اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۸۰۴۶
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۷
استاندار خوزستان:
مقتدایی با تاکید بر تمرکز ارتباطات علمی گفت: شکاف بین دانشگاه های استان محسوس است و در دانشگاه ها باید تشکلی به وجود آید تا دانشگاه های متعدد هم افزایی داشته باشند.
 استاندار خوزستان گفت: دانشگاه ها باید از دانشجویان و دانش آموختگان خود صیانت کنند و متعهد به اشتغال آنها باشند.

به گزارش ایرنا عبدالحسن مقتدایی پنجشنبه در نشست با رئیسان دانشگاه ها، اعضای شورای علمی بنیاد ملی نخبگان خوزستان و پارک علم و فناوری استان، که با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در سالن جلسات دانشگاه شهید چمران اهواز تشکیل شد، حضور معاون رئیس جمهوری در خوزستان را بیانگر قابلیت های این استان در کشاورزی، نفت و فولاد دانست و افزود: دانشگاه ها باید متولی خروجی ها و دانش آموختگان خود باشند.

وی با بیان اینکه ایجاد اشتغال نباید با تکیه بر مشاغل دولتی باشد اظهار کرد: شرکت های دانش بنیان می توانند برای دانش آموختگان دانشگاه ها اشتغال ایجاد کنند.

مقتدایی اضافه کرد: این خروجی ها باید محل رقابت دانشگاه ها شود و دانشگاه ها باید برنامه ریزی کنند در آینده چه بخشی از تولید و صنعت را می توانند بر عهده بگیرند.

*اختلاف مراکز علمی مشکل ساز می شود

استاندار خوزستان همچنین با تاکید بر تمرکز ارتباطات علمی گفت: شکاف بین دانشگاه های استان محسوس است و در دانشگاه ها باید تشکلی به وجود آید تا دانشگاه های متعدد هم افزایی داشته باشند.

وی افزود: جدایی صنعت و دانشگاه یک مساله است و از سوی دیگر جدایی بین مراکز علمی نیز وجود دارد.

مقتدایی تصریح کرد: اختلاف نظر بین مراکز علمی می تواند آفتی باشد که اگر به آن نپردازیم مشکل ساز می شود.

نماینده عالی دولت در استان خوزستان با بیان اینکه مراکز علمی مدعی باید ارزیابی شوند اظهار کرد: بر اساس نگاهی که در مرکز وجود داشت، مطالعات سد گتوند به دانشگاه تهران واگذار شود که شاید به دلیل محوری تر شدن مطالعات این تصمیم اتخاذ شده است.

مقتدایی با اشاره به دستورالعمل استانداری مبنی بر واگذاری امور خدماتی به شرکت های خوزستانی تاکید کرد: هیچ کاری در زمینه فنی و پیمانکاری (که توان آن در استان باشد) به خارج از استان سپرده نمی شود و همین قراردادهای هدایت شده باعث شد اعتبارات ارزش افزوده استان ظرف یک سال 900 میلیارد ریال فزایش یابد.

وی خواستار تشکیل یک مجموعه علمی برای تقسیم کارهای پژوهشی بین مراکز علمی و توانمند استان شد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری صبح پنجشنبه وارد اهواز شد و از دو شرکت دانش بنیان در شهرک های صنعتی شماره 3 و 4 اهواز بازدید کرد.

شرکت در بیست و دومین نشست سراسری روسای بنیادهای نخبگان استانی و نشست با هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اهواز از دیگر برنامه های وی در استان است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار