اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۶۲۴۶
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۹
هدف این است که با این دستورالعمل ها و دیدارها , کارهای فراتری از وظایف ذاتی خود برای خدمت به مردم منطقه انجام دهیم .
 دکتر عبدالحسن مقتدایی استاندارخوزستان پیش ازظهرامروز چهارشنبه به همراه جمعی از مدیران اقتصادی ستادی و استان نشستی  با مجموعه مدیران شرکت های آب و برق استان خوزستان درمحل سازمان آب و برق خوزستان به میزبانی مهندس محمد رضا شمسایی مدیرعامل این سازمان برگزار و درآن باردیگر مدیران این مجموعه را تشویق کرد تا بمنظوراشتغالزایی و رونق کسب و کارو رفاه اجتماعی درخوزستان  , خریدکالا و خدمات و نیز انجام امورمربوط به بیمه ها را ازدرون استان انجام دهند.

 گفتنی است  استاندارخوزستان دراین راستا  درهفته جاری بازدید از 8 شرکت بزرگ اقتصادی استان خوزستان برای عملیاتی کردن بخشنامه خرید کالا و خدمات همچنین انجام خدمات بیمه ای ازدرون استان دراولویت برنامه های خود قرارداد .

دیدار با مدیرعامل  سازمان آب و برق خوزستان و مجموعه مدیران شرکت های تحت پوشش وزار نیرو درخوزستان , سومین نشست مقتدایی دراین زمینه طی هفته جاری است . دیدار با مدیران شرکت ملی حفاری , شرکت فولاد خوزستان و شرکت ملی مناطق نفت خیز طی سه روزگذشته انجام شده است .

 گزارش روابط عمومی استانداری خوزستان حاکی است دکتر مقتدایی استاندارخوزستان درنشست امروز خود با مجموعه مدیران آب و برق خوزستان اظهارداشت : پیگیری بخشنامه خرید ازداخل به معنای دخالت درامورمربوط به درآمدها و انجام مناقصات مربوط به عقد قراردادهای پیمانکاری شرکت ها نباید تلقی گردد اصلا قصد دخالت نداریم . قانون مناقصات است و دستگاههای نظارتی کارشان را بخوبی انجام می دهند و کسی ادعایی ندارد.

نماینده عالی دولت دراستان خوزستان افزود:  هدف این است که با این دستورالعمل ها و دیدارها , کارهای فراتری از وظایف ذاتی خود برای خدمت به مردم منطقه انجام دهیم .

  دکترمقتدایی افزود: برون رفت از مشکلات مبتلابه جامعه ازجمله بیکاری درخوزستان  نیازمند تدوین دستورالعمل های ابتکاری وبومی است  که  کسب موفقیت دراین زمینه مرهون همکاری شما عزیزان است 

   استاندارخوزستان ادامه داد: برخی مشکلات خاص کشوری نیز با  قوانین داخلی و بین المللی موجود گشایش نمی یابد   لذا مسوولان می نشینند و قوانین و دستورالعمل هایی برای برون رفت از این مشکلات تصویب و تدبیرمی کنند. با وضع این دستورالعمل ها و مصوبات درخیلی از جاها ازجمله علوم پزشکی و هسته ای , موفقیت هایی کسب کرده ایم .

  دکتر مقتدایی افزود: جمهوری اسلامی ایران درعین وضع  تحریم های بین المللی علیه آن  مثل کره شمالی منزوی نشد. محدویت های ما تبدیل به خلاقیت شد . دارای توان ساخت نیروگاه وسد شدیم  درواقع ازتهدیدها فرصت ساختیم .

   استاندارخوزستان افزود: درخیلی از زمینه ها شکوفا شدیم اما دربخشی از موارد ازجمله تامین  رفاه و اشتغال  با مضیقه هایی مواجه ایم که حل آنها نیازبه یک جراحی دارد و آنهم وضع همین دستورالعمل های بومی نظیربخشنامه خرید کالا و خدمات از داخل استان و نیز تلاش برای رسوب گذاری اقتصادی ازمحل قرارداد های بیمه دردرون استان  است  که همه باید دراین زمینه کمک کنند.

    دکتر مقتدایی افزود: درصددیم با استفاده از ظرفیت ها و امکانات درون استانی معضلی به نام اشتغال جوانان را حل کنیم .  اگر ازدرون استان اشتغال ایجاد شود بزهکاری به سرعت کاهش می یابد.

  استاندارخوزستان با اشاره به فعالیت بندرشادگان  طی 6 ماه گذشته گفت : طبق گزارش های واصله با فعالیت این بندر اشتغالزایی خوبی درمنطقه ایجاد شده و میزان جرم سرقت دراین منطقه 28 درصد کاهش یافته است .

  مقتدایی گفت : هدایت یک قرارداد خرید کالا و خدمات به درون استان , یک اثرمثبت و آنی دارد و آن  اشتغال بومی است . اگر این قرارداد درسطح بازارباشد قطعا با توسعه فعالیت های بنکداری و انبارداری مواجه خواهیم شد که به نوعی اشتغالزایی بهمراه خواهند داشت  . این قرارداد اگر دربخش تولیدی باشد , با فعالیت یک واحد تولیدی بومی ، اشتغال بومی ایجاد خواهد شد.

   نماینده عالی دولت درخوزستان گفت : مهم ا ین است که موضوع درک شود و اگر با تعلق خاطرهمراه باشد اتفاق خوبی خواهد افتاد. خواهش من این است که یک مقدار عمیق ترعمل کنیم . فرصت ها را نهادینه کنیم و ازدست ندهیم . انتظارما ازخانواده وزارت نیرو این است که دراین زمینه کمک کنند . درکنار این وظایف  ذاتی , باید یک همتی بخرج دهیم .

 گزارش روابط عمومی استانداری خوزستان حاکی است  دراین نشست مقررگردید که سازمان آب و برق خوزستان فهرست تجهیزات مورد نیازدرعرصه برق رسانی و نیروگاهها را دراختیارسازمان صنعت , معدن و تجارت قراردهد و نشستی با حضور سازندگان خوزستان و  سازمان آب و برق خوزستان و شرکت های تابعه  برگزارشود .

  همچنین مقررگردید که سازمان صنعت , معدن و تجارت استان خوزستان درآینده نزدیک نمایشگاه یک روزه ای ازقابلیت ها و توانمندی های صنعتی قطعه سازمان داخلی و نیازمندی های وزارت نیرودراهواز  برگزارنماید.

     بناست ظرف حداکثرسه ماه آینده نشست مجددی با حضور مدیران سد ها و نیروگاهها و شرکت های تولید و توزیع برق استان خوزستان برای ارایه گزارش کاملی از اجرای بخشنامه خرید ازداخل و نیز انجام خدمات بیمه ای ازدرون استان برگزارشود.

   براساس گزارش سازمان امور اقتصادی و دارایی خوزستان اززمان ابلاغ بخشنامه خرید کالا و خدمات از درون استان  درفروردین 93 تا پایان 4 ماهه سال 94  کل خرید کالا و خدمات سازمان آب و برق خوزستان 963 میلیارد تومان بوده است که ازاین میزان 621 میلیارد تومان   ازداخل استان , 342میلیارد تومان خارج از استان  بوده است .

    طبق این گزارش  ازمجموع کل خرید کالا و خدمات  خارج ازاستان سازمان آب و برق خوزستان  رقمی بالغ بر 304 میلیارد تومان به دلیل  عدم تولید کالا و خدمات مورد نظردرداخل استان  و 38 میلیارد تومان نیز به خاطر عدم امکان معامله علیرغم ترجیحات رقابتی دراستان خوزستان می باشد.

  مهندس محمد رضا شمسایی مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان گفت : حدود 62 درصد خرید کالا و خدمات ما ازداخل استان و 38 درصد ازخارج استان بوده است .

  وی گفت : متاسفانه بخشی از نیازهای ما ازجمله خرید پمپ ها و الکتروموتورها ، انواع ترانسفورماتور ، تجهیزات نیروگاهی , انواع بوش ها و تجهیزات جانبی توربین و ژنراتور به دلیل عدم ساخت در داخل استان ازسایراستان ها تامین می شود.

  شمسایی نسبت به اجرای کامل بخشنامه خرید کالا و خدمات از داخل استان اعلام آمادگی کرد اما افزود: باید زمینه تولید این تجهیزات را  درداخل استان آنهم با رعایت استاندارد های لازم فراهم گردد.

مهندس شمایی اظهارداشت : کل خرید خدمات بیمه ای سازمان آب و برق خوزستان ازداخل استان می باشد که سرجمع ریالی قرارداد های بیمه ای  این شرکت درسال 93 و چهارماهه 94 رقمی بالغ بر9 میلیارد تومان می شود که درسال 93 از نمایندگی بیمه ایران و سال جاری از نمایندگی بیمه دانا درخوزستان خریداری شده است .
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار