اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۸۱۱۳
تعداد نظرات: ۱۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۰
نشست خبری شهردار کوت عبدالله:
عبیاوی اظهار کرد: با پشتیبانی استاندار خوزستان در جلسه شرح پروژه‌های کوت عبدالله، توانستیم ایستگاه قایقرانی را با اعتبارات استانداری برای مردم کوت عبدالله به ارمغان آوریم که این امر نشان از اهمیت خاص استاندار به مناطق حاشیه‌ای دارد.
شهردار كوت عبدالله گفت: پای تمامی وعده هایی که در اولین جلسه با شورای شهر داده بوده‌ام، ایستاده‌ام و پروژه‌هایی که تعهد دادم را به مرحله اجرا رساندم.

محمد عبياوی در نشست خبری اظهار کرد: احداث شبکه آب خام کوت عبدالله که یکی از معضلات این شهر به شمار می‌آمد و نارضایتی مردم را در پی داشت از جمله اقدامات این سازمان است که باعث ایجاد رضایتمندی در بین مردم شده است.

عبیاوی عنوان کرد: در دو سال اخیر، در فضای ناحیه یک کوت عبدالله با اجرای شبکه‌های فرعی آب خام، دیگر از آب شرب برای آبیاری استفاده نمی‌شود.

وی افزود: احداث شبکه آب خام ناحیه دو هم از ورودی منطقه تا میدان منتهی به اتوبان آبادان، با اعتباری حدود ۱۳ میلیارد آغاز شد. با احداث این خط تا سال آینده، هیچ‌کدام از فضاهای سبز شهر کوت عبدالله با آب شرب، آبیاری نمی‌شود و تنها شهری خواهیم بود که از این حیث به مردم خدمت‌رسانی بی‌نقصی انجام داده‌ایم.

شهردار کوت عبدالله، افزایش فضای سبز را یک ضرورت دانست و بیان کرد: برنامه مدونی برای افزایش فضای سبز داریم و بر این امر واقف هستیم که از ضروریات یک شهر خوب، داشتن فضای سبز کافی است.

وی با اشاره به اقدامات شهرداری برای افزایش سرانه فضای سبز در شهر کوت عبدالله عنوان کرد: دو پارک در خیابان فشارقوی (خزامی قدیم) طراحی کردیم. همچنین پارکی در فاز دو نیز در دست احداث داریم.

عبیاوی افزود: در مدیریت شهرداری کوت عبدالله سعی شده با استفاده از تجربه مدیریت‌های سابق در شهرستان اهواز برای خدمت در کوت عبدالله استفاده کنیم. باوجود اهمیت پروژه‌های زیباسازی مثل نصب المان‌ها و مجسمه‌ها در سطح شهر برای شهر جدید التاسیسی مثل کوت عبدالله، باید به سراغ پروژه‌های زیرساختی برویم.

وی گفت: تکمیل جاده ساحلی کوت عبدالله از سال ۸۳ نیمه‌کاره رها شده بود که تکمیل این جاده را آغاز کردیم.

شهردار کوت عبدالله با اشاره به هزینه‌های متحمل شده برای تکمیل جاده ساحلی عنوان کرد: بابت تملک زمین‌هایی که در طرح جاده ساحلی بودند، هزینه‌هایی به شهرداری تحمیل شد که در کل بیش از ۱۴۰ میلیارد تومان برای تکمیل این پروژه مهم برآورد کردیم.

عبیاوی اظهار کرد: با پشتیبانی استاندار خوزستان و معاونین وی در جلسه شرح پروژه‌های کوت عبدالله، توانستیم ایستگاه قایقرانی را با اعتبارات استانداری برای مردم کوت عبدالله به ارمغان آوریم که این امر نشان از اهمیت خاص استاندار به مناطق حاشیه‌ای دارد.

وی بیان کرد: با بازدید معاون وزیر کشور از خیابان درویشیه و مشاهده وضعیت دست‌فروشان این خیابان، بر کلنگ زنی و اجرای پروژه احداث بازارچه این منطقه تأکید شد.

شهردار کوت عبدالله ادامه داد: با توجه به تردد بیش‌ازحد ماشین‌های سنگین در اتوبان اصلی کوت عبدالله، اخیراً با مذاکره با بخش خصوصی قرار است چهار پل عابر پیاده دیگر در کوت عبدالله احداث شود.

عبیاوی افزود: باید فرهنگ‌سازی برای استفاده از پل‌های عابر پیاده در بین مردم نهادینه شود تا کمتر شاهد سوانح دل‌خراش رانندگی در سطح باشیم.


وی در رابطه با اختلافات درون شورای شهر گفت: اختلاف‌نظر شهرداری و شورای شهر امری طبیعی است. همیشه تضاد افکار، تکاپو و عمل را افزایش می‌دهد. پروژه‌های زیادی را اجرا کردیم که با مقایسه با شهرهای بزرگ می‌توان به فعالیت مدیریت در این شهر پی برد.

عبیاوی در خصوص عدم سکونت شهردار در کوت عبدالله نیز گفت: با توجه به نزدیکی محل سکونتم به شهرداری و اینکه کوت عبدالله زمانی یکی از مناطق شهر اهواز بوده، دامن زدن به این موضوع صرفاً یک نوع بهانه‌گیری بی‌مورد از سوی برخی افراد است.

شهردار کوت عبدالله گفت: بدون شک هر فعالیتی که در شهر کوت عبدالله و توسط شهرداری صورت گرفته برگرفته از تفکرات شورای شهر بوده و این عزیزان پروژه ها را در صحن شورا تصویب و من به عنوان شهردار مجری پروژه بوده ام، اما بدون شک اگر حمایت های استاندار و معاون عمرانی و مدیر امور شهری استانداری خوزستان نبود بی شک نمی توانستیم حتی یک پروژه را با توجه به وضعیت درامدی شهرداری کوت عبدالله در این شهر به نتیجه و یا به مرحله اجرا برسانیم.

وی ادامه داد: وقتی تاکید استاندار بر ساماندهی و توجه به مناطق حاشیه شهر بسیار بالاست و اهمیت خاصی بر این مناطق وجود دارد بدون شک ما هم دلگرم به ادامه کار خواهیم شد و همین که ایستگاه قایقرانی را که 300 متر سپرکوبی و شمع کوبی با اعتباری بالغ بر 8 میلیارد تومان نیاز را استانداری به ما پرداخت می کند بسیار قابل توجه است.

شهردار کوت عبدالله بیان داشت: یکی از مشکلات شهر کوت عبدالله وجود دستفروشان  در خیابان درویشیه بود که وضعیت بسیار ناهنجاری را ایجاد کرده است و برای رهایی از این وضعیت معاون عمرانی وزیر کشور را به این منطقه بردیم و بسیار از وضعیت موجود ابراز تعجب کرد و به همین دلیل یک بازارچه با 180 غرفه در حال ساخت است و فکر می کنم تا چند روز آینده آماده تحویل و بهره برداری شود و امیدواریم تا قبل از بهمن ماه بتوانیم این بازارچه را تحویل دستفروشان بدهیم تا وضعیت خیابان درویشیه از مشکل کنونی مرتفع شود.

عبیاوی تصریح کرد: قطعا یکی از اهداف ما در راستای احداث بازارچه رفع مشکل دستفروشی در کنار جوی های روباز فاضلاب است و دوم اینکه غرفه ها را در اختیار قشر ضعیف برای کسب درآمد قرار میدهیم.
وی گفت: یکی از مشکلات ما در کوت عبدالله این است که تنها یک جاده دسترسی در شهر وجود دارد و خودروهای سنگین از این خیابان عبور می کنند و باعث بروز مشکلاتی برای شهروندان شده است و به همین دلیل طی مذاکراتی که با بخش خصوصی انجام دادیم قرار شده است 4 پل عابر پیاده تاسیس و از طریق تبلیغات روی پل هزینه های خود را دربیاورد.

شهردار کوت عبدالله گفت: هیچ کدامیک از پل ها مکانیزه نیستند، زیرا در حال حاضر هزینه ساخت هر پل غیر مکانیزه نزدیک به 600 تا 900 میلیون تومان است و مکانیزه آن نزدیک به 2 میلیارد تومان می شود و هزینه نگهداری آن بسیار بالاست، از این رو ساخت پل مکانیزه به هیچ عنوان به صرف اقتصادی نیست.

عبیاوی بیان داشت: یکی از علل عقب ماندگی شهر کوت عبدالله عدم سرمایه گذاری بخش خصوصی است و این مشکل بدلیل عدم وجود فضای مناسب برای سرمایه گذاری در شهرداری است و طبیعتا با ادامه این روند مشکل حل نخواهد شد و پیشرفتی حاصل نمی شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر شهرداری تبریز به قدرت در زمینه جذب سرمایه گذار بخش خصوصی فعالیت دارد و توانسته به عدم دیافت حق پروانه و اختصاص زمین با قیمت های بسیار پایین گوی رقابت را از شهرداری های همچون اصفهان و مشهد برباید و همین موضوع باعث شده کسی به کوت عبدالله برای سرمایه گذاری مراجعه نکند، همچنین اینکه اعتبارات دولتی که به شهرداری اختصاص می یابد بسیار کم و ناچیز است و نمی توانیم به نتیجه برسیم.

شهردار کوت عبدالله در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: یکی از بزرگترین مشکلات و معضلات شهر کوت عبدالله، معضل فاضلاب است، در حال حاضر کوت عبدالله با جمعیت 150 هزار نفری بدون حتی یک متر شبکه فاضلاب می باشد که در هر قسمتی از شهر نگاه می کنیم مشکل و فاجعه زیست محیطی در حال شکل گرفتن است و 289 کیلومتر جوی روباز در شهر وجود دارد که این معضل می تواند باعث بیماری های مثل التور و وبا شود.

عبیاوی تصریح کرد: در سال 68 شرکت آب و فاضلاب با هدف رساندن آب شرب مناسب به مردم و دفع فاضلاب خانگی ایجاد شد ولی اکنون در کوت عبدالله تنها آب شرب به دست مردم می رسد و شهرداری متاسفانه بدلیل رها شدن فاضلاب در خیابان ها همیشه با تخریب آسفالت مواجه می باشد و سالانه خسارت فراوانی به بدنه شهرداری وارد می شود و در انتهای اغلب شهرک های ما فاضلاب وضعیت مرداب گونه ای را به وجود اورده است و مشکلات زیادی را به کوت عبدالله وارد کرده است.

وی گفت: در حال حاضر فکر می کنم برای ساماندهی شبکه فاضلاب در اهواز نیاز به اعتبار 200 میلیارد تومانی می باشد و انتظار می رود با توجه به مشکل بزرگی که خوزستان و اهواز با آن دسته و پنجه نرم می کند مسئولین به فکر باشند، زیرا در اغلب ملاقات های مردمی چیزی جز ابراز نگرانی از فاضلاب آزرده خاطرمان نمی کند، البته ما جلسات مختلفی را با مدیرآبفا کشور داشته ایم و 200 فرم عکس را از نقاط بحرانی شهر نشان وی داده ایم و حتی وزیر نیرو و وزیر کشور قول های مساعدی برای رفع این بحران داده اند ولی هنوز اتفاقی نیفتاده است.

شهردار کوت عبدالله در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به اختلاف نظرها فی مابین شورا و شهرداری گفت: متاسفانه ما انسانهایی هستیم که بیشتر به حاشیه ها اهمیت می دهیم و اگر بارها نکات مثبت را ببینیم حرفی از آنها نمی زنیم و بیشتر بدنبال مسائل منفی هستیم، اما در رابطه با مسئله شورا باید بگویم که اختلاف نظر از لازمه های کار برای تکاپو است و نشان می دهد که بیکار ننشسته ایم، اما این را هم قبول داریم در زمینه روابط عمومی ضعف هایی داریم و بیشتر سعی در کار کردن داریم تا تبلیغات،  این در حالی است که با در دست داشتن اجرای 76 پروژه یکی از برترین شهرداری های استان بوده ایم و توانسته ایم درجه خود را از 3 به سمتی ببریم که به درجه 7 نزدیک شویم.

وی گفت: خدا را شاکرم که وجدانم بابت کاری که انجام داده ام راحت است و هر پولی را که در شهرداری امده است صرف 5 طرحی که به شورا قول داده بودم کردم و در زمینه جاده ساحلی، پارک ساحلی، شبکه آب خام، بازارچه و مسیر پل ششم کردم و جا دارد از شورا و آقای مقتدایی استاندار محترم تقدیر و تشکر نمایم.

عبیاوی بیان داشت: تا قبل از سال 93 و در سال 91 و 92 کل پروژه های عمرانی انجام شده در کوت عبدالله توسط شهرداری اهواز 600 میلیون تومان بوده ولی تنها در ظرف 2 سال 30 میلیارد تومان پول به کوت عبدالله آورده ایم، این در حالی است که هزینه ماهیانه شهرداری حدود 2 میلیارد تومان است و درآمد ماهیانه ما کمتر از 500 میلیون تومان میباشد.

شهردار کوت عبدالله گفت: در حال حاضر 100 نفر به صورت رسمی و 650 نفر در خدمات شهری مشغول کار هستند و 30 نفر نیروی لیسانس و فوق لیسانس استخدام که تا کنون 12 نفر جذب شده اند.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به فعالیت های شهرداری برای استقبال از زائرین امام حسین (ع) گفت: در حال حاضر خیمه های زیادی در کوت عبدالله توسط شهرداری و یا به صورت خودجوش توسط مردم بنا و استقبال خوبی از زائرین اباعبدالله الحسین در آنها صورت می گیرد و در مرز چزابه هم روزانه 500 غذا با همت بخش خصوصی توزیع می شود و در مراسمات مذهبی یک سر و گردن از مابقی جلوتر هستیم و خوشبختانه افراد زیادی در کوت عبدالله وجود دارد اعم از روحانیون و واحدهای بسیج که بسیار در این زمینه فعال هستند.

عبیاوی تصریح کرد: در زمینه زیباسازی فعالیت های خوبی صورت گرفته که در بحث گل کاری و فرم دهی به درختان صورت گرفته است، همچنین در زمینه ساخت ساختمان اداری شهرداری هم امیدواریم بتوانیم در بهمن ماه کلنگ آنرا به زمین بزنیم و خوشبختانه طراحی این ساختمان اماده است، زیرا ساختمان کنونی در شان شهرداری و مردم کوت عبدالله نیست.

شهردار کوت عبدالله در پایان گفت: جا دارد در پایان از اعضای شورای شهر و همه عزیزانی که ما را در زمینه پیشبرد اهدافمان که جزءرضایت شهروندان نیست تقدیر کنم و انشاء الله توانسته باشیم در این زمینه خوب گام برداشته باشیم.

comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱۱
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۷
comment
0
0
comment احسنت
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۸
comment
0
0
comment احسنت خدا قوت شهردار مقتدر كوت عبدالله
از طرف جاسم ا...ي
comment
ناصری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۸
comment
0
0
comment شورای شهر کوت عبدالله انسانهای شریفی هستند که مطمنا اختلاف سلیقه آنها با شهردار از روی نیت خیر است ای کاش اکنون که فرصت خدمت برای آنها ایجاد شده دست در دست هم و شهردار کوت عبدالله را برای فرزندان خود آباد کنند
comment
ناصری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۸
comment
0
0
comment شورای شهر کوت عبدالله انسانهای شریفی هستند که مطمنا اختلاف سلیقه آنها با شهردار از روی نیت خیر است ای کاش اکنون که فرصت خدمت برای آنها ایجاد شده دست در دست هم و شهردار کوت عبدالله را برای فرزندان خود آباد کنند
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۸
comment
0
0
comment اقدامات شهردارخیرخواهانه است اعضای شورا اگردرپی خدمت هستندباایشان همکاری نمایندتاکنون حتی سه ماه ارامش حکمفرانبوده اگردرپی اجرای پروزه ها هستیم باحضورفرمانداروامام جمعه وشهرداروشورا پروزه ها صورتجلسه وشش ماه فرصت اقدام داده شودوارامش بوجوداید وگرنه باتنش هیچ مشکلی حل نمیگردد البته اگر اقای اژدری خواهان آرامش باشند
comment
شهروند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۸
comment
0
0
comment باسلام شهردار محترم کارهایی که استانداری داره تو کوت عبدالله انجام میده رو هم بحساب کارهای انجام شده خودش گذاشته مشابه همین پروژه هم استانداری داره تو اهواز کار میکنه نیاز هست یه سری به اسناد و هزینه ها و پولهایی که شهردار ان قبلی به اونجا تزریق کردن هم بزنی فکر نکنی خودت تنها اونجا کار کردی این پروژه هایی که گفتی به بهره برداری رسیدن کجاهستن اگه امکانش هست نام ببر مبلغ قردادها و زمان شروع و پایان پروژه ها رو هم اعلام کن . تا ماه گذشته که ما دنبال میکردیم امام جمعه محترم کوت عبدالله بعلت تعطیلی پروژه های عمرانی کوت عبدالله یکبار تذکر داده بود. ویکبار هم بسیار ناراحت و نگران بود از وضعیت پروژه های عمرانی شهرداری و گفته بودن که هر پروژه هایی که در این مدت دوسال کلنگ افتتاحیه آن به زمین زده شد فقط یک پروژه افتتاح شده است . خوب آقای شهردار نیاز هست کمی آهسته تر قدم برداری که همه پروژه اگه افتتاح بشه و اون چیزای که شما گفته اید که کوت عبدالله گلستان میشه. پلهای عابر پیاده که هم که الان صحبت شون رو میکنی مردم فکر میکنن که الان دارن به بهره برداری میرسن . فقط تو این مدت دو سال مبلغ قرارداد پیمانکار خدمات شهری شما خوب رشد داشته دو سه برابر شده با همون حجم کار قبلی .
comment
شهروند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۸
comment
0
0
comment باسلام پایگاه خبری شوشان لطفا پیامهای ما رو بزارید ببینیم واقعا یکطرفه به قضیه نگاه نمیکنید.
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۸
comment
0
0
comment حق با شورا است
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۵:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۹
comment
0
0
comment درود بر شهردار سختكوش
ولي پل ها بنظر اجرايي نشه چون سرمايه گزاري توي كوت عبدالله به صرفه نيست
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۹
comment
0
0
comment اصلا به کوت عبدالله نمیشه گفت شهر، مثل دهات می مونه، بیچاره ها اصلا امکانات شهری و زندگی ندارند، وقتی آبادان میریم از کنار این منطقه میگذریم فقر و کمبود امکانات را در این منطقه احساس میکنیم
اصلا آدم احساس افسردگی بهش دست میده، مردمان فقیری هستن یه کمی رسیدگی کنید امکانات تفریحی بهداشتی در اختیار مردمش بگذارید .
comment
شهروند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۹
comment
0
0
comment سلام لطفاپیام قبلی رو بزارید عزیزان بخونن.بایگانی نفرمایید.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار