اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۸۱۲۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۰
ایسنا نوشت:
عضو هیات رییسه انجمن هنرهایی تجسمی خوزستان گفت: نمایشگاه هنرهای تجسمی "سنگ، کاغذ، قیچی" با استقبال بی‌سابقه مردم و هنرمندان روبه‌رو شد.

سیدجلال‌ خراسانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ـ منطقه خوزستان ـ اظهار کرد: نمایشگاه هنرهای تجسمی خوزستان به نام "سنگ، کاغذ، قیچی" قرار است به نمایشگاه سالانه هنرمندان تجسمی خوزستان تبدیل شود. البته قرار بود امسال فراخوان آن را بدهیم اما به دلایلی این اتفاق نیفتاد.

وی گفت: در این نمایشگاه تلاش ما بر این بود تا هنرمندان شاخص استان در رشته‌های گرافیک، عکاسی، نقاشی و کاریکاتور شناسایی شوند و از آن‌ها برای ارایه آثارشان دعوت به عمل آمد.

 عضو هیات رییسه انجمن هنرهای تجسمی خوزستان با اشاره به سطح کیفی نمایشگاه توضیح داد: هنرمندان شاخصی در این نمایشگاه حضور دارند و سطح کیفی آثارشان بسیار بالا است. البته این نظر شخصی بنده نیست بلکه بازدیدکننده‌های حرفه‌ای که از این نمایشگاه دیدن کردند از آن با عنوان نمایشگاه با کیفیت یاد کردند.

او همچنین درباره وضعیت فضای نمایشگاه گفت: اگر فضای نمایشگاهی ما بزرگتر بود می‌توانستیم از هنرمندان بیشتری دعوت به عمل آوریم. فضای نمایشگاه اجازه نداد تا مانور بیشتری در نمایشگاه بدهیم. برای همین مجبور شدیم در انتخاب افراد گزینش به کار ببریم.

خراسانی در پاسخ به این که چه دلایلی موجب شد تا برای سالانه بودن نمایشگاه امسال فراخوان ندهند اظهار کرد: متاسفانه ما به عنوان انجمن هنرهای تجسمی استان مکانی نداریم تا بتوانیم نمایشگاه حرفه‌ای برگزار کنیم. هر چند که مکان‌های مختلفی را مد نظر داشتیم و رایزنی‌های زیادی نیز برای آن‌ها انجام شد اما به نتیجه نرسیدیم. برای همین به دنبال بخش خصوصی رفتیم و در نهایت قرار شد نمایشگاه را در کشتی سوزیانا برگزار کنیم.

وی با اشاره به فضای کشتی برای برپایی نمایشگاه گفت: شیوه ترتیب آثار در کشتی و طراحی داخلی کشتی توسط معماران انجام شد چراکه فضای آن در ابتدا فضایی حرفه‌ای برای برگزاری نمایشگاه نبود اما بعد از طراحی فضا، کشتی برای نمایشگاه آماده شد.

عضو هیات رییسه انجمن هنرهای تجسمی خوزستان در پاسخ به این که چرا در موزه هنرهای معاصر اهواز این نمایشگاه برگزار نشد تصریح کرد: با توجه به شرایطی که در موزه وجود دارد و آن طور که پیدا است هنرمندان زیادی برای برگزاری نمایشگاه به موزه مراجعه کرده‌اند اما ظاهرا قرار است هزینه‌هایی از هنرمندان بابت برگزاری نمایشگاه در موزه گرفته شود. ما به عنوان انجمن هنرهای تجسمی مخالف این مساله هستیم که از هنرمندان استان خوزستان هزینه‌ای برای برپای نمایشگاه اخذ شود چراکه باید از سوی مسوولان و متولیان فرهنگی ترتیبی اتخاذ شود تا هنرمندان بتوانند با فراغ بال بیشتری مراجعه کنند. در حال حاضر تنها عاملی که موجب شد تا نمایشگاه را در موزه برگزار نکنیم هزینه‌هایی بود که می‌بایست متحمل شویم.

او ادامه داد: این نمایشگاه توسط بخش خصصوی و به صورت کاملا رایگان برگزار شد و کوچکترین هزینه‌ای توسط هنرمندان پرداخت نشد و این موضوع نشان می‌دهد که بخش خصوصی تمایل به همکاری با هنرمندان را دارد و بحث فرهنگ و هنر برای آن‌ها از اهمیت برخوردار است. البته در برگزاری این نمایشگاه شهرداری و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز کمک کردند اما بخش مالی آن کاملا بر عهده حامی مالی نمایشگاه بود.

خراسانی با اشاره به این که برخی مسوولان معتقدند به دلایل متعدد حامیان مالی کمتر به سراغ هنرهای تجسمی می‌آیند بیان کرد: به نظر من این گونه نیست و این نمایشگاه نشان داد که بخش خصوصی حامی پیشرفت هنر استان است.

همچنین او با اشاره به میزان استقبال مردم از نمایشگاه خاطرنشان کرد: با توجه به این که برای اولین بار نمایشگاهی در استان به این صورت برگزار می‌شود استقبال بی‌سابقه بود. به عقیده من باید روی شیوه‌های برگزاری نمایشگاه تجدید نظر کنیم. شیوه‌های سنتی برگزاری نمایشگاه در حال حاضر جوابگو نیستند و استقبال از نمایشگاه منوط به این است که برنامه‌ریزی مدون، ساختاری و بلند مدت داشته باشیم و به این اکتفا نکنیم که صرفا نمایشگاهی را برگزار کنیم.

او ادامه داد: حضور مردم در این نمایشگاه ثابت کرد که آن‌ها علاقه‌مند به هنرهای تجسمی هستند و این هنر نیز فوق‌العاده برای آن‌ها لذت‌بخش است. ما نیازمند این هستیم که بخش هنرهای تجسمی فرهنگ دیداری مردم را بالا ببریم و نشان دهیم که آثار تجسمی فقط مرتبط با هنرمندان کلاسیک و قدیمی نیست بلکه هنرمندان جدیدی در این عرصه ظاهر شده‌ آثار جدیدی را خلق کرده‌اند و هنرهای جدید پیدا شده است. نیاز است مردم با آن‌ها آشنایی پیدا کنند و آن‌ها را در زندگی روزمره خودشان به کار گیرند. از لحاظ ساختار ذهنی، روانشناسی عمومی و آرامش ذهنی نیاز است مردم با شیوه‌های جدید هنر آشنایی یابند.

عضو هیات رییسه انجمن هنرهای تجسمی خوزستان همچنین با اشاره به ورک‌شاپ‌هایی که در طول برپایی نمایشگاه برگزار می‌شود اظهار کرد: ورک‌شاپ‌هایی در حوزه تصویرسازی دیجیتال، نقاشی و عکاسی در نمایشگاه برگزار می‌شود که از سوی مردم و هنرمندان مورد استقبال واقع شده است.

نمایشگاه هنرهای تجسمی "سنگ، کاغذ، قیچی" از سوم آذر 94 به مدت یک هفته  در کشتی سوزیانا در حال برگزاری است. در این نمایشگاه بیش از 90 هنرمند آثار خود را در زمینه‌های گرافیک، کاریکاتور، نقاشی و عکاسی به نمایش درآورده‌اند.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۲
comment
comment
دادرس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۹
comment
0
0
comment اينجور فكر نكن مردم مي خواستند داخل اين كشتي تفريحي را ببينند آن هم كم هزينه نه با يك شام گران
comment
ناشناس
|
-
|
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۹
comment
0
0
comment اتفاقا اونجا که بود عالی بود چون فضای جدید و باحای داشت .
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار