اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۳۸۸۳
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۰
 رییس جامعه متخصصان داخلیب ا تاکید براینکه سیگار مهم‌ترین عامل ایجاد سرطان است و باعث ابتلا به سرطان ریه، مثانه و پانکراس می‌شود، اظهار کرد: بسیاری از دانش آموزان از سن 15 سالگی استعمال دخانیات به خصوص قلیان را امتحان می‌کنند، حتی برخی از آنها از سن شش یا هفت سالگی از قلیان استفاده می‌کنند؛ چون خانواده آنها فکر می‌کنند که مضر نیست.

به گزارش خبرگزاری ایسنا رییس جامعه متخصصان داخلی، ضمن هشدار نسبت به خطر افزایش سرطان در کشور، بالارفتن نرخ سالمندی را عامل موثری در ابتلا به این بیماری عنوان کرد.

به گزارش انتخاب، دکتر ایرج خسرونیا  با بیان اینکه نرخ سرطان در کشور رو به افزایش است، اظهار کرد: سرطان در ایران روز به روز افزایش پیدا می‌کند ولی نرخ آن به دلیل جوان بودن جمعیت کشور هنوز نسبت به کشورهای دیگر پایین است.

 وی افزود: در حال حاضر 8.6 جمعیت ایران را افراد مسن تشکیل می‌دهند که نسبت به سایر کشورها پایین‌تر است، اما درآینده‌ای نه چندان دور اگر این رقم به 11 تا 12 برسد باید منتظر سرطان‌های بیشتری باشیم.

رییس جامعه متخصصان داخلی استفاده از روغن‌های غیرعلمی اشباع، موادشور، کنسرو، استعمال دخانیات، الکل، غذاهای پرچرب، آب نیترات‌دار و همچنین سبزی و میوه‌جاتی که از کودشیمیایی در آنها استفاده می‌شود را از عوامل بروز سرطان عنوان کرد.

وی در ادامه، با تاکید براینکه سیگار مهم‌ترین عامل ایجاد سرطان است و باعث ابتلا به سرطان ریه، مثانه و پانکراس می‌شود، اظهار کرد: بسیاری از دانش آموزان از سن 15 سالگی استعمال دخانیات به خصوص قلیان را امتحان می‌کنند، حتی برخی از آنها از سن شش یا هفت سالگی از قلیان استفاده می‌کنند؛ چون خانواده آنها فکر می‌کنند که مضر نیست.

 
رییس جامعه متخصصان داخلی تاکید کرد: باتوجه به اینکه سن استفاده از دخانیات پایین آمده است، احتمال سرطان‌زایی هم بیشتر می‌شود. ما باید مثل سایر کشورها استفاده از روغن‌های غیرمعمولی را کاهش دهیم، به میزان زیاد کنسرو مصرف نکنیم و از مصرف ماهی دودی نیز خودداری کنیم.

 خسرونیا همچنین توصیه کرد مردم از مصرف آب چاه خودداری کنند و بیشتر از آب‌های شیشه‌ای استفاده کنند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار