اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۸۱۹۹
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۴
اولین کاپیتان فولاد خوزستان
تعویض های علی حنطه و استرسی که این مربی به بازیکنان استقلال وارد کرد، به این تیم ضربه زد.
سیاوش بختیاری‌زاده اولین کاپیتان فولاد خوزستان در دربی سرخابی اهواز بین تیم های فولاد و استقلال اهواز بوده است. وی که در ابتدای این فصل هدایت استقلال اهواز را عهده دار بوده، اعتقاد دارد که این تیم به دلیل اشتباهات علی حنطه به فولاد باخته است. بختیاری‌زاده همچنین به این نکته اشاره می‌کند که شکست دادن استقلال اهواز نباید باعث فریب فولاد شود، چرا که نقاط ضعف فولاد برطرف نشده است.

صحبت های کاپیتان اسبق فولاد خوزستان و سرمربی سابق استقلال اهواز در رابطه با وضعیت نمایندگان خوزستان در لیگ پانزدهم را بخوانید:

کیفیت دربی اهواز پایین بود
اولین بار که فولاد و استقلال اهواز مقابل هم بازی کردند، در سال 76 بود. در هر دو بازی رفت و برگشت، استادیوم تختی پر از تماشاگر شد. آن بازی که 4 بر 3 به استقلال اهواز باختیم، یک بازی ناب جنوبی بود. متأسفانه بازی اخیر فولاد و استقلال اهواز را بازی زیبایی ندیدم. با اینکه 15 سال از شروع لیگ حرفه‌ای گذشته، کیفیت این بازی از بازی سال 76 که با پیراهن فولاد روبروی استقلال اهواز انجام دادیم، خیلی پایین تر بود. شاید یکی از دلایلش کمبود بازیکنان خوزستانی در میدان بود که این دربی را از حالت خوزستانی خارج کرد. شما ببینید تیم فولاد در ترکیب اصلی فقط یک بازیکن خوزستانی مثل اسماعیل شریفات داشت و این اتفاق برای فولاد اصلاً خوب نیست.

اشتباهات حنطه باعث باخت استقلال شد
در رابطه با تیم استقلال اهواز، نه بعنوان سرمربی سابق این تیم، بلکه از دیدگاه یک آدم فوتبالی، اعتقادم اینست که استقلال می‌توانست برنده این بازی باشد اما اشتباهات علی حنطه باعث شد بازی را ببازد.
حنطه در مقابل فولاد در دو زمینه اشتباه کرد. اول اینکه تعویض های خوبی انجام نداد و تعویض هایش باعث شد که کنترل توپ در دقایق پایانی در اختیار تیم فولاد باشد. دومین اشتباه حنطه هم اعتراضات مکرر با صدای بلند به داوری بود که استرس را به تیمش انتقال داد. شما اگر صحنه پنالتی فولاد را ببینید، در لحظاتی اتفاق افتاد که حنطه با صدای بلند مشغول اعتراض بود و در همان لحظه سعید قزل روی یک توپ ساده که دروازه استقلال را تهدید نمی‌کرد، خطای پنالتی مرتکب شد. تعویض های علی حنطه و استرسی که این مربی به بازیکنان استقلال وارد کرد، به این تیم ضربه زد.

آقا فیروز گفت نمایش اجرا کنید
حدود سال 80 در تیم استقلال اهواز کنار فیروز کریمی مربیگری کردم. آقا فیروز می‌گفت وقتی که مربی مستأصل شد و دید نمی‌تواند تدبیری بیندیشد، باید در کنار نیمکت نمایش اجرا کند تا حواس تماشاگران را به جایی که می‌خواهد، معطوف کند.
من فکر می‌کنم علی حنطه در دو سه بازی اخیر استقلال اهواز به خوبی در حال اجرای نمایش است. اگر فیلم دو سه بازی اخیر استقلال را دوباره مشاهده کنید، خواهید دید که وقتی بازیکنان جوان استقلال اهواز یک توپ ساده را لو می‌دهند، علی حنطه با سروصدای زیاد و بالا و پایین پریدن در کنار زمین سعی می‌کند همه را متوجه آن صحنه کند اما بعنوان مثال در همین بازی با فولاد خوزستان، بعضی از بازیکنان باتجربه استقلال اهواز بودند که توپ در نیمه دوم سه بار به پایشان نخورد ولی حنطه هیچ عکس العملی در قبال آنها انجام نداد.
به نظرم علی حنطه با نمایش کنار زمین سعی دارد ذهن تماشاگران را از مسائل فنی و اشتباهاتش خودش به سمت بازیکنان جوان تیم منحرف کند و با حرکاتی که انجام می‌دهد، تلاش می‌کند از خودش رفع مسئولیت کند.
من به صراحت بگویم اگر استقلال اهواز توانسته به مسابقات ادامه دهد، بدلیل حضور همین بازیکنان جوان خوزستانی است که چه در دوره حضور من و چه در دوره حضور حنطه در تمامی تمرینات و مسابقات شرکت داشتند و هیچ مشکلی برای تیم درست نکردند. پس نباید همین چند بازیکن باقی مانده را از نظر روحی روانی تخریب کرد و مقابل هواداران قرار داد.

فولاد نباید فریب نتیجه را بخورد
در رابطه با تیم فولاد خوزستان باید بگویم که این تیم نباید فریب پیروزی مقابل استقلال اهواز را بخورد و فکر کند کار تمام شده است. طی هفته های گذشته مشکلات و نقاط ضعف تیم فولاد را بصورت شفاف بیان کردم و اعتقاد دارم که این مشکلات در بازی با استقلال اهواز هم کاملاً وجود داشت، اما اتفاقات فوتبال نتیجه را به سود فولاد تغییر داد. 
فولاد خوزستان از نظر ساختار دفاعی کماکان مشکل دارد. مدافعان فولاد با کمترین فشار، یک پنالتی منجر به گل دادند و یک توپ هم به تیر دروازه این تیم برخورد کرد. در بخش تهاجمی هم به غیر از چند شوت راه دور و فرصت هایی که روی حرکات فردی خلق شدند، شاهد حرکات ترکیبی تمرین شده از سوی فولاد نبودیم.

فولاد یک بازیکن خوزستانی داشت
من تعجب می‌کنم وقتی می‌بینم تیمی که نماد فوتبال خوزستان در چند سال اخیر بوده، فقط یک بازیکن خوزستانی مثل اسماعیل شریفات در ترکیب اصلی داشت و 10 بازیکن دیگر غیربومی بودند. البته منظورم این نیست که هر بازیکنی به صرف اینکه خوزستانی باشد، در ترکیب فولاد خوزستان قرار بگیرد اما توقع داشتم بازیکنانی مثل مهرداد جماعتی، عبدالله ناصری و محمود مطلق زاده در ترکیب فولاد به میدان می‌رفتند.
شما دیدید جماعتی که در نیمه دوم آمد، برای فولاد گلزنی کرد. ناصری پارسال در لیگ یک خیلی خوب کار کرد و مطلق زاده که در نفت اهواز شاگردم بوده، از بهترین هافبک های فوتبال امیدهای کشور بود. من اگر بیست روز زودتر سرمربی استقلال اهواز می‌شدم، عیدالله ناصری و محمود مطلق زاده را به استقلال اهواز می‌آوردم و از آنها استفاده می‌کردم. همین رضا بهمئی که از امیدهای فولاد آوردیم، در بازی با فولاد چند بار بهمن کامل باتجربه را جا گذاشت و موقعیت سازی کرد یا حمزه خضیراوی، میلاد پاک پرور، حسین بهرامی، علی هلیچی و ... که در زمان حضورم در استقلال به آنها میدان دادم.
واقعاً نمی‌دانم چرا دراگان اسکوچیچ به بازیکنان مستعد خوزستانی مانند ناصری و مطلق زاده اعتقاد ندارد. اسکوچیچ اگر به تیم استقلال خوزستان نگاه کند، متوجه می‌شود که راز موفقیت امسال تیم عبدالله ویسی استفاده از بازیکنان بومی و باانگیزه خوزستانی است.

دربی اهواز یک نکته مثبت داشت
تنها نکته مثبت دربی اهواز این بود که یک تیم پیروز شد. اگر بازی با نتیجه مساوی به پایان می‌رسید، هر دو تیم ضرر می‌کردند. فولاد اکنون از نظر امتیازی شرایط نزدیکی به تیم هایی نظیر نفت، راه آهن و سیاه جامگان دارد اما باید در نظر بگیریم که این تیم ها بیکار نمی‌نشینند و برای دور برگشت تقویت می‌شوند. نفت تهران که قطعاً از ته جدول جدا می‌شود. راه آهن هم شروع به یارگیری کرده است. بنابراین دو تیم فولاد و استقلال اهواز باید چاره اندیشی کنند.
راهکارهای نجات فولاد و استقلال اهواز متفاوت است. فولاد در زمینه مسائل مالی و امکانات سخت افزاری مشکلی ندارد و باید فقط در زمینه فنی دچار تغییر شود اما استقلال اهواز در کنار مسائل فنی باید یک راهکار اساسی برای مشکلات مالی داشته باشد. دیروز مصاحبه یک بازیکن استقلال اهواز در خصوص مشکلات این تیم را خواندم. به نظرم آقای ملکی باید سریعاً فکری برای این موضوع کند. اگر از نظر مالی توان هزینه در ادامه مسابقات را ندارد، باید این مطلب را به اطلاع مسئولان استان برساند و تا بیشتر ضرر نکرده، باشگاه را تحویل دهد. 

مسئولان استان به فولاد و استقلال کمک کنند
از مدیران ارشد استان درخواست می‌کنم بصورت جدی برای کمک به دو باشگاه فولاد و استقلال اهواز وارد عمل شوند. حیف است که این دو سرمایه ورزش استان از لیگ برتر سقوط کنند. امیدوارم اداره کل ورزش و هیئت فوتبال خوزستان اقداماتی در این زمینه انجام دهند. آقای ترابیان هم که اخیراً بعنوان سرپرست هیئت فوتبال اهواز منصوب شده، از مدیران ورزشی استان است که از دوران جنگ در فوتبال خوزستان خدمت کرده و می‌تواند به تیم های این خطه کمک کند.
در مجموع امیدوارم تا دو هفته دیگر که نیم فصل تمام می‌شود، وضعیت تیم های فولاد و استقلال اهواز در جدول لیگ برتر بهبود پیدا کند. اگر این اتفاق نیفتد، کار بسیار مشکل می‌شود، چون دور برگشت شرایط خاصی دارد و امتیاز گرفتن در دور برگشت سخت تر از دور رفت است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار