اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۹۳۹۵
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۹
مقتدایی با تشریح تغییرات اقتصادی، سیاسی، امنیتی و اجتماعی شهرستان های آبادان و خرمشهر در راستای توسعه پایدار، گفت:از این فرصت ها و تغییرات تاکنون به شیوه مطلوب در راستای تحقق اهداف توسعه پایدار استفاده نشده است.
عبدالحسن مقتدایی عصر یکشنبه در نشست بررسی مشکلات شهرستان خرمشهر با حضور جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی استان، تصریح کرد:این شهرستان می تواند با بهره گیری از فرصت های فراوان توسعه پایدار، بدون نیاز به اعتبارات دولتی به جایگاه واقعی خود در تجارت و اقتصاد برسد.

وی از اتصال راه آهن خرمشهر به عراق، فرودگاه بین المللی آبادان، حاشیه رودخانه کارون، رودخانه اروندرود، همسایگی با کشور عراق، حضور زائران اربعین حسینی و درگاه صادراتی خرمشهر به عنوان فرصت های بی نظیر توسعه پایدار و رونق اقتصادی در منطقه آزاد اروند یاد کرد و افزود:وجود اسکله های تجاری در آبادان و خرمشهر و پالایشگاه و پتروشیمی از دیگر فرصت هایی است که می توان از آن، برای رونق پایدار منطقه بهره برد.

مقتدایی وجود نیروی متخصص و ماهردر تمامی عرصه ها، مسکن نسبتا ارزان در مقایسه با دیگر مناطق آزاد و بازار مصرف همسایگان نظیر عراق به عنوان دیگر فرصت های منطقه آزاد اروند برای توسعه پایدار یاد کرد و افزود:از این ظرفیت ها آن گونه که شایسته مردم این خطه است، به درستی استفاده نشده است.

**** هیات مدیره موظف و مستقر، عامل موثر تحقق برنامه های منطقه آزاد اروند

استاندار خوزستان در بخش دیگری از سخنانش استقرار اعضای هیات مدیره سازمان مطنقه آزاد اروند در این منطقه را عاملی در راستای شتاب بخشی انجام امور دانست و گفت:وقتی فرصت نداریم که حتی با خویشاوندان خود در این منطقه تجدید دیدار کنیم، چگونه می توانیم به مشکلات این شهر و منطقه رسیدگی کنیم؟

*** اصلاح قوانین و افزایش اختیارات، گام موثر توسعه منطقه

مقتدایی در بخش دیگری از سخنانش با بیان مشکلات شهرستان خرمشهر در بخش های زیربنایی، تجارت، آب شرب و شهری، افزود:در راستای شتاب بخشی انجام کار، بخشی از اختیارات استاندار خوزستان به شهردار خرمشهر تفویض می شود.

وی تاکید کرد:به دلیل اینکه شورای شهر خرمشهر منحل شده و شهردار از سوی استاندار منصوب شده است، اختیارات استاندار در کمیسیون ماده 5 تا خردادماه سال 95 به شهردار خرمشهر تفویض می شود.

مقتدایی در بخش دیگری از سخنانش با توصیه به مدیران دستگاه های اجرایی در خصوص تغییر نگاه ها از اقتصاد دولتی به سوی اقتصاد تحول گرا، گفت:برایند همکاری مناسب دستگاه های اجرایی و تصمیم گیری، افزایش کیفیت خدمت ارائه شده به شهروندان است.

استاندار خوزستان در پایان سخنانش تصریح کرد:امکانات و زیرساخت های تامین شده برای شهروندان و گردشگران در شهرهای آبادان و خرمشهر متناسب با عظمتف بزرگی و منزلت مردم این خطه تامین نشده است.

این شنست با حضور معاون سیاسی استاندار خوزستان، فرماندار ویژه خرمشهر، شهردار خرمشهر و جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی استان نظیر راه و شهرسازی، حمل و نقل و پایانه ها، شرکت آب و فاضلاب، اداره کل امور مالیاتی و تامین اجتماعی در سالن اجتماعات شهرداری خرمشهر برگزار شد.

منطقه آزاد اروند با مساحت 37 هزار و 400 هکتار در شمال غربی خلیج فارس شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر(جزیره مینو) می باشد که در محل تلاقی دو رودخانه اروند رود و کارون واقع است.

این منطقه در همجواری با کشورهای عراق و کویت می باشد که با داشتن ظرفیتی از قبیل حمل و نقل جاده ای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار