اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۷۲۲۷
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۲
معاون سیاسی استاندار خوزستان:
معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان گفت: نوار ساحلی خوزستان به‌منظور رونق گردشگری در این نقاط باید با برنامه‌ریزی حساب شده احیا شود.
 معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان گفت: نوار ساحلی خوزستان به‌منظور رونق گردشگری در این نقاط باید با برنامه‌ریزی حساب شده احیا شود.

فرج‌الله خبیر پیش از ظهر امروز دوشنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان عنوان کرد: به‌طور حتم در صورتی که به وظایفی که در اختیارمان گذاشته‌شده با دید توسعه، پیشرفت و آبادانی منطقه بنگریم در آن صورت می‌توانیم ادعای این را داشته باشیم که به مسئولیت‌های خود عمل کرده‌ایم.

وی افزود: میراث ملموس و غیرملموس خوزستان هویت ما را شکل داده است. درجه و اعتبار هر ملت به میراث تاریخی و فرهنگی آن برمی‌گردد در همین راستا برخی کشورهای جهان به دنبال ساخت میراث فرهنگی برای خود هستند.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان تصریح کرد: خوزستان با دارا بودن چندین هزار سال سابقه تاریخی، از ظرفیت‌های فراوانی در زمینه گردشگری و صنایع‌دستی برخوردار است اما متأسفانه به این حوزه توجه چندانی نمی‌شود.

وی با اشاره به هزار کیلومتر خط ساحلی موجود در استان خوزستان گفت: ما باید بتوانیم از این پتانسیل خدادادی در جهت رشد و توسعه بخش گردشگری استان استفاده کنیم تنها ۳۰۰ کیلومتر از این خط ساحلی در امتداد خلیج‌فارس قرار رفته است به همین دلیل باید عقب‌افتادگی‌های موجود در این زمینه برطرف شود.

خبیر تصریح کرد: یکی از راه‌های توسعه در این زمینه، جذب سرمایه‌گذار بومی است. به‌طور حتم با جذب سرمایه‌گذار می‌توان زیرساخت‌های توسعه گردشگری در خوزستان را شکل داد.

وی با اشاره به اهمیت رسیدگی به وضعیت ورود گردشگران خارجی در استان عنوان کرد: در این زمینه نیازمند برنامه‌ریزی‌های محوری و منسجم هستیم زیرا در این زمان محورهای اساسی گردشگری تعریف درستی وجود ندارد. البته حرکت‌هایی در این زمینه آغاز شده که امیدوار هستم ادامه یابد.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان با تأکید به بهره‌گیری از منطقه آزاد اروند گفت: پتانسیل‌های فراوانی در این منطقه وجود دارد که باید به آنها بپردازیم. سازمان‌های مردم‌نهاد باید وارد حوزه میراث فرهنگی و گردشگری شوند و موقعیت‌های موجود در استان را شناسایی و بهتری استفاده را داشته باشند.

وی با بیان اینکه سالانه پنج میلیون گردشگر راهیان نور به استان وارد می‌شود، گفت: ما باید بتوانیم از این موقعیت به وجود آمده بهترین استفاده را داشته باشیم.

محرومیت اداره کل میراث خوزستان

مدیرکل سابق میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان نیز در این مراسم زمانی که فعالیت خود را سازمان میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان شروع کردم این اداره کل در محرومیت به سر می‌برد.

افشین حیدری افزود: مجموعه میراث استان به‌واسطه فعالیت‌های که صورت گرفته توانسته است در این زمان مسیر خود را پیدا کرده و به‌خوبی نیز پیشروی می‌کند.

وی تصریح کرد: میراث به دلیل تأثیرگذاری مستقیم بر توسعه پایدار و بر اساس اهمیتی که دارد باید جز پنج وزرت خانه مهم و اساسی در کشور تبدیل شود.

مدیرکل سابق میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان اظهار کرد: حفاظت از میراث فرهنگی در اصل به معنای محافظ از ریشه‌های فرهنگی جامعه محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، در این مراسم ضمن تقدیر از تلاش‌های ۲۸ ماهه افشین حیدری، خسرو نشان به‌عنوان مدیرکل جدید میراث فرهنگی استان خوزستان معارفه و مشغول به کار شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار