اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۷۹۶
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۵:۵۱

مدیر امور مهندسی برق و مکانیک طرح گتوندعلیا گفت: پس از گذشت دو هفته از ورود اولین واحد نیروگاه گتوندعلیا، دومین واحد نیز وارد مدار شد و به شبکه سراسری پیوست.

به گزارش مهر، غلامحسین سمندگانی افزود: پس از راه اندازی اولین واحد نیروگاه گتوندعلیا در روز پنجم خرداد، این واحد تاکنون بیش از 70 هزار مگاوات ساعت انرژی برق آبی تولید کرد و دومین واحد این نیروگاه نیز هیجدهم خرداد وارد شبکه سراسری شد.

مدیر امور مهندسی برق و مکانیک طرح گتوندعلیا به اهمیت برق تولیدی این نیروگاه در زمان پیک مصرف برق در کشور اشاره کرد و گفت: نیروگاه گتوندعلیا در مجموع دارای هشت واحد 250 مگاواتی شامل چهار واحد فاز اول و چهار واحد فاز توسعه است که با ظرفیت دو هزار مگاوات، توان تولید سالیانه چهار هزار و 550 گیگاوات ساعت انرژی برق آبی را دارد.

وی با بیان اینکه تا پایان تابستان هر چهار واحد این نیروگاه با ظرفیت هزار مگاوات وارد مدار خواهد شد، اظهار کرد: نیروگاه گتوندعلیا پس از بهره برداری بیشترین میزان تولید انرژی در میان نیروگاه های برق آبی کشور را داشته و علاوه بر تضمین امنیت شبکه برق کشور، به کنترل فرکانس و پایداری شبکه سراسری کمک شایانی خواهد کرد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار