اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۷۳۴۲
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۸
با توجه به این نکته سوالی که در ذهن علاقمندان ورزش و حتی عالم سیاست مطرح می شود این است که این چهره ها، خود چه دلبستگی و علاقه ای به تیم های فوتبال دارند؟ به عبارتی خود طرفدار کدام تیم ورزشی هستند.
فوتبال با توجه به گستردگی و سطح علاقمندی فراوانی که در جهان دارد، مورد توجه سیاستمداران نیز است. هم اکنون مشخص است که حضور در میادین این رشته محبوب ورزشی، چه تبلیغات مثبتی برای سیاستمداران می تواند به ارمغان بیاورد.
آنها می دانند و به این نکته نیز آشنا هستند که با حضور در ورزشگاه های فوتبال می توانند حتی حرف هایی که در محافل سیاسی قادر به بیان آن نیستند، از راه حضور در کنار این ورزش بزنند.
با توجه به این نکته سوالی که در ذهن علاقمندان ورزش و حتی عالم سیاست مطرح می شود این است که این چهره ها، خود چه دلبستگی و علاقه ای به تیم های فوتبال دارند؟ به عبارتی خود طرفدار کدام تیم ورزشی هستند.
توضیحاتی که در گزارش زیر می آید، مشخص می کنند که ۱۱ چهره سیاسی جهان خود طرفدار چه تیمی هستند!


۱ دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس


نظیر اکثر مردم انگلیس که فوتبال دوست هستند، نخست وزیر این کشور یعنی دیوید کامرون مرتب بازی های فوتبال را تماشا می کند. وی البته هوادار تیم های بزرگی مثل منچستریونایتد، منچسترسیتی، آرسنال یا چلسی نیست بلکه به طور آشکار از تیم استون ویلا جانبداری کرده است.


۲ باراک اوباما رییس جمهور آمریکا


اوباما رییس جمهور آمریکا به ورزش بسیار علاقمند است. در شرایطی که تاکنون اکثر روسای جمهوری آمریکا به ورزش هایی مثل بسکتبال و فوتبال آمریکایی بسیار علاقمند بوده اند، وی فوتبال را پیگیری می کند. باشگاه مورد علاقه اش هم خارجی است؛ در واقع وستهام تیم مورد علاقه رییس جمهور آمریکاست.


۳ کریستیانا فرناندز دکرشر رییس جمهور آرژانتین


کریستیانا فرناندز دوکرشر که قدرتمندرین فرد سیاسی آرژانتین به عنوان رییس جمهور محسوب می شود یکی از علاقمندان فوتبال است. وی جدا از اینکه از آلبی سلسته (تیم ملی کشورش) حمایت می کند، طرفدار تیم باشگاهی گیمنازیالاپلاتاست.


۴ آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان

همه در آلمان دیگر حالا می دانند آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان چقدر ورزش دوست و همچنین شیفته فوتبال است. او همیشه در مسابقات یورو یا جام جهانی حضور یافته و به حمایت جدی از تیم کشورش پرداخته است اما در سطح باشگاهی هر چند به صراحت نگفته اما علاقمند به تیم بورسیادورتموند است.


۵ رجب اردوغان رییس جمهور ترکیه


از یک سال قبل تاکنون رجب اردوغان رییس جمهور ترکیه است. وی یک هوادار قدیمی فوتبال است و همیشه از تیم فنرباغچه ترکیه طرفداری کرده است؛ مساله ای که چندان خوشایند هواداران تیم رقیب یعنی گالاتاسرای نبوده است.


۶ ماریانو راجوی نخست وزیر اسپانیا

از سال ۲۰۱۱ ماریانو راجوی نخست وزیر اسپانیا است اما از خیلی زمان قبل تر وی دوستدار و علاقمند به فوتبال بوده است. وی البته از بین دو تیم قدرتمند رئال مادرید و بارسلونا، تیم مادریدی را می پسندد و از سال ها قبل هوادارش بوده است.


راجوی هر گاه که فرصت کرده، توانسته در کنار فوتبال حضور خود را اعلام کند. وی در سال ۲۰۱۲ که تیم ملی اسپانیا قهرمان یورو شد، همراه با بازیکنان تیم کشورش جشن قهرمانی گرفت.


۷ دیلما روسف رییس جمهور برزیل


دیلما روسف رییس جمهور زن برزیل، همانند هموطنانش از دیرباز شیفته فوتبال است. در کشورش که مهد فوتبال جهان بوده به هیچ وجه تعجب برانگیز نخواهد بود که بگوییم وی هر وقت که تیم اتلتیکومینیرو بازی دارد، می نشیند و با دقت بازی اش را تماشا می کند. مینیرو تیمی مطرح در برزیل محسوب می شود که در مسابقات جام کوپالیبرنادورس سال ۲۰۱۴ مقام نخست را کسب کرد.


۸ ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه

معروف ترین و قدرتمندترین چهره سیاسی روسیه کسی جز ولادیمیر پوتین نیست. وی که خود در رشته ورزشی جودو فعالیت کرده، شیفته فوتبال نیز هست. طبیعی است که هوادار تیمی خاص در کشورش نیز باشد.


بر اساس آنچه در رسانه های روسیه تاکنون عنوان شده، پوتین هوادار جدی تیم زنیت سن پترزبورگ است، همان تیمی که در لیگ قهرمانان حریف بایر لورکوزن است. زنیت هم اکنون بهترین تیم روسیه بوده و شانس خوبی برای کسب مقام قهرمانی دارد.


۹ خوان مانوئل سانتوس رییس جمهور کلمبیا


خوان مانوئل سانتوس هم کنون رییس جمهور کشور کلمبیا در آمریکای جنوبی است. وی به عنوان نفر اول سیاسی کشورش شیفته و هوادار تیم ایندپندیت سانته فه است. همان تیمی که یکی از قطب های فوتبال کلمبیا محسوب می شود و شانس زیادی برای کسب عنوان دارد.


۱۰ فرانسوا اولان، رییس جمهور فرانسه


رییس جمهور فرانسه هم یکی از سیاستمداران طرفدار فوتبال است. البته او حامی تیم های معروف کشورش مثل پاری سن ژرمن، المپیک مارسی یا لیون نیست. حتی هوادار تیم های در ردیف نیس، نانسی و لیل هم نیست بلکه شور و اشتیاق فراوانی برای حمایت از تیمی گمنام به اسم ستاره سرخ ۹۳ دارد؛ تیمی پاریسی که البته در لیگ دسته سوم فرانسه حاضر است.


۱۱ ماتئو رنزی نخست وزیر ایتالیا


نخست وزیر ایتالیا را بایستی هوادار جدی تیم فلورانسی فیورنتینا دانست. وی هر وقت که فرصت کرده، در ورزشگاه متعلق به این تیم حضور یافته و به هواداری و حمایت از تیم محبوب خود پرداخته است.


البته این رفتار او در ایتالیا اتفاق غریبی نیست زیرا در این کشور، سیاست و فوتبال ارتباط تنگاتنگی با یکدیگر دارند. بارزترین نمونه اش سیلویو برلوسکونی نخست وزیر پیشین ایتالیا است که سال های بسیار رییس باشگاه معروف آ ث میلان بود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار