شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۹۱۴۸
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۳
مجموعه داستان «نوبت سگ ها» نوشته سروش چیت ساز مجموعه ای از 13 داستان کوتاه فارسی در بازار کتاب است.
 مجموعه حاضر حاصل داستان‌هایی است که در فاصله سال‌های 89 تا 92 نوشته شده است.

نیمی از این داستان‌ها که فضای به مراتب رئال‌تری دارند در این کتاب به چاپ رسیده است و نیم دیگر، که بیشتر مایه‌های فراواقع‌گرا داشته‌اند، احتمالا به‌زودی در مجموعه دیگری توسط نشر مرکز به چاپ خواهند رسید.

از مجموعه‌ «نوبت سگ ها»، دو داستان، «جنگ‌وصلح» و «جن‌زدگان» به ترتیب در جشنواره‌های داستان نارنج و متیل برگزیده مقام اول شده‌اند. همچنین دو داستانک «به آسانی» و «وضعیت نهایی» در جشنواره داستان کوتاه کوتاه فهرست به ترتیب مقام اول و برگزیده نهایی شده‌اند.

داستان «کوچ» نیز در نخستین دوره جشنواره داستان بیهقی جزو برگزیدگان نهایی بوده است. در همان دوره نخست جشنواره بیهقی، داستان دیگری از این نویسنده، برگزیده نهایی جشنواره بیهقی شده است که این داستان جزو مجموعه داستان دوم او خواهد بود.

در بخشی از مقدمه این کتاب می خوانید:

«لب جاده که رسید آفتاب تازه داشت در می آمد. درخت ها تکان می خوردند و باد دوباره شروع شده بود. خورشید که سرک کشید سگ ها نشستند روی زمین پاهای جلویشان را دراز کردند. سرشان را گذاشتند بین دست ها و گوش هایشان را خواباندند از دور دست دشت صدای زوزه های بلند شد. بعد زوزه ای دیگر و بعد نوبت سگ ها شد. علف ها می جنبیدند و کلاغ ها دسته کلاغ ها هزار هزار کلاغ هر چه کلاغ نغمه در تمام زندگی اش دیده بود از روی شاخه های سپیدارها پریدند و آسمان را سیاه کردند... .»

این کتاب توسط انتشارات مرکز با قیمت 10500 تومان منتشر شده است.
برچسب ها: نوبت ، سگ ها ، رسید
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار