اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۹۶۳۴
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۱
دوره آموزشی دو روزه بین المللی احیاء مقدماتی (Basic Life Support ) و احیاء پیشرفته (Advanced Cardiac Life Support ) در مرکز مهارتهای بالینی دانشکده پزشکی برگزار گردید
دوره آموزشی دو روزه بین المللی احیاء مقدماتی (Basic Life Support ) و احیاء پیشرفته (Advanced Cardiac Life Support ) در مرکز مهارتهای بالینی دانشکده پزشکی برگزار گردید.

دکتر آرش فروزان عضو هیئت علمی، مدیر گروه طب اورژانس دانشکده پزشکی و مسئول برگزاری این دوره با اعلام مطلب فوق گفت: فراگیری صحیح و اصولی احیاء مقدماتی و احیاء پیشرفته برای تمامی کادر درمان اعم از پزشکان، پرستاران و سایر همکاران و حتی عموم افراد جامعه می تواند بسیار موثر و ثمربخش باشد.

فروزان ادامه داد: براساس مطالعات صورت گرفته به طور تقریبی به دنبالایست قلبی-تنفسی، شانس بازگشت دوباره به زندگی با گذشت هر 1 دقیقه از وقوع حادثه 10%کاهش می یابد و به طور میانگین بعد از 10دقیقه امکان انجام عملیات احیاء موفق، بسیار نامحتمل است و باتوجه به اینکه زمان رسیدن بیمار به مراکز درمانی، معمولاً بیشتر از10دقیقه به طول می انجامد؛ لذا این موضوع بیانگر اهمیت بالای لزوم ارتقاء سطح آگاهی عموم جامعه از نحوه انجام اصول اولیه احیاء می باشد.

وی افزود: تمام افراد جامعه  در هنگام مواجهه دیگران با عارضه و ایست  قلبی تنفسی به راحتی می توانند فرد بیمار را نجات و به یک مرکز در مانی برسانند؛ به عبارت دیگر احیاء مقدماتی (BLS) برای بیمارانی که خارج از مراکز درمانی دچار ایستقلبی تنفسی می شوند انجام می گیرد و همه افراد جامعه می توانند جهت مواجهه با بیمار در محیط های مختلف همچون منزل براحتی باعث  نجات او شوند.

مسئول دوره آموزشی  BLS و ACLSدر ادامه تاکید داشت: بر اساس دستورالعمل AHA2015، انجام احیاء پیشرفته ((ACLSبرای افرادی است که در مراکز درمانی دچار عارضه قلبی تنفسی می شوند و به همین منظور آموزش این دوره آموزش برای کادر درمان به خصوص پزشکان و پرستاران ارائه می گردد.

ایشان اظهار داشت: از کلیه شرکت کنندگان قبل از شروه دوره، یک امتحان مقدماتی اخذ می گردد و بعد از آن نیز با برگزاری ایستگاههای عملی و همچنین طی یک آزمون کتبی مجدد، افراد شرکت کننده مورد ارزیابی قرار می گیرند.

فروزان در پایان  از تلاش های آقای دکتر خوانین عضو هیئت علمی گروه طب اورژانس، مسئول مرکز مهارتهای بالینی دانشکده پزشکی و همچنین کلیه کارشناسان و پرسنل زحمتکش این مرکز که در برگزاری این دوره همکاری کردند تشکر و قدردانی نمود.

لازم به توضیح است دوره بعدی آموزشیBLS و ACLSدر روزهای 20 و 21 اسفند ماه سال جاری بر گزار می گردد.







نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار