل تمدید خواهد بود.
سالمی در پایان از حمایت های مدیر کل میراث استان، فرماندار کارون و مشارکت مهندس عبیاوی شهردار کوتعبدالله و شورای شهر کمال تشکر خود را اعلام نمود.  
   

comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۵
comment
comment
انجمن دوستداران میراث فرهنگی خوزستان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
comment
0
1
comment سالمی مدیر توانمند خلاق و آینده داریست حمایت خودمان را از برنامه های ایشان اعلام میداریم
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
comment
0
1
comment سلام بر مرد فرهنگ
ارشاد و میراث
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
comment
0
1
comment عالی و تاثیرگذار
comment
جهان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۶
comment
0
1
comment آفرین بر همت شما آقای سالمی
comment
محمد امین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۹
comment
0
0
comment با سلام نقطه قوت میراث کارون داود سالمی است. و نقطه ضعف میراث کارون در حال حاضر کمبود امکانات است. مسولین به میراث شهر ما توجه کنند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار