اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۶۳۰۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۸
کنسرسیوم کره‌ای ایرانی هندی برای سرمایه‌گذاری در زمینه پروژه بزرگ شهر انرژی در خوزستان اعلام آمادگی کرد.

به گزارش ایسنا، شارما، سرگروه هندی این هیات، امروز، 8 شهریور در حاشیه دیدار با استاندار خوزستان اظهار کرد: پروژه شهر انرژی در سطح محدودی اجرا نمی‌شود و به دنبال اشتغال‌زایی هستیم تا تمام منطقه و استان را اجرای این پروژه بهره‌مند کنیم.

وی در خصوص توانایی‌های این شرکت در موضوع ساخت‌وساز جاده‌ای افزود: اجرای هر پروژه نیاز به زیرساخت‌های فراوانی دارد که با توجه به دانش پیشرفته فنی خود، می‌توانیم در هفته سه کیلومتر راه بسازیم و همچنین این دانش و توانایی‌ها به گونه‌ای است که شرایط اقلیمی هیچ تاثیری بر روند اجرای کار نخواهد گذاشت.

شارما افزود: یکی دیگر از توانایی‌هایی که می‌توان به آن اشاره کرد، برخورداری از فناوری ساخت خانه‌های پیش‌ساخته با مشارکت شرکت کره‌ای است. فعالیت این شرکت به گونه‌ای است که در اجرای پروژه‌ها 30 درصد سرمایه‌گذاری توسط کارفرمای ایرانی و 70 درصد سهم آورده شرکت خارجی خواهد بود.

در ادامه این دیدار پارک کیو هیو، عضو شرکت کره‌ای نیز اظهار کرد: برای ساخت شهر انرژی در استان خوزستان به 10 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری نیاز است که می‌توان این هزینه را از طریق کنسرسیوم تامین کرد و همچنین مساحت مورد نیاز برای اجرای این پروژه حدود 10 هزار هکتار است.

وی افزود: هدف از ایجاد شهر انرژی، ایجاد 1600 مگاوات انرژی حرارتی، بادی، گازی و ترکیبی است که می‌توان به کمک شرکت هندی این پروژه را به اجرا رساند.

عبدالحسن مقتدایی، استاندار خوزستان نیز در این دیدار گفت: ظرفیت‌های بالای استان در زمینه نفت و گاز، کشاورزی، بنادر و تمام مجموعه‌های حمل و نقل فرصت مناسبی برای سرمایه گذاران خارجی است.

وی اظهار کرد: رفت و آمد‌های هیات‌های سرمایه گذاری خارجی به دلیل ظرفیت‌های بالایی است که در استان و کشور وجود دارد و اصرار کشورهای دنیا برای سرمایه گذاری در کشور بیانگر جایگاه ایران و زمینه‌های مناسب سرمایه گذاری در ایران است. این ظرفیت‌ها و مزیت‌های نسبی باعث شده که در این سال‌ها مملکت سرپای خود بایستد و استقلال کشور حفظ شود.

مقتدایی تصریح کرد: شرایط فعلی به گونه‌ای نیست که ایران فرصت‌ها را از دست دهد یا فرصت سوزی کند زیرا رقابت‌ها زیاد است و هر کسی که دانش فنی، امکانات و سرمایه بیشتری داشته باشد، در این رقابت پیروز خواهد شد.

وی درباره حضور شرکت‌های جدید برای سرمایه‌گذاری عنوان کرد: برخی از شرکت‌ها و کشورها در دوره‌های گذشته توانایی‌های خود را اثبات کرده‌اند و کار و رقابت برای شرکت‌های جدید و کشورهایی که می‌خواهند شریک اقتصادی جدیدی باشند، سخت است.

مقتدایی با بیان اینکه سابقه 12 ساله کنسرسیوم هندی ایرانی کره‌ای در کشور مزیتی است که می‌توان از آن بهره مند شد، خاطرنشان کرد: حضور ایران در این کنسرسیوم ظرفیت بسیار خوبی است که باید به آن توجه شود و با هماهنگی‌های انجام شده، زمینه نشست‌ها و بازدیدها فراهم شده است.

استاندار خوزستان در خصوص فعالیت شرکت‌هایی که قصد همکاری و سرمایه گذاری در استان را دارند، عنوان کرد: این شرکت‌ها باید به فناوری‌های روز جهان مجهز شوند و خود را به روز کند و همچنین بر اساس واقعیت پروژه‌های خود را گام به گام و مرحله به مرحله پیش ببرند.

وی ادامه داد: تمام این همکاری‌ها نشان دهنده این مساله است که استان آماده شنیدن حرف تمام کسانی است که قصد سرمایه گذاری در استان را دارند و شرایط را برای حضور آن‌ها به خوبی فراهم خواهد کرد.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
خوزستانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
comment
0
1
comment خوزستان توان ایجاد مزرعه تولید برق از باد و خورشید را دارد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار