اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۸۰۵۸
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۹
معاون استاندار:
عالمی نیسی اضافه کرد: استاندار خوزستان با استفاده از امکانات استان، منابع قابل توجهی برای توسعه زیرساخت های استان هزینه کردند.
معاون پشتیبانی استاندار خوزستان گفت: خوزستان از نظر ثبت شرکت های دانش بنیان در ردیف هشت استان نخست کشور قراردارد.

جمال عالمی نیسی چهارشنبه در بیست و دومین نشست روسای بنیادهای نخبگان استانی در هتل نیشکر اهواز اظهار کرد: باید تلاش کنیم تا وضعیت استان از نظر فناوری و شرکتهای دانش بنیان به جایگاه بالاتری برسد.

وی افزود: پارک علم و فناوری خوزستان جزء 10 پارک نخست کشور است که با وجود امید بخشی اما برای رسیدن به وضعیت مطلوب تر جای کار دارد.

عالمی نیسی ابراز امیدواری کرد: این استان با حمایت های معاون علمی، فناوری رئیس جمهوری به جایگاه واقعی و مطلوب خود دست یابد.

معاون پشتیبانی استاندار خوزستان با اشاره به وجود ظرفیت های مهم در استان و سهم کم از اقتصاد کشور گفت: بر اساس برآوردها با توجه به میزان اعتبارات برای رساندن استان به یک سطح از رفاهیات و امکانات عمومی، رسیدن به میانگین کشوری 30 سال به طول می انجامد.

عالمی نیسی اضافه کرد: استاندار خوزستان با استفاده از امکانات استان، منابع قابل توجهی برای توسعه زیرساخت های استان هزینه کردند.

معاون پشتیبانی استاندار خوزستان ادامه داد: خوزستان 14.6 درصد تولید ناخالص داخلی را به خود اختصاص داده و 6.3 درصد جمعیت کشور را دارد.

رئیس بنیاد نخبگان خوزستان نیز اظهار کرد: در مقوله آموزش عالی و دستگاههای اجرایی، تفاهم نامه هایی با دانشگاه شهید چمران، علوم پزشکی، دانشگاه صنعت نفت، شرکت شهرکهای صنعتی و دانشگاه علمی کاربردی امضا شده است.

دکتر علیرضا زراسوندی افزود: اجرای طرح شهاب، تشکیل شورای علمی ، پایش و توانمندسازی نخبگان، تشکیل کارگروههای تخصصی صنعت آب وبرق و شهرکهای صنعتی برای امسال و دو کارگروه نیشکر و حفاری نیز برای سال آینده و اعطای جایزه های تحصیلی از جمله فعالیتهای این بنیاد است.

طرح ملی شهاب پارسال توسط ناحیه دو آموزش و پرورش اهواز برای پایه چهارم ابتدایی اجرا شد و امسال ناحیه چهار و مقطع پنجم ابتدایی نیز اضافه شده است که معلمان و مجریان آموزش دیده، برای شناسایی و هدایت استعدادهای برتر اقدام می کنند.

وی از جمله فعالیتهای فرهنگی به طرح خیرین نخبه پرور، برگزاری اردوهای جهادی، استفاده از ظرفیت روحانیان و بازدیدهای علمی و صنعتی با حمایت دستگاههای اجرایی اشاره کرد.

بیست و دومین نشست روسای بنیادهای نخبگان استانی چهارم و پنجم آذر، در هتل نیشکر اهواز با حضور جمعی از مسئولان بنیاد ملی نخبگان و روسای بنیادهای نخبگان کشور به منظور بررسی برنامه های سال 1395 در حال برگزاری است.

سورنا ستاری، معاون علمی، فناوری رئیس جمهوری فردا به منظور تصویب برنامه های جدید بنیاد در سال 1395 در این نشست حضور می یابد.

منبع: ايرنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار