اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۰۴۹۹
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۹
مهندس محمدعلی دوایی فر در گفتگو با شوشان مطرح کرد:
خوشبختانه تا به امروز 5 هزار نفر در کمپ نوروزی شهرداری و 120 هزار نفر در پارک ها به صورت برپا کردن چادر اسکان داده شده اند


شوشان: مهندس محمدعلی دوایی فر شهردار خرمشهر در گفتگوی اختصاصی با پایگاه خبری شوشان ضمن تبریک فرا رسیدن سال نو به فعالیت های صورت گرفته در زمینه استقبال از سال نو و همچنین مهمانان نوروزی و شهروندان خرمشهری گفت: بدون شک تمام برنامه هایی که توسط شهرداری خرمشهر برای این برهه صورت گرفته است جهت میزبانی خوب از مهمانان نوروزی است، از این رو در اغلب مناطق و معابر شهر گل کاری، آماده سازی سرویس های بهداشتی، پارکینگ، خط کشی و رنگ آمیزی معابر، آماده سازی کمپ نوروزی، تعامل با غرفه داران و ایجاد بازارهای دستفروشی تنها برای ایام نوروز که محلی برای کسب درامد باشد هر چند که می دانیم منظر زیبایی ندارد ولی مکان خوبی برای درآمدزایی است.

وی ادامه داد: خوشبختانه تا به امروز 5 هزار نفر در کمپ نوروزی شهرداری و 120 هزار نفر در پارک ها به صورت برپا کردن چادر اسکان داده شده اند اشتغال و پروژه های اقتصادی اولویت کاری شهرداری خرمشهر و با تعداد زیادی از مسافرین نوروزی روبه رو بوده ایم، این تعداد هم منهای زائران راهیان نور است که خودشان محل اسکان و استراحت دارند و بخشی از کار ما را سبک می کند، همچنین اجرای 5 شب جشن که این مراسم در 12 فروردین و ولادت حضرت زهرا انجام می شود، برگزاری مسابقات آشپزی برای بانوان، نقاشی برای بچه ها، روشنایی ساحل، ساماندهی دروازه های ورودی شهر و... همگی در راستای استقبال از مهمانان نوروزی در کنار پذیرایی های روزانه از این عزیزان بوده است.

دوایی فر در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به اولویت های کاری شهرداری خرمشهر در سال جاری بیان داشت: مهمترین فعالیتی که شهرداری خرمشهر در سال جاری مد نظر دارد پرداختن به پروژه هایی است که توجیه اقتصادی دارند و البته در کنار آن ایجاد اشتغال هم می کنند، از این رو 15 فروردین ماه سال جاری اغلب پروژه های شهرداری استارت می خورند که یکی از مهمترین آنها احداث 10 بازار میوه و تره بار در 10 محله شهری است تا بتوانیم تمرکز را از یک منطقه کاهش دهیم و خوشبختانه در این مهم برنامه داریم کمترین هزینه ها را انجام بدهیم و غرفه ها را هم از دم قسط به متقاضیان واگذار نمائیم.

شهردار خرمشهر تصریح کرد: سایر پروژه های مد نظر در خرمشهر مربوط به احداث پروژه های زیربنایی از جمله احداث پل عابر پیاده در محور مسجد جامع به رودخانه و به کوت شیخ است که می تواند یک پل عابر پیاده بی نظیر باشد و محلی برای عبور دوچرخه سواران و عابر پیاده باشد و طراحی آن به صورتی انجام می شود که توجیه اقتصادی داشته باشد، همچنین ایجاد مجتمع نمایشگاهی و کمپ نوروزی و موتل که هتل ارزان قیمت است و انشاء الله در این مجتمع کل برنامه های نمایشی، هنری، اجتماعی، مذهبی و ... را با 4000 سکویی که مد نظر قرار دادیم به انجام می رسانیم، جدای از این مهم بازارهای شهر و جمعه و کل مناسبت ها را هم می توانیم در این مکان داشته باشیم.

وی ادامه داد: احداث پارک بانوان از 15 فروردین استارت می خورد و این پارک بدون شک یکی از منحصر به فردترین پارک های خوزستان خواهد شد، زیرا تصمیم داریم از مصالح و آهن الات کمتری استفاده کنیم و بیشتر با وسایل بازیافتی و طبیعی این پارک را احداث کنیم.

دوایی فر گفت: احداث پارکینگ طبقاتی با ظرفیت 800 خودرو که 2 طبقه آن تجاری و مابقی پارکینگ است برای درآمدزایی از برنامه های مد نظر است، تعریض پل قدیم خرمشهر که می تواند گره ترافیکی شهر را مرتفع کند و انشاء الله با همت همه مسئولین شهر این اقدامات را بنا داریم در 6 ماه اول نخست سال به نتیجه برسانیم.

شهردار خرمشهر اظهار داشت: اما برنامه های گسترده شهرداری در سال جاری مربوط به آسفالت، جدول کاری، احداث پارک محله ایی و ... است، همچنین ستادی برای پاکسازی نخاله ها در حال شکل گیری است تا بتوانیم چهره شهر را با پاکسازی مناسب تغییر دهیم.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: خوشبختانه با فعالیت های فرهنگی صورت گرفته توسط روابط عمومی و معاونت فرهنگی شهرداری در تلاشیم تا با تکدی گری، اشغال معابر، و برخورد با بساط قلیان در مکان های عمومی بپردازیم همچنین جلوگیری از ریختن زباله در ساعت های غیر تعیین شده و تحول در حمل و نقل شهری و خدمات شهری هم از برنامه های مد نظر ماست.

دوایی فر بیان داشت: یکی از مهمترین مشکلات شهر در زمینه فضای سبز می باشد که متاسفانه با مشکل مواجه شده اند و بعضا یا به حالت باتلاق درامده اند و یا نخاله های فراوانی در آنها ریخته شده است و بدون متولی مانده اند و تصمیم بر احیاء آنها داریم و انشاء الله در سال جدید بخش قابل توجه ای از آنها را به نتیجه مناسب برسانیم.

شهردار خرمشهر در پایان گفت: در مدتی که شهرداری خرمشهر را عهده دار شدم تلاش کردم در زمینه درآمد، ساماندهی چارت اداری، موضوع عمران و همچنین مشارکت و سرمایه گذاری فعالیت جدی داشته باشیم و انشاء الله که بتوانیم از این مهم سربلند بیرون بیایم.




نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار