اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۶۷۲۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۴
حاج حمزه سخیراوی

زايران بعد از سپری کردن یک در مشعر الحرام وطی مسافت حدود 5کیلومتر بصورت پیاده وارد صحرای منی می شوند که حدود 5 کیلومتر مربع است که جمرات در منتهی الیه غربی قرار دارد. چادرهای کشورهای ایران پاکستان و کشورهای افریقایی غیرعربی مثل نيجريه و غنا در منها اليه شرق منا قرار دارند.

براي رفتن به جمرات چند راه رفت وجود دارد و چند راه برگشت. طریق شماره204 عریض ترین راه برای رفتن به جمرات از شرق به غرب است که از پل ملک فیصل آغاز و به پل ملک خالد یعنی نزدیکی جمرا منتهی می شود و معمولا بیشترین جمعیت شرق منا برای رمی جمرات از این راه می روند چون خیابان نسبتا پهنی است حدود ده متر عرض دارد.

این خیابان از صبح حادثه باز بود و تعداد کثيري از آن خيابان به سمت جمره رفتند و من ساعت حدود 8 صبح از كنار آن خيابان رد شدم اوضاع كاملا عادي و تردد نسبتا خلوت بود زيرا حجاج تازه به منا رسيده بوده و مشغول صرف صبحانه بودند.

حدود ساعت 9 صبح ، بيشترين تراكم جمعيت در خيابان براي رفتن به جمرات حاضربودند و معمولا حجاج چون در روز عید بعد از رمی چند عمل دیگر نیز دارند منجمله کشتن قربانی و حلق سر. و نیز به خاطر گرمای هوا خیلی مایلند رمی جمرات را زودتر تمام کنند.
در این اوقات انتهای غربی خیابان در نزدیکی بسته می شود و حجاج کثيري در خيابان بودند که از سمت شرق ورود حجاج همچنان و بدون اطلاع از بسته شدن خیابان وارد آن شدند .

نیروهای امنیتی کنترل کننده عربستانی نیز راه شرقی را همچنان باز نگه داشتند و اقدام به بستن آن نکردند. فشار جمعیت وارده به خیابان بسته شده و نیز دو طرف خیابان که چادرهای سایر حجاج بود با نرده مرتفع نیز کاملا بسته شده بود موجب محصور و تحت فشار قرارگرفتن حاضرین در خیابان شد.

یکی از دوستان ما به نام رضا میاحی مجبور شد از نردها بالا رفته و خود را در چادر جزایری ها بیاندازد و جان سالم به در برد.

بعد از وقوع حادثه نيروهاي امدادي ساير كشورها براي كمك رسيدند ولي نيروهاي سعودي به بهانه اينكه ما بر اوضاع مسلط هستيم و نيازي بكمك نداريم از نزديك شدن نيروهاي امدادي و پزشکی ممانعت کردند و تا غروب نتوانستند جنازها و مجروحین و آسیب دیدها را خارج کنند درحالی که اگر این اجازه داده می شد قطعا آمار تلفات به شدت پایین می آمد
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۶
comment
0
0
comment لعنه الله علی ال سعود
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار