اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۴۱۷۰
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۱
گزارش شوشان از یک اتفاق ناگوار / ماجرای عجیب کتک زدن معلم زن اهوازی / تشکیل پرونده قضایی + جوابیه آموزش وپرورش خوزستان
پس از این ماجرا، خانواده دانش‌آموز (مادر و خاله) به مدرسه مراجعه کرده و اقدام ...


شوشان: صبح امروز خبری مبنی بر حمله اولیای یک دانش‌آموز به مدرسه‌ای دخترانه در اهواز و ضرب و شتم معلم منتشر شد.
 
به گزارش شوشان ، بیژن ایروانی رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان خوزستان درخصوص حادثه رخ‌داده در یکی از مدارس دخترانه اهواز به شوشان گفت: چند روز گذشته در یکی از مدارس دخترانه شهر اهواز بین دبیر ورزش و یکی از دانش‌آموزان اختلافی پیش آمد. 
 
وی در پاسخ به این پرسش که اختلاف پیش‌آمده چه بود و آیا معلم اقدام به ضرب و شتم دانش‌آموز کرده است، گفت: این‌گونه نیست. این اختلاف و مشکلات بین معلم و دانش‌آموز بسیار رخ می‌دهد، اما پس از این ماجرا، خانواده دانش‌آموز (مادر و خاله) به مدرسه مراجعه کرده و اقدام به ضرب و شتم و خفه کردن معلم می‌کنند. 
 
به گزارش شوشان ، رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان خوزستان در پاسخ به این پرسش که در خبرها آمده که اولیای مرد اقدام به ضرب و شتم معلم کرده‌اند، عنوان کرد:‌ پدر دانش‌آموز نیز به مدرسه آمده بود، اما مادر او اقدام به ضرب و شتم معلم کرده است. 
 
وی در پاسخ به این پرسش «مقنعه معلم نیز از سر او کشیده شده ؟» ادامه داد:‌ آن‌گونه که معلم به رئیس آموزش و پرورش ناحیه 4 اهواز گفته، این اتفاق رخ نداده است، اما برخی از همکاران او می‌گویند که علاوه بر کتک زدن معلم، مقنعه و حجاب او را نیز کشیده‌اند. 
 
ایروانی با بیان اینکه «هم‌اکنون این موضوع دارای اهمیت است که چگونه خانواده یک دانش‌‌‌‌آموز می‌توانند به مدرسه حمله کنند و معلم را مورد ضرب و شتم قرار دهد»، گفت: پرونده قضایی در این رابطه تشکیل شده است و اولیای دانش‌آموز بازداشت شدند، اما به‌دلیل آنکه زن بودند قاضی با قرار وثیقه حکم آزادی آنها را صادر کرده است. 
 
وی در پایان خاطرنشان کرد:‌ حال معلم مساعد است و هم‌اکنون وی در مدرسه حضور دارد. 

همچنین رئیس آموزش و پرورش ناحیه چهار اهواز در این باره گفته است:‌ ۱۰ اردیبهشت ماه یكی از دانش آموزان دختر مدرسه ابتدایی معراج این ناحیه از سوی مدرسه مورد تذكر انضباطی قرار می گیرد. این مسائل انضباطی و تذكرات ارائه شده نیز كاملا قانونی و در چارچوب حیطه اختیارات صورت گرفته است.

فاضل خمیسی با تأكید بر اینكه هیچ گونه تنبیهی برای دانش آموز در كار نبوده افزود: آموزش انضباطی در كنار فراگیری تعلیم و تربیت یك امر ضروری است.

وی تصریح كرد:‌ فردای روزی كه دانش آموز مورد تذكر قرار می گیرد، مادر، خاله و شوهرخاله آن دانش آموز به مدرسه مراجعه كرده و با معلم ورزش آن مدرسه درگیر می شوند. در این درگیری مدیر نیز برای ختم به خیر شدن ماجرا وساطت می كند.

رئیس آموزش و پرورش ناحیه چهار اهواز ادامه داد: روز سوم نیز آموزش و پرورش علیه سه نفری كه باعث برهم زدن نظم مدرسه شده و به پرسنل مدرسه بی احترامی كرده اند، شكایتی تنظیم می كند. هر سه نفر به دادگاه احضار شده كه تنها مادر دانش آموز در دادگاه حاضر می شود.

خمیسی بیان كرد:‌ برای خاله و شوهر خاله دانش آموز قرار تعقیب صادر شده و مادر وی نیز در حال حاضر با قرار وثیقه آزاد شده است.

وی گفت: آموزش و پرورش از معلم ورزش و سایر پرسنل مدرسه دلجویی كرده و حمایت قضایی را فردای همان روز ماجرا پیگیری كرده است. شایعاتی مبنی بر حمایت نكردن آموزش و پرورش در فضای مجازی پخش شده كه اصلا صحت نداشته و تكذیب می شود. واقعا از این شایعه پراكنی های فضای مجازی گلایه دارم و امیدوارم مردم منبع كسب اطلاعات و اخبار را سایت های معتبر خبری قرار بدهند.


جوابیه اداره کل آموزش وپرورش استان خوزستان

اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان خوزستان در راستای تنویر افکار عمومی و تکذیب بخشی از اخبار منتشر شده در ارتباط با « ماجرای حمله به آموزشگاه معراج ناحیه 4 اهواز و ضرب و شتم آموزگاران و کشف حجاب » به اطلاع می رساند:

امروز چهارشنبه مورّخه ی 15/2/95 ، در برنامه رادیویی پیک بامدادی رادیو ایران، خبری را بدون استعلام از منابع موثّق ، پخش نموده و اذعان داشت: «مردانی به آموزشگاه مذکور حمله ور شدند و با برداشتن روسری و مقنعه دبیران ، کشف حجاب نمودند. » که این خبر کذب ، موجب جریحه دار شدن عواطف و احساسات هم وطنان عزیز شد.

در صورتی که هجوم «مادر، خاله و شوهرخاله» یکی از دانش آموزان به معاون، مدیر و دبیر ورزش آموزشگاه معراج نشأت گرفته از دعوای دو دانش آموز پایه سوم ابتدایی در خارج از محیط آموزشگاه بوده که در روزهای بعد به مدرسه کشیده شد و مادر، خاله و شوهرخاله دانش آموز شاکی در روز شنبه 11/2/95 با عصبانیت ودر حال فحّاشی وارد مدرسه شده و به ضرب وشتم معاون، مدیر و دبیر ورزش آموزشگاه مذکور اقدام نموده ومتواری می شوند. بلافاصله از همان روز ، مسئولان آموزش و پرورش و مراجع قضایی وانتظامی این قضیه را مورد رسیدگی قرار داده و در حال پیگیری هستند.

در پایان ، اداره کل آموزش وپرورش استان خوزستان ضمن تشکر از زحمات شبانه روزی اصحاب رسانه تقاضامند است نسبت به فرهنگ سازی در تکریم وحفظ جایگاه ارزشمند معلمان اهتمام نموده و قبل از انتشار هر گونه خبری از این اداره کل استعلام نمایند. 
 

comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
انتشار یافته: ۴
comment
comment
ناشناس
|
United States
|
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۵
comment
1
0
comment معلومه [...] زورگویی کرده.
زمان ما که [...] بودن [...].
[...]
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۷
comment
1
1
comment دوستان در جریان بی حرمتی و ضرب وشتم معلمان وکادر آموزشی مدرس معراج اهواز ، مسولان ذیربط مثل همیشه به دنبال ابجاد تردید وسرپوش گذاشتن بر اصل ماجرا هستند، کاری که برخی رسانه های معلوم الحال ماموریت یافته اند با انجام شگردهای رسانه ای آن را محقق کنند، هوشیار باشبدو گول ترفندهای آنان را نخوربد.،
اصل ماجرا صحت دارد وآنچه در رسانه ملی منعکس شد عین واقعیت است، ابن فاجعه تاسف بار اگر ما را هوشیار نکند ومسولان را بیدار، مطمئن باشید باید انتظار فجایع تلخ نری را داشته باشیم.
این اتفاق ثابت کرد اگر در مشی وبرنامه های مسولان فریضه امر به معروف ونهی از منکر نادیده گرفته شود، سرنوشت جامعه چیزی جز این نخواهد بود که اراذل و اوباش بر جامعه مسلط شوند ضمنا بنده اخبار دقیقی دارم که مشابه این رفتارها در مدارس دیگر تکرار شده و مسولان آموزش وپرورش اقدام درخوری انجام نداده ودر نهابت با کدخدامنشی مسئله را فیصله داده اند
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۸
comment
0
0
comment باید تمام جامعه معلمین برای حمایت از همکار خود آستین بالا بزنند
comment
دادرس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۸
comment
0
0
comment چرا اين خبر را اينقدر واضح شرح داديد اهوا ز- ناحيه چهار ه- مدرسه معراج - معلم ورزش خوب يك دفعه تمام اطلاعات پروفايل اي معلم بنده خدا را پخش مي كرديد فقط مشخصات سجلي معلم را نداديد . اي بابا. به اين آتش بنزين نريزيم . شايد سوئ تفاهمي پيش آمده باشد . اينجور هم معلم وهم آن شاگرد از درس و مدرسه فراري مي شن . به فكر آن دانش آموز باشيم كه امكان ترك تحصيل را دارد . كدام مدرسه ديگر اسمش را مي نويسه غير المغضوب عليهم شده .
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار