اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۶۸۱۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۴
عضو شورای علمی بنیاد نخبگان خوزستان:
عماد تاکید کرد: باید زمینه را برای حضور نخبگان در بحث مدیریتی استان فراهم کنیم تا بتوانند سکان اداره استان را به دست بگیرند. از آنجایی که یک نیروی نخبه خلاقیت دارد، ایجاد فکر می کند و نگرش علمی دارد، مدیریت را در قالب مدیریت علمی در استان دنبال می کند و موثر خواهد بود.
عضو شورای علمی نخبگان خوزستان گفت: خوزستان دارای مزیت های بیشتری نسبت به دیگر نقاط کشور است و به همین دلیل ارتباطات بیشتری با مراکز علمی برقرار کرده است.  

علی عماد گفت: عملکرد بنیاد نخبگان در به کار گیری نخبگان بسیار موثر است، امید به این که بتوان از نیروهای نخبه در استان استفاده کرد.

عماد افزود: این بنیاد در سال های گذشته به دلیل وضعیت درآمدی دولت در کشور از امکانات خوبی برخوردار بوده که صرف امور نخبگان شد اما خوزستان از این امکانات بی بهره ماند اما بعد از تغییرات مدیریتی بنیاد، خوشبختانه تحول خوبی در ارائه و اجرای برنامه ها شاهد بودیم که در شورای علمی نخبگان استان نیز مورد تایید و تشویق اعضای این شورا واقع شد.

وی استان خوزستان با همه ویژگی هایی که دربخش های مختلف صنعت، کشاورزی و آب نیرو دارد یک ویژگی منحصر به فرد دارد که به آن پرداخته نشده است وکمتر در معرض دید عموم قرار گرفته یا به عبارتی دیگر نتوانستیم با یک سازوکار مناسب از این توان استفاده کنیم.

این عضو شورای علمی نخبگان ادامه داد: در همه کشورها، موضوع منابع  انسانی می تواند مهمترین رکن پیشرفت های علمی باشد چرا که نیروی انسانی است که تکنولوژی را می سازد و به حرکت در می آورد. اگر بتوان با راهکارهای مناسب به شناسایی نیروی انسانی، هدایت، تقویت و ساماندهی آن ها پرداخت تا مجموعه ای هدایت کننده و تقویت کننده برای نخبگان باشد، می توانند در بحث پیشرفت های علمی استان و کشور نقش خود را ایفا کنند، چون نیروهای فکری و علمی هستند.

عماد اظهار کرد: مهم این است که این نیروها دیده شوند و به آن ها توجه شود و همچنین اعتقاد داشته باشیم که نیروی انسانی جزو سرمایه های توانمند کشور است که می تواند راه پیشرفت و توسعه کشور را سریع تر نسبت به سایر نیروهای معمولی طی کند.

عضو شورای علمی بنیاد نخبگان خوزستان به فعالیت های یک ساله بنیاد  نخبگان خوزستان اشاره کرد و افزود: همچون سایر اعضای شورای علمی نخبگان، معتقد هستم که فعالیت های ارزشمندی انجام شده است که باید این فعالیت ها را با توان مالی و اعتباری بنیاد و تعداد نیرویی که در مجموعه کار می کنند ارزیابی کرد و  نباید بیش از آن انتظار داشت.

وی درباره امتیازات نخبگان استان خوزستان نسبت به سایر استان ها گفت: خوزستان به دلیل این که استان صنعتی و کشاورزی است، طرح های بزرگی در آن اجرا شده و نسبت به سایر نقاط کشور، ارتباطات بیشتری را با مراکز علمی برقرار کرده است.

عماد با اشاره به ارتباطات کاری خوزستان با سایر کشورها گفت: برای  نمونه فرودگاه آبادان یک فرودگاه بین المللی بود که کشورهای امریکا و انگلیس به خوزستان پرواز داشتند، یا در مسجدسلیمان به دلیل اکتشاف نفت این ارتباط برقرار بوده و بیشتر ارتباطات علمی و صنعتی شکل گرفته است، به همین دلیل نیروهای بیشتری را تربیت کرده و پرورش داده اما با توجه به شرایط خاص استان خوزستان این نیروها به سایر نقاط کشور مهاجرت کردند و ما نتوانستیم از این امتیاز ویژه استفاده کنیم.

عماد با ابراز امیدواری از بالا بردن امتیازات و راه کارها گفت: عملکرد بنیاد نخبگان استان برای افزایش این امتیازات بسیار موثر است که به طور یقین شرایط در سال های آتی تغییر می کند و نیروهای نخبه استان امیدوارانه با اعتمادی که به این بنیاد دارند، این امتیازات را افزایش دهند. 

این عضو شورای علمی بنیاد نخبگان ادامه داد: بنیاد به جز ساماندهی نخبگان استان، می تواند در تحولات مدیریتی استان نیز نقش داشته باشد و لازمه آن همان نقش حمایتی و هدایتی بنیاد است که می تواند در این راستا شکل بگیرد و چون می توانند تحول ایجاد کنند می توانند در مدیریت های استان هم نقش داشته باشند و مهم این است که بتوانیم این جایگاه را در استان برای آن ها تعریف کنیم.

عماد تاکید کرد: باید زمینه را برای حضور نخبگان در بحث مدیریتی استان فراهم کنیم تا بتوانند سکان اداره استان را به دست بگیرند. از آنجایی که یک نیروی نخبه خلاقیت دارد، ایجاد فکر می کند  و نگرش علمی دارد، مدیریت را در قالب مدیریت علمی در استان دنبال می کند و موثر خواهد بود.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۲
comment
comment
اهوازی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۳
comment
0
0
comment درود بر مرد عمل علی عماد
comment
خوزستان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۴
comment
0
0
comment درود بر مردمیترین مسءول استان
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار