اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۴۰۳۳
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۰
شوشان: نخستین خانه هلال خوزستانافتتاح می شود/ توانمند سازی اقشار آسیب‌پذیر در برابر حوادث با راه‌اندازی خانه هلال

معاون داوطلبان جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: نخستین خانه هلال در مرکز بهداشت روستای شهید علی چعب در 21 اردیبهشت ماه افتتاح می شود.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر خوزستان، کاوه جاسب اظهار کرد: یکی از طرح های جدیدی که امسال از سوی سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر ابلاغ شده راه اندازی خانه هلال در استان ها است.

وی افزود: این طرح به صورت پایلوت در یکی از مناطق محروم شهری و روستایی برخی از استان ها که به اجرای این طرح تمایل دارند، انجام می شود.

معاون داوطلبان جمعیت هلال احمر خوزستان بیان کرد: اهداف تشکیل این خانه با اهداف بنیادین سازمان هلال احمر برابر است به طوری که با اجرای این طرح رسیدن به شعار اصلی هلال احمر تحت عنوان " هر خانواده، یک امدادگر" دست یافتنی‌تر می شود.

وی با اشاره به اینکه مهم‌ترین هدف خانه‌های هلال بهره‌گیری از توانمندی‌های مردم در روستاها است، گفت: خانه هلال از اعضای جوان، داوطلب و امدادگر تشکیل و نیز همه برنامه ها در این خانه توسط اعضا اجرا می شود.

جاسب عنوان کرد: در راستای پیشتاز بودن هلال احمر خوزستان در بسیاری از برنامه ها، این طرح در روستای شهید علی چعب واقع در 34 کیلومتری جاده اهواز به اندیمشک به مناسبت هفته هلال راه اندازی می شود.

وی با بیان اینکه خانه هلال در مرکز بهداشت روستای شهید علی چعب در 21 اردیبهشت افتتاح می شود، گفت: ارائه فعالیت های عام المنفعه و امدادی برای اقشار مختلف مردم از ویژگی های این خانه به شمار می رود.

معاون داوطلبان جمعیت هلال احمر خوزستان تصریح کرد: سخت بودن دسترسی به شهرستان ها امری طبیعی است که با برپایی چنین خانه هایی قابلیت برگزاری برخی طرح ها از جمله طرح فرشتگان رحمت و نیابت آسان‌تر می شود.

وی افزود: یکی دیگر از مزیت های برپایی این خانه ها که به نوعی از اهداف آنها تلقی می شود کاهش تلفات و خسارات در هنگام حوادث است چرا که اعضا در این خانه ها آموزش های لازم جهت امدادرسانی را کسب می کنند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار