اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۶۳۰۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۵
به گزارش شوشان بنقل از روابط عمومی دانشگاه شهرداری، جمعی از مسئولین دانشگاه علمی کاربردی شهرداری اهواز به دیدار خانواده شهید حسینعلی بایمانی نژاد رفتند. در این دیدار پدر شهید بایمانی نژاد طی سخنانی عنوان نمود که سه فرزندش در راه در دفاع از اسلام و تشیع به درجه رفیع شهادت نائل شدند. وی در مورد فرزندان شهیدش چنین می گوید: شهید حسینعلی خیلی علاقه زیادی به نماز داشت و از سن 6 سالگی پیگیر نماز و برنامه های دینی بوده و همین علاقه باعث شهادت و اخلاص او بوده است. همچنانکه پیامبر اکرم (ص) می فرمایند اگر نماز قبول باشد همه اعمال قبول می شود و اگر نماز قبول نشود، هیچ عملی پذیرفته نخواهد شد. ماهم از پیامبر باید الگو بگیریم و به آنچه آنها اهمیت می دادند اهمیت بدهیم. مثل اهل بیت مثل کشتی نوح است هر کسی توسل کرد نجات می یابد و هر کسی تخلف کرد هلاک می گردد.

وی گفت: امام حسین(ع) نیز در همان روز عاشورا، در میدان جنگ نماز را بپا داشتند. باید توجه داشت که معنای امام معنای گسترده ایست. در واقع امام یعنی همه کاره خدا بر روی زمین. پس وقتی امام در میدان جنگ نماز را به پا میدارند و می فرمایند ما برای نماز می جنگیم، این اهمیت موضوع را نشان میدهد.

وی در ادامه افزود: شهید محمدعلی از سال 59-62 در جبهه انجام وظیفه می کردند و سال 62 در حمله خیبر به مقام شهادت نائل آمدند و شهید حسینعلی علاوه بر اینکه غواص بودند، قسمت اطلاعات خبری، قاری قرآن و امام جماعت نیز بودند. او افزود فرزندان من عاشق نماز بودند و طبق احادیث که هر کس با هرآنچه دوست دارد محشور میشود و رهبر انقلاب می فرمایند شهدا امام زاده های ما هستند.

تجلیل دانشگاه شهرداری اهواز خانواده شهید بایمانی نژاد
در ادامه، رئیس دانشگاه در سخنانی ضمن بزرگداشت یاد و خاطره شهدا گفت: من آفرین میگویم به پدر و مادرهای این شهدا که چنین فرزندانی تربیت کرده اند و آفرین میگویم به مادر و خواهران این شهدا که زینب گونه و ام البنین گونه اند. زینب گونه به این طریق که طبق روایات حضرت زینب (س) بچه ها و جوان هایش را از دست میدهد .جگر زینب سوخته شده ولی به خاطر اینکه یزیدیان غم و اندوه تشیع را نبینند، ایشان زمانیکه به دربار یزید راه می یابد مثل یک فاتح وارد می شود و پیامی که برای ما داشتند این بود که اگر زینب جگر سوخته است، اگر دل شکسته است، ولی اینها در مقابل تشیع ناچیز است و آنجا که به وی می گویند: آیا نمی بینید که خوار شده اید؟ این سرها را بالای نیزه می بینید؟ حضرت زینب(س) پاسخ می دهند : ای بیچاره ها اینها مدال افتخار تشیع هستند. اینها مدال افتخار خاندان علی هستند. اگر غیر از این بود ما خار شده بودیم.

اسماعیل احمدی فر  در ادامه گفت: ام البنین گونه بودن آنها به این معناست که مادران و خواهران شهدا هستند که مطمئنا زمانیکه خبر شهادت این بزرگواران را فهمیدند جوابشان این بود که " فدای حسین، اینها در مقابل خون آقا امام حسین ناچیز هستند هرچند جزو ارزشهای تشیع هستند".

وی افزود: همانطور که می دانیم حضرت ام البنین نیز بچه های خودش را از دست میدهد. عباس که افتخار اسلام و تشیع است می گوید اینها در مقابل آقا امام حسین ناچیزند.

بگفته وی، مطمئنا این خواهران و برادران برای اینکه دشمنان تشیع را خوار شده و ضعیف شده بینند جوابشان برای تاریخ و برای نسل های آینده اینگونه است که: ما الگویمان واقعه کربلاست و نگاه می کنیم ببینیم پیام واقعه کربلا چه بوده است؟ می بینیم که در یک مدت کوتاهی خاندان بنی امیه با آن زبانی و خواری از صحنه عالم ساقط می شوند. از طرفی باید توجه کنیم که پیام شهدای جنگ تحمیلی چه بوده؟ می بینیم که بعد از مدتی کوتاه حزب بعث عراق به ضلالت می رسد .این پیام و حقیقت شیعه هست. امروز هم که گروه های تکفیری آمدند و امریکایی و اسرائیلی هستند ، مطمئنا با این ذهنیت این گرو ه ها طراحی شدند که وجهه اسلام را بد نشان بدهند ولی مطمئنا خون این شهدا این راه را منحرف می کند و حقیقت اسلام را به تاریخ نشان می دهند .

رئیس دانشگاه شهرداری اهواز خاطرنشان کرد: در مورد شهدای غواص بایستی گفت که این قضیه برای ما تازگی ندارد یزیدیان حضرت مسلم را هم دست بسته به شهادت رسانیدند. این چیز تازه ای برا اسلام نیست. بعثی ها هم عین همین کار را انجام دادند و تاریخ برای تشیع همیشه تکرار می شود ولی پایان راه ما پیروز می شویم.

امروز سر بریدن تشیع به دست گروه های تکفیری نیز تازگی ندارد مگر در صحنه کربلا سر سیدالشهدا را نبریدند؟! اما در آخر چه کسی پیروز میدان بود؟ بلی اسلام و تشیع پیروز شد.

البته ما بر این نظریم که این گروه های تکفیری هیچ وابستگی به اهل سنت ندارند و اتفاقا اولین قربانی های آنان برادران اهل سنت ما بودند.

وی گفت: گروه های تکفیری و گرو های بعثی، گروه هایی هستند که به دست اسرائیل و آمریکا ساخته شدند ولی به یاری خدا با ثمر نشستن خون این شهدا مسیر اسلام راه خودشان را پیدا میکند اینها مدال افتخار ما هستند.

احمدی فر اضافه کرد: انشالله به یاری خداوند متعال با ریخته شدن خون این شهیدان درخت تشیع به ثمر خواهد نشست. همچنانکه امام حسین(ع) فرمودند: اگر دین اسلام(دین جدم) به خاطر ریخته شدن خون من به ثمر می نشیند ای شمشیرها مرا دریابید.

وی در ادامه گفت: ما هم بر این اساس آماده شهادتیم چرا که همه فرزندان تشیعیم و به فرزندان شما افتخار می کنیم. غم از دست دادن فرزندان شما غم همه ملت ایران و دنیای تشیع هست اما از طرفی نیز ما خوشحالیم که همچون سردارانی در سرزمین تشیع ایران اسلامی تربیت شده است

وی در پایان از حضور در محضر خانواده محترم بایمانی نژاد اضهار خرسندی نمودند و به رسم یاد بود و تقدیر از خانواده صبر و صلابت آنها لوح یادبودی از طرف دانشگاه به ایشان تقدیم شد.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
مندنی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
comment
0
0
comment با سلام
خدمت سایت روابط عمومی شهرداری اهواز که بنام خبرگزاری شوشان فعالیت میکند
لطفاً در مورد شهدا هم تبلیغات کنید
از شناساندن بعضی افراد جدید و تبلیغ نامهای آنان بسیار سپاسگذاریم
از اینکه این خبر را هم پخش نمیکنید هم سپاسگذاریم
از اینکه روحیه بالایی جهت انعکاس انتقادات دارید بسیار سپاسگذاریم
آقایان عزیز لطفاً سعی کنید رهرو راستین راه شهدا باشید
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار