اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۶۹۱۴
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۶
معاون فرهنگی شهرداری گفت:شهرداری ها شاید در گذشته به دنبال بازوی قوی بودند ولی امروز به دنبال فکر قوی هستند در همین زمینه فکر ها باید بازتر شود و انشاا... در راستای ارتقاء فرهنگ عمومی و آموزش شهروندی بتوانیم برنامه ها را به نتیجه مطلوب برسانیم.
آیین اختتامیه فیلم واره آوای مقاومت چهارشنبه 22 مهرماه با حضور هنرمندان فیلم ساز در تالار اجتماعات شورای شهر اهواز برگزار شد.

به گزارش سایت شهرداری اهواز ، در ابتدای این مراسم آهن جان معاون امور اجتماعی وفرهنگی شهرداری اهواز ضمن تسلیت به مناسبت ماه محرم و فاجعه منا که موجب جان باختن جمعی از هموطنانمان شد وخوش آمد گویی به حاضران و اعضاء شورای شهر گفت: در این فیلم واره 120 فیلم در 120 مسجدشهر اهواز اکران شد و همچنین110 نفر در کارگاه های نویسندگی و کارگردانی آموزش تخصصی دیدند. هدف معاونت فرهنگی از برگزاری این فیلم واره استفاده از زبان گویای هنر است .

وی درادامه با تشکر از اعضاء شورای شهر گفت:مدتی قبل حرف از حذف معاونت های فرهنگی شهرداری در سراسر کشور بود .من در اجلاس کلان شهرها که در اردبیل نیزبرگزارشددرخصوص جایگاه معاونت فرهنگی در شهرداری ها صحبت کردم و از اعضاءشورای شهر نیز که از جایگاه معاونت فرهنگی دفاع کردند نیز تشکر می کنم زیرا معاونت فرهنگی هسته برنامه ریزی در شهرداری هاست.

معاون فرهنگی شهرداری گفت:شهرداری ها شاید در گذشته به دنبال بازوی قوی بودند ولی امروز به دنبال فکر قوی هستند در همین زمینه فکر ها باید بازتر شود و انشاا... در راستای ارتقاء فرهنگ عمومی و آموزش شهروندی بتوانیم برنامه ها را به نتیجه مطلوب برسانیم.  

حجت الاسلام سواری رئیس کمیسیون فرهنگی و عضو شورای شهر اهواز نیز در این مراسم ضمن تقدیر و تشکر از زحمات آهن جان معاون فرهنگی شهرداری و معاونین مناطق و مجموعه کسانی که در معاونت فرهنگی تلاش می کنند گفت: این فیلم واره توانسته جایگاه خود را در مساجد ایجاد کند و فیلم های کوتاهی موسوم به زیتون ، نخل و مقاومت را در 120 مسجد به نمایش درآورد.واقعیت این است که درخصوص کارفرهنگی هرکسی ذهنش به چیزی که به آن مانوس است معطوف می شود.

وی درادامه گفت: بین مسائل تربیتی و فرهنگ و اجتماعی فرق وجود دارد که باید فرق بین آنها مشخص شود. مثلا یکی از مسائل فرهنگی شهر اهواز موضوع جمع آوری زباله از شهر اهواز است . کل این مقوله یک مقوله فرهنگی است اما ابزار جا انداختن آن گاهی به حیطه اجتماعی مربوط می شود.یعنی باید ببینیم در اجتماع چه پارامترهایی وجود دارد که بتوانیم این مقوله را در ذهن اجتماع و مردم قرار بدهیم. شاید نیاز باشد از تاثیرگذاران آن جامعه و از رسانه ها برای تغییر نگاه مردم استفاده کنیم.مقوله جمع آوری زباله معضل شهر ماست هرچه تلاش کنیم بیشتر سودش به جیب ما می رود. در بسیاری از کلانشهرها زباله ها دو روز یکبار جمع می شود ولی در اهواز قرارداد ما جمع آوری روزی 2بار بوده است.اینها هزینه هایی است که از جیب شماها می رود.

این عضو شورای شهر گفت:ما تا غیرتمان نسبت به شهرمان و نسبت به سیستمی که در آن زندگی می کنیم و غیرت دینی و غیرت اجتماعی ما گل نکند باور کنید نمیتوانیم پیشرفت کنیم.این جشنواره ها بسیار عالی است ولی دراختتامیه باید ارزیابی صورت می گرفت تا تاثیرات این مراسم اعلام شود. متخصصینی باید بیایند که منتقد ما باشند. روزی باید برسد که بنشینند ما را نقد کنند و لذت ببریم و یاداشت برداری کنیم وبریم تلاش کنیم که اشکالات را رفع نماییم.

رئیس کمیسیون فرهنگی شهرداری افزود:امروزه وضعیت مالی شهرداری ضعیف است و بسیاری از پروژه ها به کندی پیش می رود. شهرداری از جیب مردم هزینه میکند ولی مردم باید این اعتماد را داشته باشند که این پولی که هزینه می شود درجایی است که به درد زندگی مردم بخورد.انتظارمان این است که امسال از مقوله هنر در مسائل فرهنگی استفاده نماییم.ما باید  از سینما ، خط ، نقاشی و تئاتر در راستای ایجاد فرهنگ و تاثیر آن دراجتماع استفاده کنیم. انشاا... خداوند توفیق خدمت گذاری را به ماعنایت بفرماید .مادرهرمقوله ای که بتوانیم دین وفرهنگ را تبلیغ کنیم یقینا تاثیر بسزایی دارد.

حجت الاسلام سواری همچنین ضمن تسلیت به مناسبت شهادت دو تن از هموطنانمان در دفاع از حرم حضرت زینب گفت:مقوله شهادت که انسان جان شیرین خودرا نثارانقلاب و ارزشهای خود بکند مقوله بسیار بزرگی است که شهیدان حمیدمختاروند و فرشاد حسونی زاده نیز در دفاع از حرم حضرت زینب به شهادت رسیدند.

آذر زمانپور عضو شوراي شهر اهواز نيز با حضور در اين مراسم ايام سوگواري سيد و سالار شهيدان امام حسين(ع) و 72 تن از يارانش و شهادت شهيدان مختاروند و حسوني زاده را تسليت گفت و افزود: زبان هنر به عنوان قوي ترين و رساترين و پرجاذبه ترين و تاثيرگذارترين زبان در انتقال مفاهيم مورد نظر به جامعه مي باشد. به نظر مي رسد كه معاونت فرهنگي محترم شهرداري بايد بيشتر از اين زبان هنر در جهت ترويج مباحث هنري و فرهنگي استفاده كنند. دو مقوله اي كه اقتدار شيعه را بيشتر در تاريخ زبانزد كرده فرهنگ سرخ شهادت و فرهنگ سبز انتظار است.

وي ادامه داد: چيزي كه نياز واقعي جامعه ماست بي تفاوتي نسبت به منكرها و حمايت از معروف هاست و به نظر مي رسد كه زبان هنر،سينما و تئاتر و... همه وسيله اي براي انتقال گفتمان هنري به سبك و سياق مختلف است. ديگر روشهاي سخت افزاري گذشته براي نسل نو جامعه جوابگو نيست و ما بايد ابزارهاي انتقال مفاهيم فرهنگي را به روز كنيم كه زبان هنر پرجاذبه ترين وسيله در اين زمينه است.

عضو شوراي شهر گفت: به نظر من اين رسالت معاونت فرهنگي شهرداري است كه در جهت حمايت از هنرمندان والقاء مطالب فرهنگي و افق و چشم انداز فرهنگي تلاش كند.

وي در پايان ضمن اعلام آمادگي شوراي شهر در حمايت از هنرمندان ،از متوليان فرهنگ و هنر وهنرمندانی كه در مراسم شركت نمودند تشكر نمود و از دست اندركاران برگزاري اين فيلمواره تقدير كرد.

همچنین در این مراسم تیزر فیلم واره آوای مقاومت و یکی از فیلمهای کوتاهی که هنرجویان دوره های فیلم سازی ساخته بودند به نمایش درآمد.

درپایان این مراسم و پس از سخنان سیامک عباسپور یکی از کارشناسان سینمایی استان ، با اهداء لوح تقدیر از اساتید و مدرسان کارگاه آموزشی فیلم واره تقدیر به عمل آمد و گواهی نامه های هنرجویان کارگاهها نیز اعطا شد.

گفتنی است ، در این مراسم علاوه بر هنرمندان عرصه تئاتر و سینما ، آقایان علی ناصری ، عاشور سواری پور و حسین حیدری از اعضاء شورای شهر اهواز نیز حضور داشتند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار