اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۰۴۷۶
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۲
یکی از نمایندگان مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: با تبدیل قصر تاریخی حمیدیه به یک پارک فرهنگی و تاریخی، علاوه بر احیای میراث فرهنگی اصیل این منطقه، می توان این قصر را احیا کرد.

آیت ا... عباس کعبی شامگاه یکشنبه در آیین گشایش دومین جشنواره قصر تاریخی حمیدیه در محل این قصر اظهار کرد: حضور در قصر تاریخی حمیدیه ما را به اعماق تاریخ می برد ضمن اینکه این مکان در زمان دفاع مقدس یکی از پایگاه های رزمندگان اسلام در دفاع از وطن بود.

وی با بیان اینکه این محل امروز شناسنامه میراثی حمیدیه است افزود: از این مکان می توان در توسعه صنایع دستی، میراث فرهنگی، آداب و رسوم محلی مردم و استقبال از مردم و میهمانان نوروزی استفاده کرد. 

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: مردم حمیدیه در دفاع مقدس، دفاع از حرم اهل بیت(ع) و حتی در ساحت سیاسی همچون انتخابات خبرگان و مجلس شورای اسلامی خود را به خوبی نشان دادند.

در حاشیه این جشنواره فرهنگی که تا پنجشنبه آینده برپا خواهد بود، برنامه های متنوعی از جمله نمایشگاه آثار میراث فرهنگی و صنایع دستی منطقه، پخت غذاهای محلی، موسیقی سنتی و... تدارک دیده شده است.  کوشک تاریخی حمیدیه در سال 80 در فهرست آثار ملی کشور به شماره 3980 ثبت شد.

این اثر دارای سه ساختمان با چهار بنای مجزا و متصل به هم است. بنای مرکزی، تونل زیرزمینی، ساختمان آبرسانی و ساختمان خدمات رسانی به همراه دیگر دستگاه های کاخ از جمله موتور آبرسانی، برج دیدبانی و استخر است. کوشک در کناره شرقی رودخانه کرخه و ساختمان آبرسانی آن روی سطح آب قرار داشت که قسمت هایی از آن فرو ریخت و تنها قسمتی از آن که موتور آبرسانی در آن قرار دارد، موجود است.

در طول سالیان متوالی تخریب های این اثر شدت گرفت و چند بار سقف، تونل زیرزمینی و باغ مورد تعرض و تخریب قرار گرفت. هم اکنون این بنای تاریخی در دست بازسازی است و قرار است به یک مرکز فرهنگی تبدیل شود. حمیدیه در 25 کیلومتری شمال غرب اهواز واقع است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار