اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۴۱۰۰
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۹
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز با تأکید بر اهمیت اخلاق حرفه‌ای در نظام سلامت و تقدم اخلاق بر تحصیل، از تأسیس کانون اخلاق حرفه‌ای در این دانشگاه در آینده نزدیک خبر داد.
 
دکتر ساسان موگهی با بیان این‌که در آینده نزدیک کانون دانشجویی اخلاق حرفه‌ای در دانشگاه راه‌اندازی می‌شود، اظهار کرد: روال کار تأسیس هر کانون این است که هیأت‌مؤسس با تهیه اساسنامه و تصویب آن در شورای فرهنگی، انتخابات شورای اصلی کانون را برگزار کند.
 
وی افزود: در حال حاضر اساسنامه این کانون تدوین و تصویب شده است و هیأت‌مؤسس این کانون باید در سطح دانشگاه برای جذب دانشجویان علاقه‌مند فراخوان مننتشر کنند؛ سپس با برگزاری انتخابات شورای مرکزی آن مشخص شود و فعالیت خود را آغاز کند.
 
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز تصریح کرد: این کانون در راستای نهادینه‌سازی اصول اخلاقی در نظام سلامت و جامعه هدف اعضای هیأت‌علمی، کارکنان نظام سلامت و فراگیران و دانشجویان تشکیل می‌شود و با توجه به این‌که یک جمعیت دانشجویی است، عمده تمرکز آن بر ایجاد سازوکارهایی در راستای نهادینه‌کردن اخلاق حرفه‌ای در جامعه دانشجویی خواهد بود.
 
موگهی با بیان این‌که دانشجویان ارائه‌دهندگان خدمات نظام سلامت در آینده هستند، خاطرنشان کرد: اخلاق حرفه‌ای از ملزومات نظام سلامت و نبود آن غیرممکن است؛ خدمات سلامت نیز به‌گونه‌ای است که ابتدا باید به‌خوبی بر اخلاق حرفه‌ای مسلط بود و سپس به ارائه آن‌ها پرداخت.
 
وی افزود: هیچ‌کدام از ارائه‌دهندگان خدمات نظام سلامت بدون گذراندن آموزش‌های لازم در زمینه‌ی اخلاق حرفه‌ای یا الزامی‌ندانستن آن برای خود، اجازه ارائه این خدمات را ندازند.
 
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز با تأکید بر این که التزام به مسائل اخلاقی مقدم بر تحصیل علم است، ادامه داد: در دانشگاه کلاس‌های اخلاق حرفه‌ای و اخلاق پزشکی ارائه می‌شود اما جای کانون اخلاق حرفه‌ای در میان کانون‌های دانشگاه خالی بود.
 
موگهی با توصیه به دانشجویان که هم‌زمان با تحصیل، خود را به الزامات اخلاقی مقید کنند، به آیه "و یزکیهم و یعلمهم الکتاب و الحکمه" اشاره کرد و گفت: با توجه به این آیه تزکیه مقدم بر تحصیل است؛ انتظار داریم این کانون یکی از کانون‌های پرجمعیت و فعال دانشگاه باشد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار