اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۹۷۴۵
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۹
رئیس سازمان امور مالیاتی کشور
رئیس سازمان امور مالیاتی کشور :شهردار اهواز، علیرغم جایگاهی که در سطح ملی دارند، خدمت در این شهر را ترجیح داده اند
در دیدار شهردار اهواز و رئیس سازمان امور مالیاتی کشور، ضمن بررسی آخرین وضعیت پروژه های عمرانی در شهر اهواز، زمینه های تحقق درآمدهای شهرداری از محل عوارض آلایندگی و ارزش افزوده بررسی شد.

مهندس تقوی نژاد در این دیدار اظهار داشت: خوزستان کربلای ایران است و بنده شناخت خوبی از این استان، مشکلات و توانمندی ها و شایستگی هایش دارم، بنابراین همه تلاش خود را برای تحقق درآمدهایی که مربوط به شهر اهواز و استان خوزستان است به کار خواهیم بست.

معاون وزیر امور اقتصاد و دارایی با اظهار رضایت از پروژه های بزرگی که توسط شهرداری در شهر اهواز رقم خورده و در حال اجراست، خطاب به شهردار اهواز گفت: مالیات پشتوانه توسعه پایدار است و گرچه در شرایط سختی به لحاظ تامین مالی پروژه های کشور و همچنین یارانه ها هستیم اما بررسی های لازم را برای تامین سهم شهرداری اهواز از محل ارزش افزوده و عوارض آلایندگی صورت خواهم داد.

سید کامل تقوی نژاد معاون وزیر امور اقتصاد و دارایی اضافه کرد: بحمدالله سید خلف موسوی که از مدیران موفق، شناخته شده و مطرح کشور هستند سکان هدایت شهرداری اهواز را بر عهده دارند و امیدواریم در نتیجه مدیریت ایشان و کارهای بزرگی که در دست اقدام دارند وضعیت عمرانی و خدماتی در شهر اهواز نسبت به گذشته متحول شود.

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور در پایان افزود: موسوی شهردار اهواز، علی رغم جایگاه و ظرفیت هایی که در سطح ملی دارند، خدمت در این شهر و استان خوزستان را ترجیح داده اند که نشان از دلسوزی و علاقمندی ایشان دارد.

شهردار اهواز هم در ابتدای این دیدار با اشاره به سوابق و تجارب ارزشمند مهندس تقوی نژاد، حضور وی را در راس سازمان امور مالیاتی کشور مغتنم شمرده و گفت: با وجود شما احساس می کنیم که یک خوزستانی، مدیریت یکی از مهم ترین نهادهای اقتصادی کشور را بر عهده دارد.

موسوی با اشاره به اختلاف سطح بهره مندی از خدمات عمومی و عقب ماندگی های شهر اهواز از سایر کلانشهرهای کشور توضیح داد: هشت سال جنگ تحمیلی، زیرساخت های توسعه در استان خوزستان را نابود کرد و فرآیند بازسازی نیز به گونه ای پیش نرفت که عقب ماندگی های استان از توسعه جبران شود و حتی بر مشکلات استان افزود و امروز می بینیم که با وجود همه تلاش هایی که در سال های پس از جنگ تحمیلی صورت گرفته است، اهواز دست کم بیست سال از کلانشهرهای همتراز خود عقب است و جبران این عقب ماندگی مستلزم یک نگاه ویژه و فرا منطقه ای به استان خوزستان و شهر اهواز است.

شهردار اهواز در ادامه اظهار داشت: بیکاری و محرومیت؛ عمده مشکلات استان خوزستان هستند و اهواز به عنوان مرکز استان خوزستان به کانون مهاجرت ها از اقصی نقاط استان تبدیل شده است و امروز رسیدگی و خدمترسانی به جمعیتی پانصدهزار نفری که در مناطق حاشیه ای و کم برخوردار شهر ساکن شده اند یکی از دغدغه های مدیریت شهری در اهواز می باشد که قطعاً بدون کمک و حمایت نهادهای ملی، خدمترسانی در این وسعت ممکن نیست.

سید خلف موسوی با تحلیل سهم شهرداری اهواز از درآمدهای مربوط به آلایندگی صنایع و شرکت ها و عوارض عمومی، تصریح کرد: در شرایط سخت اقتصادی هستیم و امیدواریم همه در کنار هم با عبور از این دوره رکود، اقتصاد کشور را در تراز جمهوری اسلامی قرار دهیم اما به نظر می رسد که در سال جاری شاهد کاهش درآمدهای شهرداری از محل عوارضی هستیم که از حقوق شهروندان اهوازی به شمار می رود و امیدواریم در روزهای باقی مانده از سال جاری شاهد تحقق این درآمدها که در مسیر توسعه و عمران شهری اهواز، هزینه خواهد شد، باشیم.

شهردار اهواز، با تاکید و تایید سیاست کلی نظام در حوزه اقتصادی که حرکت به سمت تحقق بودجه بدون درآمدهای نفتی مبتنی بر راهبرد مقام معظم رهبری است خاطرنشان کرد: اقتصاد مقاومتی یعنی توجه به ساخت و قدرت درونزای ملی و عدم وابستگی به درآمدهای نفتی و جلوگیری از خام فروشی و توجه به صنایع داخلی و شفاف سازی درآمدها در راستای تحقق عدالت اجتماعی که تحقق این ماموریت های مهم بر عهده سازمان امور مالیاتی کشور است و ما خود را متعهد به حمایت از این سازمان استراتژیک می دانیم. 

در پایان این دیدار کاری، سید خلف موسوی از توجهات رئیس سازمان امور مالیاتی کشور تقدیر کرد و همچنین با اهداء لوح سپاسی از محسن کاویانی مدیر کل امور مالیاتی استان خوزستان قدردانی نمود.







نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار