اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۶۷۳۵
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۳
در گفتگو با شهردار ایذه مطرح شد:
شوشان: با یک بارندگی بین 90 تا 100 میلیمتری در ایذه متاسفانه اغلب خیابان ها به زیر آب می روند و خساراتی را به املاک مردم وارد می کند و متاسفانه تاکنون نتوانسته ایم بدلیل کمبود اعتبارات و نیاز 30 میلیارد تومانی برای رفع مشکل فوق اقدام مناسبی انجام دهیم.
مهندس مهران باباپور شهردار ایذه در گفتگو با خبرنگار ما گفت: از اولویت های کاری سال جاری می توان به شروع عملیات آسفالت ریزی به وسعت 30 هزار متر و لکه گیری و ترمیم آسفالت 100 کوچه اشاره داشت، همچنین جاده بین میدان ولی عصر تا چهارراه گاز و 7 دهنه پل روی کانالهای مربوط به شهر را هم اصلاح نمودیم.

وی ادامه داد: در زمینه مبلمان شهری موفق به نصب ایستگاه های تاکسی شدیم و در هفته دولت موفق به تکمیل ساختمان اداری، همچنین در زمینه زیرسازی چند خیابان شهر را ساماندهی کردیم.

شهردار ایذه بیان داشت: یکی دیگر از اقدامات صورت گرفته توسط شهرداری توسعه فضای سبز بوده است که در این راستا بحث فضای سبز بلوار جاده 36 متری را با توجه به شرایط خاص جغرافیایی که ما داریم و می باید در برهه ای از زمان به این مهم روی بیاوریم مد نظر قرار دادیم و انشاء الله تا قبل از 22 بهمن این مهم را تحویل خواهیم داد، جدای از این کلنگ زنی 2 بوستان محلی مد نظر است و انشاء الله این 2 بوستان را هم با سرعت به نتیجه خواهیم رساند.

باباپور گفت: یکی از عمده مشکلات شهر ایذه در زمینه کانالهای فراوان است که این شهر را به شهر کانالها معرفی کرده است و 36 کیلومتر در شهر کانال وجود دارد و برای اینکه ما بتوانیم این موضوع را ساماندهی کنیم نیاز به همکاری جهاد کشاورزی و منابع طبیعی داریم و البته 30 میلیارد تومان اعتبار، زیرا با اولین بارندگی بالای 90 میلیمتر تمام شهر به زیر آب می رود و باید مشکل کانال سیل برگردان را که در بالای شهر قرار دارد مرتفع نمائیم.

وی ادامه داد: اقلیم ایذه به گونه ای است که ما در میان کوه ها و تپه ها و در گودی قرار داریم و در حین بارندگی آب فراوانی به سمت ما سرازیر می شود و طبیعتا کانالها پاسخگوی حجم دبی آب نیستند و برای اینکه مشکل را از ابتدا حل کنیم باید ابتدا با معارضین به توافق برسیم.

شهردار ایذه در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به اینکه در زمینه اعتبارات تمام شهرداری ها با مشکل مواجه شده اند گفت: بحث اعتبارات یک موضوع کلی وکشوری است و متاسفانه اعتبارات عمرانی در کل کشور کاهش یافته است و به صورت قطره چکانی به پروژه ها اعتبار اختصاص می یابد، از این رو بدون شک اعتبارات در نظر گرفته برای شهری که 125 هزار و 700 نفر جمعیت شب خواب دارد و 2000 هکتار وسعت آن می باشد به هیچ عنوان پاسخگو نمی تواند باشد و معمولا اعتبارات به گونه ای توزیع می شود که هر شهر نسبت به درآمدهای ارزش افزوده و عوارض بیشتر دریافت کند، اما این موضوع باعث می شود شهرهای محروم و ضعیف تر به موفقیت چشمگیری دست نیابند.

باباپور بیان داشت: اگر در توزیع اعتبارات شهرهای محروم را مورد توجه قرار دادیم می توانیم امیدوار به آینده برای توسعه شهر باشیم، در غیر این صورت نمی توان به آینده شهرها با توجه به کاهش شدید درآمدی امیدوار بود.

وی گفت: خوشبختانه امسال اعتبارات ما در زمینه عمرانی نسبت به شهرهای دیگر مقداری بهتر است و 3 میلیارد تومان به ما اعتبار اختصاص یافته، اما اگر تنها خواسته باشیم مشکل کانالها را برطرف کنیم نیاز به اعتبار 30 میلیارد تومانی است و قطعا این اعتبار نمی تواند باعث تکمیل و حل این مشکل شود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار