اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۷۹۹۸
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۰
در دیدار با وزیر امور اقتصادی هلند مطرح شد:
هنک‌کامپ خاطرنشان کرد: حجم فعالیت کشاورزی در ایران بسیار گسترده و بی‌نظیر است و آنچه ما در حال انجام آن در ۵۵۰ هزار هکتار از اراضی جنوب ایران جهت بهره‌وری بیشتر آب هستیم، طرح عظیمی است که اجرای آن در هلند غیرممکن است.

شوشان- در دیدار وزیر امور اقتصادی هلند و معاون وزیر جهاد کشاورزی بر استفاده توأم امکانات کشور ایران در کنار تجربیات کشور هلند تأکید شد.

به گزارش خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)، معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، در دیدار با وزیر امور اقتصادی هلند و هیأت همراهش با اشاره به سه وظیفه اصلی سازمان شامل تحقیقات، آموزش کشاورزان و ترویج کشاورزی در جهت ارتقای کشاورزی کشور گفت: تحقیقات کشاورزی ایران با قدمتی ۱۰۰ ساله دارای ۲۴ مرکز و مؤسسه تحقیقاتی ملی است که در هر استان یک مرکز تحقیقاتی وجود دارد و همچنین با توجه به تنوع اقلیمی در ایران، ۳۱۴ مزرعه تحقیقاتی زیر نظر سازمان در حال فعالیت هستند.

اسکندر زند با بیان اینکه مجموعه تحقیقات کشاورزی ایران مجموعه‌ای توانمند است که سالانه بیش از شش‌هزار طرح تحقیقاتی در آن به سرانجام می‌رسد، یکی از توانمندی‌های سازمان تات را تولید ارقام زراعی و باغی عنوان کرد و افزود: تاکنون توانسته‌ایم حدود ۴۰۰ رقم معرفی کنیم و سالانه نیز ۳۰ رقم جدید توسط محققان مؤسسه‌های مختلف وابسته به سازمان معرفی می‌شوند.

در ادامه این دیدار، وزیر امور اقتصادی هلند با بیان اینکه بی‌شک مدیریت چنین مجموعه بزرگی با این تعداد مراکز و مؤسسه‌های وابسته و محققان و اعضای هیأت علمی کار سخت و طاقت‌فرسا است، گفت: از تفاوت‌های اصلی ایران و هلند این است که کشاورزی ایران با چنین حجم زیادی بیشتر جهت تأمین بازار داخلی گسترده‌اش فعالیت می‌کند، در حالی که تولیدات کشور هلند با توجه به مساحت کم آن و بازار داخلی کوچک برای بازارهای بین‌المللی و صادرات استفاده می‌شود.

هنک‌کامپ با بیان اینکه هلند از صادرکنندگان بزرگ محصولات کشاورزی و دارای بازار بین‌المللی بزرگی بوده که نیازمند تحقیقات بیشتر و توسعه است، خاطرنشان کرد: حجم فعالیت کشاورزی در ایران بسیار گسترده و بی‌نظیر است و آنچه ما در حال انجام آن در ۵۵۰ هزار هکتار از اراضی جنوب ایران جهت بهره‌وری بیشتر آب هستیم، طرح عظیمی است که اجرای آن در هلند غیرممکن است.

وی از ویژگی‌های خاص فعالیت‌های کشاورزی در هلند را تلفیق کارها و مؤسسه‌ها با یکدیگر و اجرای فعالیت‌ها به‌صورت مشترک اعلام کرد و افزود: ما در زمینه تأمین مالی نیز تلفیقی عمل می‌کنیم و اگر ۵۰ درصد هزینه را دولت تأمین کند، ۵۰ درصد مابقی را بخش خصوصی بر عهده می‌گیرد.

هنک‌کامپ با تأکید بر اینکه ایران با کشاورزان توانمند و تولیدات باکیفیت، منطقه حائز اهمیتی از لحاظ کشاورزی در دنیا محسوب می‌شود، ادامه داد: وضعیت اقلیمی و کشاورزی ایران بسیار متنوع است و ما می‌توانیم از یکدیگر بیاموزیم و بی‌شک این همکاری باعث افتخار ما نیز هست.

وی با اظهار خرسندی از تعیین اولویت‌های کاری و فعالیت در زمینه بهره‌وری آب، اصلاح نباتات، مدیریت آفات و بیماری‌ها و تولید گل و گیاه در ایران تصریح کرد: در صورت تأمین هزینه‌های مالی از سوی ایران، می‌توانید فعالیت‌های قابل توجهی را با دانشگاه واخنینگن نیز آغاز کنید.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار