اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۸۰۱۹
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۷
سارا ممبینی

خط ترمز واژه ای است متشکل از خط قرمز و پدال ترمز که به تازگی به فهرست واژه های مورد بررسی کاکو اضافه شده است که از آن ، قبل از رسیدن به خط قرمزها باید استفاده کرد و اگر به موقع به کار گرفته نشود، ترمز به صورت سیستمیک بریده شده و ما به آن سوی خط قرمز پرتاب می شویم. استفاده از این ترمز خاص در تمام مراحل زندگی، نیازی به داشتن گواهینامه های رانندگی اعم از پایه یک و پایه 2 ندارد .این ترمز به دو صورت اتوماتیک و دستی است و به انواع زیر تقسیم بندی می شود:
خط ترمز زناشویی: کارشناسان ترمزی خاطر نشان می کنند که خط ترمزهای زناشویی به دلیل شرایط و روابط خاص، انعطاف بالایی نسبت به بقیه ی خطوط ترمزی دارد .به صورتی که بنا بر پاره ای مسائل و مصالح می توانند به چپ ، راست ، بالا و پایین متمایل شود و در همه حال ، سبب توقف فرد، شی و یا وسیله ی مورد نظر می شود. البته میزان و درجه ی این انعطاف پذیری به دنده ی افراد وابسته است . دنده ی مورد نظر نیز به دو زیر گروه چپ و راست تقسیم بندی می شود ولازم است زوجین به محض احتمال ورود به خط قرمزهای طرف مقابل ،از این نوع ترمز استفاده کنند تا از عواقب احتمالی پرتاب به آن سوی خط قرمز مصون باقی بمانند.
خط ترمز آموزشی- فرهنگی: صاحب نظران ترمزی با اظهار اینکه حوزه ی آموزش و فرهنگ بسیار در هم تنیده است ،اظهار می دارند که خط ترمزهای آموزشی کاملا فرهنگی و خط ترمز های فرهنگی کاملا آموزشی است . به صورتی که عدول از مقوله ی فرهنگ ،خط ترمز آموزش و خروج از مقوله ی آموزش ،خط ترمز فرهنگ به شمار می آید.وقبل ازاین خروج و عدول، باید ترمز را کشید، و با علم به این موضوع ، بر تصورات همه ی کسانی که فکر می کنند فرآیند آموزش را می توان با نمره و مقوله ی فرهنگ را می توان با چهره سنجید باید خط بطلان کشید.
خط ترمز فرهنگی – ارشادی: ترمزی نویسان اهل فن عقیده دارند ارشاد کردن نیز باید با فرهنگ ترمزی صورت بگیرد و شخص مرشد با استفاده از این فرهنگ می تواند تاثیر گذاری بیشتری را بر شنونده اعمال کند ، مبالغه ، مسامحه ، اسراف در بیان ، اطاله در کلام ، کبر و ریا هر کدام به نوعی خط ترمزی برای جلوگیری از ورود به خط قرمزهایی است که سبب کج فهمی بیان ارشاد کننده می شود و باید قبل رسیدن به این مخاطرات متوقف شد.
خط ترمز ریزگردی– انتخاباتی: خبرنگار ترمزی کاکو در گفتگو با تحلیل گران سیاسی گزارش می دهد که این صاحبنظران دغدغه ی زیادی نسبت به سوءاستفاده های سیاسی از ریزگردهای سرگردان خوزستانی دارند و با نزدیک شدن به انتخابات این نگرانی ها بیشتر می شود . از این رو در حال طراحی خط ترمز جدید ی باعنوان ریزگردی -انتخاباتی هستند که ریزگردهای استانی را تا زمان اعلام نتایج هر دو انتخابات، در پشت این خط متوقف سازند .ولی کارشناسان محیط زیستی ضمن بیهوده خواندن تلاش های این سیاستمداران اظهار می دارند که این ریزگردها به دلیل منازعات ، مناقشات و تحریکات سیاسی قدرت پراکندگی بالا و انرژی اکتیواسیون پایینی پیدا کرده اند، از این رو مهار ناپذیر شده اند. 
البته تحلیل گران ترمزی چند زیر شاخه دیگر هم برای این واژه در نظر گرفته اند که از جمله می توان به خط ترمز های ارشادی -تربیتی ، تربیتی- انتظامی ، انتظامی –هوایی ، هوایی -زمینی ، زمینی – محیط زیستی ، محیط زیستی – زیر زمینی ، زیرزمینی– اقتصادی ، اقتصادی - تعاونی و خط ترمز برند ترمزی اشاره کرد که در شماره های بعدی کاکو به آنها پرداخته می شود . با این توضیح که خط ترمزهای زیر زمینی – اقتصادی از مباحثی است که ممکن است در چالش های اقتصادی آینده مورد بحث و بررسی اقتصاد دانان نیز قرار بگیرد.

 منتشر شده در شماره چهارم طنز و کاریکاتور کاکو

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار