اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۳۰۰۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۷
در نشست خبری مدیرعامل کشتارگاه اهواز مطرح شد:
یکی از معضلات شهر اهواز نبود کشتارگاه صنعتی بود و تنها 2 کشتارگاه طیور مشغول کشتار بودند و مرغ و طیور را سلاخی می کردند،


شوشان: البرز کریمی گفت: کشتارگاه صنعتی اهواز توانایی کشتار 2700 راس دام سبک و 180 راس دام سنگین را در هر شیفت دارد و در صورت تامین دام مورد نیاز می توانیم تا روزانه 6000 دام سبک گوسفندی و 600 دام سنگین گاو و گوساله را کشتار کنیم.

مدیرعامل کشتارگاه صنعتی اهواز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در کشتارگاه اهواز برگزار شد گفت: یکی از معضلات شهر اهواز نبود کشتارگاه صنعتی بود و تنها 2 کشتارگاه طیور مشغول کشتار بودند و مرغ و طیور را سلاخی می کردند، اما یکی از دلایل اینکه کشتارگاه ها نمی توانند به خوبی روی پای خود بایستند هزینه های جانبی است و به همین دلیل در دو استان بزرگ تهران و البرز تنها بخش خصوصی پای کار آمده و مابقی استانها دولت در آنها فعالیت دارد و خوزستان هم به عنوان آخرین استان به کشتارگاه صنعتی مجهز شد.

وی بیان داشت: متاسفانه افرادی منافع شان در این بود که کشتارگاه صنعتی در اهواز ایجاد نشود، زیرا کشتارگاه های سنتی بدون نظارت قوی مشغول کشتار می شدند و بسیاری از دلالان و مافیا از این رهگذر با استفاده از ضایعات به سود خوبی رسیدند و اکنون که به سمت کشتارگاه صنعتی رفته ایم این موضوع باعث نگرانی و حتی دشمنی آنها با کشتارگاه صنعتی شده است.

کریمی تصریح کرد: به همین دلیل و در اوایل سال گذشته موفق به راه اندازی بخش سبک و در شهریورماه هم بخش سنگین را به صورت صنعتی کردیم و کار بسیار بزرگی را انجام دادیم و خوشبختانه در این مسیر همکاری دستگاه هایی از قبیل فرمانداری، شهرداری، شورای شهر و مقامات قضایی با ما بی نظیر بود.

مدیرعامل کشتارگاه صنعتی اهواز گفت: تا قبل از اینکه کشتارگاه به حالت صنعتی درآید 300 نفر در کشتارگاه شاغل بودند ولی بعد از آن 220 نفر در کشتارگاه شاغل هستند و بخش عمده ای از 80 نفر باقی مانده به سازمان فضای سبز شهرداری رفتند و بخشی هم آنقدر درآمدهایشان بالا بود از بخش های مختلف در کشتارگاه که نه می خواستند با ما همکاری کنند و نه با شهرداری.

وی اضافه کرد: انشاءالله در اواخر خردادماه سال جاری با هزینه ای بالغ بر 5/1 میلیارد تومان کارخانه تبدیل ضایعات را که هم اکنون پیشرفت فیزیکی 80 درصدی دارد را به بهره برداری خواهیم رساند و این مهم گام بسیار بزرگی در راستای حفاظت محیط زیست است و قطعا در ارزش افزوده، اشتغال هم کمک حال ما می شود به صورت مستقیم برای 15 و غیر مستقیم 20 نفر شغل ایجاد خواهد کرد.

کریمی گفت: اینکه برخی می گویند کشتارگاه عامل گرانی گوشت در اهواز است، کذب محض می باشد، زیرا ما برای هر راس دام سبک مبلغ 5 هزار تومان عوارض می گیریم این در حالی است که در کشور رقمی بالغ بر 17 هزار تومان دریافت می شود و برای هر دام سنگین 75 هزار تومان عوارض می گیریم که در کشور رقمی بالغ بر 115 هزار تومان است و هنوز با توجه به تورم سال جاری ما افزایشی هم برای عوارض خود در نظر نگرفته ایم.

مدیرعامل کشتارگاه صنعتی اهواز بیان داشت: خوشبختانه فاضلاب ما به هیچ عنوان وارد رودخانه کارون نمی شود و تصفیه خانه ما تمام پساب را در خود جمع آوری و بعد از تصفیه به فضای سبز می دهیم و رسوبات را هم در برومی به شکل کاملا بهداشتی دفن می کنیم.

وی در پایان با اشاره به اینکه فرمانداران ملاثانی و کارون مراقب مجوزی که برای ساخت کشتارگاه به برخی افراد می دهند باشند گفت: از تعهدات 10 ساله ما با شهرداری راه اندازی کامل کشتارگاه صنعتی، پرداخت اجاره بها، ساخت صنایع تبدیلی و جانبی و همچنین تامین مخارج جاری است.


comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
شهرونداهوازی
|
United States
|
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۸
comment
0
0
comment باسلام وخسته نباشید.مردم اهوازلایق مدیران بزرگ وزحمت کشی چون آقای کریمی هستند این مردم عزیزدرشرایط سخت آب وهوایی هستندواگرقرارباشدمدیران مادلسوزانه خدمت نکنندجدادرحق مردم این شهرکم لطفی میشود.جناب آقای کریمی ازاینکه گوشت کاملابهداشتی عرضه میکنیدوباجدیت ودرایت درمقابل ناملایماتی که عده ای برسرراه شماقراردادندایستاده ایدبی نهایت سپاسگزاریم.موفق باشید
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار