اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۶۶۰۹
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۵
 رییس مرکز بهداشت شرق اهواز، نسبت به احتمال شیوع بیماری 'التور' همزمان با فرارسیدن پیک دوم این بیماری و آغاز سال تحصیلی در شهرستان اهواز هشدار داد.

به گزارش ایرنا مهرداد شریفی شنبه در شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان اهواز که در سالن جلسات فرمانداری تشکیل شد، اظهار کرد: با فرارسیدن فصل پاییز وارد پیک دوم بیماری 'التور' در استان می شویم و در صورت بی توجهی به بهداشت به ویژه بهداشت مدارس، ممکن است با شیوع این بیماری مواجه شویم.
شریفی گفت: امسال 200 هزار دانش آموز در شرق و غرب اهواز به مدرسه می روند و اگر در پیک نخست بیماری التور در تابستان تدابیری اندیشیده نشده باشد در پیک دوم این بیماری در پاییز بامشکل مواجه می شویم.
وی رعایت نکردن مسایل بهداشتی را تهدیدی برای شیوع التور در اهواز دانست و اظهارامیدواری کرد: پیک دوم این بیماری در شهرستان به سلامت گذرانده شود.
سرپرست مرکز بهداشت غرب اهواز جمع آوری فروشندگان دوره گرد مواد غذایی در اطراف مدارس را خواستار شد و تاکید کرد: رفع نواقص بهداشتی مدارس از جمله آهک پاشی فاضلاب ها، گندزدایی آب مخازن، ساماندهی سرویس های بهداشتی و استفاده از مایع دستشویی از مواردی است که باید مورد توجه مسولان آموزش و پرورش قرار گیرد، در غیر اینصورت بیماری التور شایع می شود و این بیماری می تواند همه افراد را درگیر کند.
شریفی همچنین از نحوه توزیع شیر در مدارس اهواز انتقاد کرد و افزود: میلیاردها تومان برای توزیع شیر در مدارس صورت می گیرد اما هدف نهایی این برنامه حاصل نشده است زیرا شرایط نگهداری شیر نامناسب است و شیر در مدارس به موقع به دست دانش آموزان نمی رسد.
وی در ادامه وضعیت بهداشتی میدان میوه و تره بار اهواز را نامناسب دانست و اظهار کرد: فاضلاب این محل به صورت غیربهداشتی در پشت غرفه ها دفع می شود و سرریز آن در محوطه نیز فضای بسیار آلوده ایجاد کرده است.
معاون خدمات شهری شهردار اهواز نیز در این نشست گفت: با وجود مشکل فاضلاب در تمام مناطق اهواز اما شرکت آب و فاضلاب پولی برای ساماندهی آن ندارد.
عظیم شمخانی افزود: سال هاست که فاضلاب اهواز، در تمامی محله ها، حتی در مناطق برخوردار و مرفه با مشکل مواجه است و شهرداری با وجودی که وظیفه ای برای حل این مشکل ندارد اما منهول برداری و لایروبی در برخی مناطق را انجام داده است.
وی با اشاره به اینکه همکاری همه برای برخورد با دستفروشان ضروری است افزود: دستفروشان و اغذیه فروشان مشکل بهداشتی دارند به طور مثال هم اکنون فروشنده مبتلا به بیماری هپاتیت در حال عرضه ماهی است.
شمخانی اضافه کرد: در آشفته بازار دستفروشی در هسته مرکزی شهر همه تخلف از جمله عرضه کالای قاچاق و مواد مخدر انجام می شود.
وی با انتقاد از همکاری نکردن نیروی انتظامی با ماموران اجراییات شهرداری اظهار کرد: در سایر کلان شهرها پلیس راهور با عنوان سد معبر با دستفروشی مقابله می کند.
شمخانی اضافه کرد: نیروی انتظامی برای همکاری در جمع آوری دستفروشان باید 68 نفر نیرو در اختیار شهرداری قرار دهد اما در طول شبانه روز تنها سه نفر به این کار اختصاص می دهد.
وی همچنین از تعیین محلی نزدیکی مکان فعلی بازار دستفروشی در مرکز شهر برای ساماندهی آنها خبر داد و گفت: این طرح با استفاده از سازه های سبک قرار است در کوتاه مدت اجرا شود.
معاون شهردار اهواز با بیان اینکه برای جمع آوری دستفروشان منتظر اعلام نظر شورای تامین شهرستان هستیم افزود: هفته گذشته در درگیری دستفروشان با ماموران شهرداری رییس واحد اجراییات و مامور نیروی انتظامی مضروب شدند این در حالیست که بازداشت سه نفر ضارب در این ماجرا به یک روز نرسید.
به گفته وی، شهرداری آمادگی دارد در صورت امکان بخش اجراییات و مقابله با تخلفات شهری را به نیروی انتظامی واگذار کند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار